• 29-11-2018, 00:33:52
    #1
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Merhaba Değerli R10 Sakinleri;

    Şu aralar üzerinde düşünüp taşındığım pek çok konu var. Bunlardan birisi de KOSGEB adı altında genç girişimcilere verilen Teşvik Primi yada diğer adıyla 30 Bin Geri Ödemesiz toplamda 150 Bin Devlet Kredisi'ni alıp kendi işimi kurmak istiyorum.

    Proje belli aslında burdan açıklamak olmaz. Araştırma yaptım kendi çapımda gerekli olan malzemeler/planlar yapıldı. A4 Kağıdıyla çıktı alındı. Gider belli ama Gelir belli değil (ki nasıl olsun ) Kabaca tarafimca her şey hazır. Bu konuda genel olarak sormak istediğim sorular var. Bilgisi olan lütfen cevaplasın bi r10+'u çok görmem.


    1) E-Devlet üzerinden KOSGEB'e başvuru yaptım. Kişisel bilgiler direk E-devlet üzerinden alındığı için direkt iş ile ilgili bilgiler kısmını (gerekli sermaye tutarıni vs.)girerek başvuruyu onaya gönderdim. Bu onay tahminen ne zaman onaylanır/onaylanmaz? Onaylanırsa bir sonraki işlem nedir?

    2) Işkur üzerinden İşletme kursu veriliyor biliyorsunuz. Bu kursa gitmeden başvurdum ama bir çok yerde gidildikten sonra başvurulması gerektiği söyleniyor Bu durum benim için bir sorun oluşturur mu? İptal edip kursu tamamladıktan sonra mı başvurmalıyım?

    3) Sermaye olarak az çok piyasa araştırması yaptıktan sonra başvurdum. Yani gider belli, en başta söylediğim gibi. Ancak malumunuz şu aralar piyasa çok dengesiz ve 3.000TL'lik makine 2 hafta sonra 3.500TL olabilir. Bu piyasa değişikliği yüzünden istenilen sermayeyi istediğim şekilde kullanamama durumunda ek olarak sermaye isteyebiliyor muyuz? (10 makine alıp başlamak varken 7 makineyle başlamak kötü olur. İş akışını etkiler)

    4)Süre olarak 2 ay dedim ama bu süre 1.5 ay da olabilir, 2 ay da olabilir, 2.5 ay da... Vaat edilen süre içinde yapmaz isek yaptırımı var mıdır? Var ise nedir?

    5) Aslında bu genel bir soru olabilir. Dediğim gibi plan proje belli. Kredi ve Hibe herkese verilmiyor zannımca ama benim seçtiğim alanın da geri çevrileceğini sanmıyorum. Tabi büyük konuşmamak gerek.Başvuru onaylandıktan sonra beni ne bekliyor? Cebimden dosya parası vs. para gidecek mi? Kredinin tahsili ne zaman oluyor?


    Cevap veren herkese şimdiden teşekkür ederim. Biliyorum uzun oldu biraz ancak aklımdaki sorulara cevap bulmak amaçlı yazayim dedim.

    Mobilden yazdığım için imlâ yada yazım hatası olduysa affola.

    İyi forumlar dilerim.
  • 29-11-2018, 00:36:22
    #2
    SEO & PR 5421044962
    Konuyu takip ediyorum benimde merak ettğim bir konu
  • 29-11-2018, 00:37:01
    #3
    Destek almak oldukça zor.
  • 29-11-2018, 00:45:02
    #4
    Üyeliği durduruldu
    hibravez adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba Değerli R10 Sakinleri;

    Şu aralar üzerinde düşünüp taşındığım pek çok konu var. Bunlardan birisi de KOSGEB adı altında genç girişimcilere verilen Teşvik Primi yada diğer adıyla 30 Bin Geri Ödemesiz toplamda 150 Bin Devlet Kredisi'ni alıp kendi işimi kurmak istiyorum.

    Proje belli aslında burdan açıklamak olmaz. Araştırma yaptım kendi çapımda gerekli olan malzemeler/planlar yapıldı. A4 Kağıdıyla çıktı alındı. Gider belli ama Gelir belli değil (ki nasıl olsun ) Kabaca tarafimca her şey hazır. Bu konuda genel olarak sormak istediğim sorular var. Bilgisi olan lütfen cevaplasın bi r10+'u çok görmem.


