Merhaba,
Tazminat hesabında pek çok farklı kalem ve 2 farklı hesaplama yöntemi var. Bu hesaplar yapılarak tutarı Bilirkişi raporu ile tespit edilecektir. Duruşma Nisan ayında ise Bilirkişi Raporu gelmiş olabilir. Davanın tarafları ya da eğer varsa avukatınız UYAP üzerinden ya da mahkeme kaleminden öğrenebilir.
Tazminat firmalardan kusurları oranında tahsil edilir. Olayda kusur dağılımı eşit gibi duruyor. Hakimin takdir ettiği tutardan her iki taraf da eşit orandan sorumlu olacaktır.
Paranın tahsili için firmaların gönüllü olacağını düşünmüyorum. Muhtemelen karar üst yargıya taşınacaktır. Hüküm kesinleşmiş olsa bile İcra Takibi ile ancak alınabiliyor bu paralar.
İyi günler dilerim.