Merhabalar,
2 yıldır calistigim koklu bir parekende sirketinden askerlik sebebi ile istifa edecegim ve kidem tazminati alacagim. Bugun magaza mudurune pazartesi gunu sülüsü alacagimi ve istifa edecegimi belirttim( 2 aydir soyluyorum yanlis anlasilmasin haberleri var zaten sadece sulus pazartesi alicam ve istifa edicem dedim) lakin muduru istifami almayacagini gideceksemde kidem tazminatsiz duz istifa edebilecegimi soyledi. Ay sonuna kadar durmami zorunlu kilmaya calisiyor. Bunu personele ihtiyaci oldugu icin yapiyor. Boyle bi hakki varmidir? Ben sulusu teslim ettikten sonra istedigim surede istifa edebilecegim diye biliyorum, hukuken ne dogrudur bilgilendirebilirmisiniz?
Yazim hatalari icin kusuruma bakmayin mobildeyim
Öyle bir hakkı yok. Kanunlar gereğince kıdem tazminatı alarak ayrılmanız gerekiyor. Siz sülüsten önce bile askerliğinizi mazeret gösterebilir ve işten ayrılabilirsiniz. Bunda da aynı zamanda iş yeri kıdem tazminatı vermekle yükümlüdür. Eğer dediğiniz şekilde davranıyorlarsa, vermemek istedikleri tazminatın çok daha fazlasını vermek zorunda kalırlar. Düşünmeden mahkeme açın.