    1) E-Devlet üzerinden KOSGEB'e başvuru yaptım. Kişisel bilgiler direk E-devlet üzerinden alındığı için direkt iş ile ilgili bilgiler kısmını (gerekli sermaye tutarıni vs.)girerek başvuruyu onaya gönderdim. Bu onay tahminen ne zaman onaylanır/onaylanmaz? Onaylanırsa bir sonraki işlem nedir?

    2) Işkur üzerinden İşletme kursu veriliyor biliyorsunuz. Bu kursa gitmeden başvurdum ama bir çok yerde gidildikten sonra başvurulması gerektiği söyleniyor Bu durum benim için bir sorun oluşturur mu? İptal edip kursu tamamladıktan sonra mı başvurmalıyım?

    3) Sermaye olarak az çok piyasa araştırması yaptıktan sonra başvurdum. Yani gider belli, en başta söylediğim gibi. Ancak malumunuz şu aralar piyasa çok dengesiz ve 3.000TL'lik makine 2 hafta sonra 3.500TL olabilir. Bu piyasa değişikliği yüzünden istenilen sermayeyi istediğim şekilde kullanamama durumunda ek olarak sermaye isteyebiliyor muyuz? (10 makine alıp başlamak varken 7 makineyle başlamak kötü olur. İş akışını etkiler)

    4)Süre olarak 2 ay dedim ama bu süre 1.5 ay da olabilir, 2 ay da olabilir, 2.5 ay da... Vaat edilen süre içinde yapmaz isek yaptırımı var mıdır? Var ise nedir?

    5) Aslında bu genel bir soru olabilir. Dediğim gibi plan proje belli. Kredi ve Hibe herkese verilmiyor zannımca ama benim seçtiğim alanın da geri çevrileceğini sanmıyorum. Tabi büyük konuşmamak gerek.Başvuru onaylandıktan sonra beni ne bekliyor? Cebimden dosya parası vs. para gidecek mi? Kredinin tahsili ne zaman oluyor?


    Cevap veren herkese şimdiden teşekkür ederim. Biliyorum uzun oldu biraz ancak aklımdaki sorulara cevap bulmak amaçlı yazayim dedim.

    Mobilden yazdığım için imlâ yada yazım hatası olduysa affola.

    İyi forumlar dilerim.
    E devlet üzerinden bunu yapmanız biraz yanlış olmuş, şu yönden;
    Onay süreçleri vs çok uzun sürecek eksikliklerinizi söyleyinceye kadar vakit öldümüş olacaksınız. En yakın KOSGEB'e giderek projenizi tam olarak açıklamamakla birlikte planınızı açıklayın. Ne gibi destek alabileceğinizi sorun. Projenizi bilmediğim için verdikleri desteklerle ilgili bir öneride bulunamayacağım ancak birçok sektörde + olarak hibe sağlanıyor. Örneğin imalat sektörü düşünüyorsanız makine ücretlerini devlet karşılıyor. 1 yıl kdv muafiyeti vs yapabiliyor.

    1) Onay sürecinin ardından kosgeb tarafına bir banka hesabı söylüyorsunuz paranız oraya yatırılıyor.

    2) Kursla ilgili bir durum değil, zamanında KOSGEB ile çok uğraştım, kursa gitmeden herşey hallolmuştu.

    Not: destek almadan önce iyice araştırın çünkü sonra ilk siz projeyi cebinizden karşılayın sonra verelim gibi bir sonuçla karşılaşabilirsiniz.


    3) Çoğunlukla istenilen meblağ veriliyor. Sonrasında oluşturduğunuz yeni projeye göre destek alabilirsiniz.

    4) Bunu bilmiyorum

    5) Bunuda tam bilmiyorum. Ancak hibe olarak makine vs aldığınızda onu kullanmanızı bekliyor devlet. Kontrole dahi gelebiliyorlar.
  • 29-11-2018, 00:51:33
    #5
    Profesor112 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    E devlet üzerinden bunu yapmanız biraz yanlış olmuş, şu yönden;
    Onay süreçleri vs çok uzun sürecek eksikliklerinizi söyleyinceye kadar vakit öldümüş olacaksınız. En yakın KOSGEB'e giderek projenizi tam olarak açıklamamakla birlikte planınızı açıklayın. Ne gibi destek alabileceğinizi sorun. Projenizi bilmediğim için verdikleri desteklerle ilgili bir öneride bulunamayacağım ancak birçok sektörde + olarak hibe sağlanıyor. Örneğin imalat sektörü düşünüyorsanız makine ücretlerini devlet karşılıyor. 1 yıl kdv muafiyeti vs yapabiliyor.

