• 28-04-2019, 01:34:20
    #1
    Hali hazırda kurulu bir masaüstü sistemim var. Bunu satıp bir laptop almak istiyorum fakat sizce iyi mi yaparım kötü mü? Grafik tasarım programları kullanıyorum, video edit vs. de artık ağırlıklı olarak ön planda olacak diye düşünüyorum. Şu sıralar elimdeki masaüstü sistemimi satıp laptop alsam mı diye düşünüyorum. Yıllardır bilgisayarlarla haşir neşir olan kişilerin yorumlarını almak istedim açıkcası.

    Pc sistemim:

    MSI RX 470 4GB EKRAN KARTI
    8 GB DDR4 RAM
    İ5 6600
    2X 21.5 INC MONITOR
  • 28-04-2019, 01:38:38
    #2
    Ben masaüstünden yanayım her zaman ama işiniz gereği laptop daha çok lazım olacaktır bence laptop akin siz MSI'dan
  • 28-04-2019, 01:39:59
    #3
    Son pişmanlık neye yarar! Bir çok kişi gerçekten geçiş sağladı, fakat sonucunda görüyoruz ki harici Klavye, Mouse takanları bir kenara bıraktım, harici ekran kullananlar var.

    Sistemini yükseltmeni öneriyorum. İlk olarak 24inc bir monitöre geçiş sağla, böylelik ile sistemini psikolojik olarak büyütmüş olursun. Sonrasında kullandığın yazılımlara göre sistemini yükselt. Örn, Render alan birisi isen, Ekran kartından başlayabilirsin. Ek olarak +8GB ram ve SSD'ye geçiş sağlamalısın. İşlemcin gayet iyi, fantezi arıyorsan onu bilemem
  • 28-04-2019, 01:41:31
    #4
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Sürekli elinizde gezdirip bişeyler sunma ihtiyacınız yoksa tabikide masaüstü.bende laptoptan masaüstüne geçiş yapacağım.
  • 28-04-2019, 01:47:02
    #5
    Ersinco adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Son pişmanlık neye yarar! Bir çok kişi gerçekten geçiş sağladı, fakat sonucunda görüyoruz ki harici Klavye, Mouse takanları bir kenara bıraktım, harici ekran kullananlar var.

    Sistemini yükseltmeni öneriyorum. İlk olarak 24inc bir monitöre geçiş sağla, böylelik ile sistemini psikolojik olarak büyütmüş olursun. Sonrasında kullandığın yazılımlara göre sistemini yükselt. Örn, Render alan birisi isen, Ekran kartından başlayabilirsin. Ek olarak +8GB ram ve SSD'ye geçiş sağlamalısın. İşlemcin gayet iyi, fantezi arıyorsan onu bilemem
    222gb ssd mevcut fakat inanın ki yetmiyor Harddisk yok bilgisayarımda ve şu son sıralar hiç kapatmıyorum neredeyse bilgisayarımı, yavaşlamalar söz konusu. Tamamen formatlayıp iç dış temizlemeye sokup, dediğiniz gibi + olarak 8 gb bir ram daha takviye etmeyi düşünüyorum. 8 gb ram takviyesi adobe programlarında bana daha iyi performans almama yardımcı olur mu sizce?
  • 28-04-2019, 01:55:49
    #6
    tezcreative adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    222gb ssd mevcut fakat inanın ki yetmiyor Harddisk yok bilgisayarımda ve şu son sıralar hiç kapatmıyorum neredeyse bilgisayarımı, yavaşlamalar söz konusu. Tamamen formatlayıp iç dış temizlemeye sokup, dediğiniz gibi + olarak 8 gb bir ram daha takviye etmeyi düşünüyorum. 8 gb ram takviyesi adobe programlarında bana daha iyi performans almama yardımcı olur mu sizce?
    Tabi ki +8GB Ram İşletim sisteminizinde ram üzerinde rahat bir rol oynamasını sağlar. Windows öncelik ile kullanıcının donanımı üzerinde ki rolünü Ram miktarına göre belirliyor. Misal 8GB Ram kullanırken sistem 2,5GB Ram kullanıyor ise 16GB Ram'de 4 olarak kullanacaktır.
    Arka planda ki işlemleri kısıtlamaz. Ek olarak yaptığınız her işlemi(default 20) hafızasında tuttuğu için sizlere geriye dönük işlemlerde iyi bir performans sergileyecektir.Video render alırkende bu durum geçerli. Band genişliği ne kadar fazla olursa, aktarım ve işlem miktarıda okadar hızlı sağlanır.

