• 20-03-2019, 15:14:58
    #1
    🔥%100 WP Optimizasyon🔥
    Merhabalar,
    Kayınpederim, yaklaşık 13 sene önce sektörün öncü dondurma firmasında iş kazası nedeniyle sakatlanmış ve haliyle mahkemeye başvurmuşlar. Mahkemeden karar çıktı. %70 dayım haklı %15 taşeron firma %15 iş sakatlıgı geçirdiği firma haklı bulundu. Paranın belirlenmesi ve tazmini için nisan ayında son mahkeme var.
    13 sene önceki rapora göre %80 sakatlık durumu var (13 senede en az %10 daha artmıştır)

    Hatta düzelteyim. 13 sene olmuş şuan. 3 senedir sürüyormuş mahkeme.. (bende iki yıldır evliyim) Zaman aşımının dolmasına 2 ün kala başvurmuşlar Allahtan
    Şimdi sorum şu:
    - %70 haklılık payı ile kaç lira tazminat alır.
    -Sakatlık derecesi 13 sene önceki gibi %80 üzerinden mi hesaplanır?
    -Taşerondan ne kadar firmadan ne kadar alınır ortalama?
    -Firma veya taşeron şirket paranın ödemesini uzatabilir mi (bugün gel yarın gel diye, yoksa hukuki olarak hemen mi tazmin edilir)
    -Yasal faiziyle birlikte mi alınır? 13 yıl önceki bu kazadan beri...
    Şimdiden teşekkür ederim
  • 20-03-2019, 15:20:02
    #2
    çok geçmiş olsun, umarım en yakın zamanda hakettiğiniz ücreti alırsınız
  • 20-03-2019, 15:23:11
    #3
    Merhaba,

    Tazminat hesabında pek çok farklı kalem ve 2 farklı hesaplama yöntemi var. Bu hesaplar yapılarak tutarı Bilirkişi raporu ile tespit edilecektir. Duruşma Nisan ayında ise Bilirkişi Raporu gelmiş olabilir. Davanın tarafları ya da eğer varsa avukatınız UYAP üzerinden ya da mahkeme kaleminden öğrenebilir.

    Tazminat firmalardan kusurları oranında tahsil edilir. Olayda kusur dağılımı eşit gibi duruyor. Hakimin takdir ettiği tutardan her iki taraf da eşit orandan sorumlu olacaktır.

    Paranın tahsili için firmaların gönüllü olacağını düşünmüyorum. Muhtemelen karar üst yargıya taşınacaktır. Hüküm kesinleşmiş olsa bile İcra Takibi ile ancak alınabiliyor bu paralar.

    İyi günler dilerim.
  • 20-03-2019, 15:26:59
    #4
    10 sene iyiymiş biraz daha bekleselerdi erken karar verilmiş. Maşallah vızır vızır çalışıyorlar. (Mahkemeye 10 sene önce başvurdular diye anladım yanlış anladıysam kusura bakmayın)
  • 20-03-2019, 15:29:46
    #5
    🔥%100 WP Optimizasyon🔥
    fozdd adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,

    Tazminat hesabında pek çok farklı kalem ve 2 farklı hesaplama yöntemi var. Bu hesaplar yapılarak tutarı Bilirkişi raporu ile tespit edilecektir. Duruşma Nisan ayında ise Bilirkişi Raporu gelmiş olabilir. Davanın tarafları ya da eğer varsa avukatınız UYAP üzerinden ya da mahkeme kaleminden öğrenebilir.

    Tazminat firmalardan kusurları oranında tahsil edilir. Olayda kusur dağılımı eşit gibi duruyor. Hakimin takdir ettiği tutardan her iki taraf da eşit orandan sorumlu olacaktır.

    Paranın tahsili için firmaların gönüllü olacağını düşünmüyorum. Muhtemelen karar üst yargıya taşınacaktır. Hüküm kesinleşmiş olsa bile İcra Takibi ile ancak alınabiliyor bu paralar.

    İyi günler dilerim.
    Aynen hocam, herşey tamam. itiraz ettiler tekrar yargıya gittik. Karar yukarıdaki anlattıgım gibi %70 biz haklıyız %15 taşeron %15 firma haklı.... 4 avukat bu dava ile ilgileniyor. (%25 avukat anlaşmalı) 1 trilyonun üzerinde gelir avukat dedi ama belki aramızda buna benzer bir şey yaşamış olan varsa belki ortalama bilir diye sorayım deidm..



    Zalmoxis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    10 sene iyiymiş biraz daha bekleselerdi erken karar verilmiş. Maşallah vızır vızır çalışıyorlar. (Mahkemeye 10 sene önce başvurdular diye anladım yanlış anladıysam kusura bakmayın)
    Hocam, kayınpeder ihmalkar davranmış. Zaman aşımının dolmasına 2 gün kala başvurmuşlar.

    Hatta düzelteyim. 13 sene olmuş şuan. 3 senedir sürüyormuş mahkeme.. (bende iki yıldır evliyim)
  • 20-03-2019, 15:33:17
    #6
    TahsinCetinkaya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aynen hocam, herşey tamam. itiraz ettiler tekrar yargıya gittik. Karar yukarıdaki anlattıgım gibi %70 biz haklıyız %15 taşeron %15 firma haklı.... 4 avukat bu dava ile ilgileniyor. (%25 avukat anlaşmalı) 1 trilyonun üzerinde gelir avukat dedi ama belki aramızda buna benzer bir şey yaşamış olan varsa belki ortalama bilir diye sorayım deidm..




    Hocam, kayınpeder ihmalkar davranmış. Zaman aşımının dolmasına 2 gün kala başvurmuşlar.

    Hatta düzelteyim. 13 sene olmuş şuan. 3 senedir sürüyormuş mahkeme.. (bende iki yıldır evliyim)
    Onada ayrı maşallah hocam o zaman. Geçmiş olsun umarım kaybettiklerini karşılar en azından maddi yönden.