    1) Onay sürecinin ardından kosgeb tarafına bir banka hesabı söylüyorsunuz paranız oraya yatırılıyor.

    2) Kursla ilgili bir durum değil, zamanında KOSGEB ile çok uğraştım, kursa gitmeden herşey hallolmuştu.

    Not: destek almadan önce iyice araştırın çünkü sonra ilk siz projeyi cebinizden karşılayın sonra verelim gibi bir sonuçla karşılaşabilirsiniz.


    3) Çoğunlukla istenilen meblağ veriliyor. Sonrasında oluşturduğunuz yeni projeye göre destek alabilirsiniz.

    4) Bunu bilmiyorum

    5) Bunuda tam bilmiyorum. Ancak hibe olarak makine vs aldığınızda onu kullanmanızı bekliyor devlet. Kontrole dahi gelebiliyorlar.
    Hocam aslında şurayı hiç anlamadım;
    KOSGEB'e gideceğim, projeyi fazla detaya inmeden anlatacağım vs. sonra? Yani tamam senin projen güzel bize banka hesabını ver parayı atalım mı oluyor? İşleyişi merak ediyorum hocam aslında farkli farklı şubelere gidip birer soru sorsam cevabıni ilk ağızdan öğrensem çok iyi olurdu ama vaktim yok, çalışıyorum

    Cevap için teşekkür ederim
  • 29-11-2018, 00:53:42
    #6
    Ablam aldı. 1-1,5 yıl sonra 5 bin tl verdiler şaka gibi Kalanı ne zaman alır bilmiyorum toplam 50 bin dendi sonra 30 bine düştü sanırım ama 5 bin tl verdiler. O zamana kadar çok gidip geldi belge topladı vs. Masraflar cebinizden çıkıyor faturaları yüklüyorsunuz sonra ödeme yapıyorlar.
  • 29-11-2018, 00:55:12
    #7
    Üyeliği durduruldu
    hibravez adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam aslında şurayı hiç anlamadım;
    KOSGEB'e gideceğim, projeyi fazla detaya inmeden anlatacağım vs. sonra? Yani tamam senin projen güzel bize banka hesabını ver parayı atalım mı oluyor? İşleyişi merak ediyorum hocam aslında farkli farklı şubelere gidip birer soru sorsam cevabıni ilk ağızdan öğrensem çok iyi olurdu ama vaktim yok, çalışıyorum

    Cevap için teşekkür ederim
    Kosgebde çalışanların hepsi uyanık. Projeni kaparlarsa sana fırsat bırakmadan kendi projeleri gibi destek alır sanada gül koklatırlar. İlk başta belli bir proje çıkartıyorsun bunun öncesinde firma kaydı yapman gerekiyor. Şahıs olanlar ne yapıyor bilmiyorum ben firma olarak uğraştım. Projeni onaylarlarsa senden hesap bilgisi istiyorlar yada örneğin makine alacağım dersen sana doğrudan makineyi alıyorlar parayı vermeden. Böyle çalışıyor.
  • 29-11-2018, 00:55:23
    #8
    CezaLet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ablam aldı. 1-1,5 yıl sonra 5 bin tl verdiler şaka gibi Kalanı ne zaman alır bilmiyorum toplam 50 bin dendi sonra 30 bine düştü sanırım ama 5 bin tl verdiler. O zamana kadar çok gidip geldi belge topladı vs. Masraflar cebinizden çıkıyor faturaları yüklüyorsunuz sonra ödeme yapıyorlar.
    O kadar bekletilir mi ya 1 yıl sonra 180binlirayı ne yapayim
  • 29-11-2018, 00:57:40
    #9
    Üyeliği durduruldu
    CezaLet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ablam aldı. 1-1,5 yıl sonra 5 bin tl verdiler şaka gibi Kalanı ne zaman alır bilmiyorum toplam 50 bin dendi sonra 30 bine düştü sanırım ama 5 bin tl verdiler. O zamana kadar çok gidip geldi belge topladı vs. Masraflar cebinizden çıkıyor faturaları yüklüyorsunuz sonra ödeme yapıyorlar.
    Elle tutulur bir proje olmadığında böyle oluyor. Yani atıyorum dünyadaki ameliyat masalarından farklı bir ameliyat masası yapacağınızı iddia ediyorsunuz. Kosgeb kalkıpta sana para vermez. Devletin kasasında çöpe atacak parası yok. O nedenle ilk sen projeyi çıkartıyorsun sonra eğer devrim niteliğinde birşeyse tanıtımına kadar herşeyini devlet karşılıyor.