• 14-01-2019, 01:05:03
    #19
    Kdrncr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam haberlerde geçen gün benzer bir vaka gelişti sanırım olaydan haberdarsınızdır. Koruyucu aile anne-baba olarak çocuğu 3.5 yaşına kadar büyütüyorlar. Sonrasında biyolojik annesi çocuğu geri alıyor. Aile tabi ki perişan oluyor. O haberi izleyip siz de endişelenmiş olabilirsiniz. Çocuğun yaşı çok küçük. Henüz kim ile yaşamak istediğine gerek akli gerek izahi olarak karar veremeyecek kadar küçük. Elbette duygusal olarak ve anne baba gördüğü için sizin ailenizi şu aşamada tercih eder. Ama bunlar çok zor ve uzun işler. Yani biyolojik aileden bir çocuğu o ailenin izni olmadan almak, biyolojik ailenin şiddet, darp, istismar vs gibi çocuğa zarar verici davranışları olmadığı sürece ve dahası olsa bile bunlar doğrudan ispatlanmadığı müddetçe pek mümkün değil.

    Haberlerde görünce böyle durumlar için gerçekten üzülüyorum. Bir tarafta kendi çocuğu gibi büyüten aile ve onları anne baba bilen bir çocuk, diğer tarafta onu dünyaya getiren aile. Amcanızın eşi hayatta mı ? O ne diyor ? Hayatta ise sizde kalması konusunda o ne dedi ? Mahkemede velayetin size verilmesi taraftarı olur mu (hiç sanmıyorum ama) ?
    Hocam mahkeme vs. Düşünmüyoruz ama ilerde sorun olacak gibi geliyor. Okul vb. durumlarda arkadaşların dediği gibi vekalet alarak çözeceğiz sanırım.
  • 14-01-2019, 01:05:35
    #20
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Dua edin amcanız size dava açmasın istemiyorsa alamazsınız çocuğu nufüsünuza. Adam kaçırmaktan dava açabilir amcanız ters bir durum var ise.
  • 14-01-2019, 01:10:29
    #21
    VatanWebTasarim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam mahkeme vs. Düşünmüyoruz ama ilerde sorun olacak gibi geliyor. Okul vb. durumlarda arkadaşların dediği gibi vekalet alarak çözeceğiz sanırım.
    Hocam eşinin durumunu ve düşüncesini de yazar mısınız ? Olaylara nasıl bakıyor amcanızın eşi?

    Diğer taraftan burada en önemli şey kesinlikle çocuğun psikolojisi. O günahsız bir yavru. Hiçbir şeyden haberi yok. Aileler anne babalar üzülebilir ama bu süreç baştan sonra çocuğun psikolojisinin en az etkileneceği şekilde ilerlemelidir. Bu konuda hiç kimse bencillik yapmamalı. Çocuk bu gerçekle elbet yüzleşecek. Velayet normal yollardan alınamaz. Dahası mahkeme boyutu olsa çocuk gerçekleri çok farklı şekilde öğrenecek. Ağır bir etki bırakacak üzerinde. Amcanızla iyi geçinin o evlat için. Olduğunca her şeyi en sessiz ve karşılıklı anlayışlar içinde çözmeye çalışın. Aksi halde çocuk çok ciddi travma yaşayacaktır.

    Çocuğa amcanız ya da siz bu gerçeği ne zaman anlatmayı düşünüyorsunuz ?
  • 14-01-2019, 01:28:38
    #22
    Kdrncr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam eşinin durumunu ve düşüncesini de yazar mısınız ? Olaylara nasıl bakıyor amcanızın eşi?

    Diğer taraftan burada en önemli şey kesinlikle çocuğun psikolojisi. O günahsız bir yavru. Hiçbir şeyden haberi yok. Aileler anne babalar üzülebilir ama bu süreç baştan sonra çocuğun psikolojisinin en az etkileneceği şekilde ilerlemelidir. Bu konuda hiç kimse bencillik yapmamalı. Çocuk bu gerçekle elbet yüzleşecek. Velayet normal yollardan alınamaz. Dahası mahkeme boyutu olsa çocuk gerçekleri çok farklı şekilde öğrenecek. Ağır bir etki bırakacak üzerinde. Amcanızla iyi geçinin o evlat için. Olduğunca her şeyi en sessiz ve karşılıklı anlayışlar içinde çözmeye çalışın. Aksi halde çocuk çok ciddi travma yaşayacaktır.

    Çocuğa amcanız ya da siz bu gerçeği ne zaman anlatmayı düşünüyorsunuz ?
    Hocam şimdi şöyle annesi ve babası olarak benim anne ve babamı biliyor ama öz anne ve babasınıda biliyor ama yaşından dolayı durumun farkında değil. Biz sadece okul ve hastane açısından düşünüyoruz. Amcamın sigortası yok yeşil kartı var. Ancak yeşil kart çocuklarda geçersiz kalıyor hastanede ilaç alırken vs. Yeşil karttan düşürtmek istediğinde ise tüm çocuklarını düşürmesi gerekiyor ve buda mümkün olmuyor. Biz bunlara çözüm arıyoruz.
  • 14-01-2019, 01:33:17
    #23
    maalesef mümkün değil.
  • 14-01-2019, 01:49:37
    #24
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    VatanWebTasarim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam şimdi şöyle annesi ve babası olarak benim anne ve babamı biliyor ama öz anne ve babasınıda biliyor ama yaşından dolayı durumun farkında değil. Biz sadece okul ve hastane açısından düşünüyoruz. Amcamın sigortası yok yeşil kartı var. Ancak yeşil kart çocuklarda geçersiz kalıyor hastanede ilaç alırken vs. Yeşil karttan düşürtmek istediğinde ise tüm çocuklarını düşürmesi gerekiyor ve buda mümkün olmuyor. Biz bunlara çözüm arıyoruz.
    18 yaşına kadar devlet tarafından sigortası oluyor ...
  • 14-01-2019, 02:00:07
    #25
    VatanWebTasarim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam şimdi şöyle annesi ve babası olarak benim anne ve babamı biliyor ama öz anne ve babasınıda biliyor ama yaşından dolayı durumun farkında değil. Biz sadece okul ve hastane açısından düşünüyoruz. Amcamın sigortası yok yeşil kartı var. Ancak yeşil kart çocuklarda geçersiz kalıyor hastanede ilaç alırken vs. Yeşil karttan düşürtmek istediğinde ise tüm çocuklarını düşürmesi gerekiyor ve buda mümkün olmuyor. Biz bunlara çözüm arıyoruz.
    Çocuklar 18 yaşına kadar ücretsiz faydalanıyor herhalde anne ve babanın bağkur veya sigortası yoksa

    Anladığım kadarı ile amcanızın durumu iyi değil siz iyilik yapmışsınız çocuğun tedavilerini yaptırmışsınız. Bu iyiliğinize karşılık çocuğu nufusunuza almak yanlış bana göre diğer arkadaşlarında dediği gibi vekaletini alabilirsin
    Kendinizi birde amcanızın yerine koyun
  • 31-08-2019, 22:20:39
    #26
    Bu işte başka bir bir yeniği var gibi.. Allah niyetinizin karşılığını versin
  • 31-08-2019, 22:30:41
    #27
    Hocam bildiğim kadarı ile önce vesayet davası açılıyor. Kazanılırsa nüfusa geçirmek için tekrar bir dava açılıyor. Aile istemediği için. Ama amcanın maddi durumu iyiyse ve medeni durumu evli ise muhtemelen davayı kaybedersiniz.
    Maddi durumu iyi değil ve evli de değilse zaten vasi olarak devlet sizi atayabilir.