Çok yakın arkadaşım değil zaten sırf sınıftan diye konuşuyoruz okulda ara sıra
Hayatta ilk öğrenmen gereken ve ileride çocuklarına ilk öğretmen gereken şeylerin başında HAYIR diyebilmek geliyor.
Bu adam senden 10 lira almış ve geri vermemiş. Buna rağmen çok yakın arkadaşın olmamana rağmen 50 lira daha kaptırmışsın.
Bu elemanın karakteri bu şekilde gelişmiş, sen istemekten utanırken o vermemekten utanmıyor.
Bugünden itibaren hayatındaki insanlara bir değer biç.
Sonra kimseye borç verme. Herkese hakettiği kadar hibe et.
Yani bir parayı verirken bu para geri dönmezse bu adama değer mi diye düşün.
Değerse ver, değmezse verme...
Yapabileceğin tek şey, fatura ödemem var, param yok yarına kadar muhakkak ayarlaman lazım diyeceksin.
Eğer vermiyorsa üzerine bir bardak soğuk su içeceksin.
Ve 50 liraya satın aldığın dersi düşüneceksin.
Bugün kaptırdığın bir 50 lira ile ileride birine kefil olup ya da ciddi rakamlarda borç verip zarara uğramaktan kurtuluyorsun.
Artık insanların sözüne inanıp kefalet ya da borç verirken daha dikkatli olursun.