Arkadaşlığını kesmeni öneririm. Daha önce borç alan bir arkadaşımla bu sebepten arkadaşlığımı kesmiştim.
Parayı 10 ay sonunda alabilmiştim. İstemekten utanma o para senin hakkın. Hatta saygı çerçevesinde ağzına geleni söyle...
Ben birinden yanımda param olmayınca 10 TL bile alsam o bana dert oluyor, o kişi söylemeden ilk iş parasını veriyorum böyle olan birçok insan da var fakat anlattığın gibi yüzsüz insanlar da hayli çok..
Parayı Nasıl Alabilirim?
36
●1.819
- 14-05-2019, 17:16:47Hocam parayı veremiyecek durumu yoksa bi insan baloya neden gider? Eğlence için sırf aldıSanalDavetiye adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 14-05-2019, 17:17:46Kimseden borç almam kimseyede borç vermem. Buda benim hayat felsefem. Bence bunu uygulamalısın
- 14-05-2019, 17:26:06Hayatta ilk öğrenmen gereken ve ileride çocuklarına ilk öğretmen gereken şeylerin başında HAYIR diyebilmek geliyor.NecatiGZL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bu adam senden 10 lira almış ve geri vermemiş. Buna rağmen çok yakın arkadaşın olmamana rağmen 50 lira daha kaptırmışsın.
Bu elemanın karakteri bu şekilde gelişmiş, sen istemekten utanırken o vermemekten utanmıyor.
Bugünden itibaren hayatındaki insanlara bir değer biç.
Sonra kimseye borç verme. Herkese hakettiği kadar hibe et.
Yani bir parayı verirken bu para geri dönmezse bu adama değer mi diye düşün.
Değerse ver, değmezse verme...
Yapabileceğin tek şey, fatura ödemem var, param yok yarına kadar muhakkak ayarlaman lazım diyeceksin.
Eğer vermiyorsa üzerine bir bardak soğuk su içeceksin.
Ve 50 liraya satın aldığın dersi düşüneceksin.
Bugün kaptırdığın bir 50 lira ile ileride birine kefil olup ya da ciddi rakamlarda borç verip zarara uğramaktan kurtuluyorsun.
Artık insanların sözüne inanıp kefalet ya da borç verirken daha dikkatli olursun.
Ben borcu verirken
1.8 di şimdi 6 oldu hala borcumu alamadım taktik varsa bana da söyleyin