    12 GB Ram'li bir cihazda 8GB kullanabilir olarak görünüm veriyor Photoshop'da.

    http://prntscr.com/nhqvwc

    Çok yüksek çözünürlükteki fotograflarda değişiklik yaparken, Ram gerçekten çok fark ediyor, misal bir yerde Spot Healing kullanacaksanız. 10sn beklemek yerine bu süre 3sn civarına iniyor. 4K Fotografda bu dediğim süreç.
  • 28-04-2019, 01:59:58
    #7
    Ersinco adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tabi ki +8GB Ram İşletim sisteminizinde ram üzerinde rahat bir rol oynamasını sağlar. Windows öncelik ile kullanıcının donanımı üzerinde ki rolünü Ram miktarına göre belirliyor. Misal 8GB Ram kullanırken sistem 2,5GB Ram kullanıyor ise 16GB Ram'de 4 olarak kullanacaktır.
    Arka planda ki işlemleri kısıtlamaz. Ek olarak yaptığınız her işlemi(default 20) hafızasında tuttuğu için sizlere geriye dönük işlemlerde iyi bir performans sergileyecektir.Video render alırkende bu durum geçerli. Band genişliği ne kadar fazla olursa, aktarım ve işlem miktarıda okadar hızlı sağlanır.

    12 GB Ram'li bir cihazda 8GB kullanabilir olarak görünüm veriyor Photoshop'da.

    http://prntscr.com/nhqvwc

    Çok yüksek çözünürlükteki fotograflarda değişiklik yaparken, Ram gerçekten çok fark ediyor, misal bir yerde Spot Healing kullanacaksanız. 10sn beklemek yerine bu süre 3sn civarına iniyor. 4K Fotografda bu dediğim süreç.
    Çok teşekkür ederim. Şu an bende olan ram ve markası "Kingston HyperX 8GB DDR4 Ram" sizce aynı marka şeklinde 8 gb bir ram daha mı satın almam mantıklı olur? yoksa önerebileceğiniz farklı bir marka mevcut mudur?
  • 28-04-2019, 02:15:50
    #8
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Seyahat eden biriyseniz tabii ki laptop daha iyi hocam ama bunun dışında masaüstü öneririm. Harici monitör, klavye mouse vs. uğraşmazsınız en azından.

    Laptop'un en sevdiğim özelliği at çantana istediğin yere götür. Yeter ki elektrik olsun hatta elektriğe bile gerek yok yedek batarya alıp doldurursunuz biri bitince diğerini takarsınız en azından elektrik gelene/bulana kadar vs
  • 28-04-2019, 02:20:19
    #9
    hibravez adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Seyahat eden biriyseniz tabii ki laptop daha iyi hocam ama bunun dışında masaüstü öneririm. Harici monitör, klavye mouse vs. uğraşmazsınız en azından.

    Laptop'un en sevdiğim özelliği at çantana istediğin yere götür. Yeter ki elektrik olsun hatta elektriğe bile gerek yok yedek batarya alıp doldurursunuz biri bitince diğerini takarsınız en azından elektrik gelene/bulana kadar vs
    Açıkcası çok gezen birisi olmadığım için ve sadece haftasonları boş olduğumu varsayarsak bana göre değil sanırım laptop