• 09-12-2017, 23:37:11
    #1
    Arkadaşlar, en hoşuma gitmeyen durumdur bu, aradığım bilgiye ulaşamıyorum...
    Şöyle kestirmeden sorayım,
    Şahıs Firmasında açılışımı yaparken E-Fatura ile başlamak istiyorum.
    Ayda 20-30 fatura keseceğim. Ama kağıt faturada farklı kişilere kargo ile ulaştırmak gerekeceği için, e-fatura ile başlamak maliyetimi düşürür gibi görünüyor.
    Ama aklımın almadığı şu, forumlarda yazılana göre e-fatura sistemine dahil olmayan kişilere kağıt fatura kesmek zorundasınız diyorlar.
    Ama e-fatura kesiyorsan ve kağıt fatura kesmiyorsan, burada bir takılma söz konusu oluyor.
    Birebir soruma cevap gelebilmesi adına, sorum şudur:
    E-Fatura kesiyorum, faturasını kestiğim firma Kağıt fatura kullanıyor. PDF olarak gönderim yapıldığı zaman, kağıt fatura kullanan firma, PDF çıktısını alarak aynı şekilde kullanabiliyor mu? Yani bende zaten kağıt fatura olmayacak, ikisini birden zorunlu kullanayım saçmalıktan öteye gitmez haliyle, ne anladık e-faturadan o zaman.
    Kağıt Fatura kesen firma, benim E-Faturamı PDF den çıktısını alıp istediği şekilde kullanabilir mi?
  • 09-12-2017, 23:50:04
    #2
    Evet kullanabilir e-fatura sistemine dahilseniz artık kağıt fatura ile işiniz olmaz

    Fatura keseceğiniz kişi ya da kurum e fatura abonesi ise sizde onlara efatura kesersiniz bunu her hangi bir hizmet kullanmadan efatura portal dan yapabilirsiniz

    Fatura keseceğiniz kişi veya kurum e fatura abonesi değil ise e arşiv fatura kesmeniz gerekiyor bunu kesmek için entegrasyon firmaları ile çalışıp e arşiv hizmeti almak gerekiyor
    Propars.net sitesinde detaylı bilgiler mevcut
  • 09-12-2017, 23:53:06
    #3
    enginkarakaya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet kullanabilir e-fatura sistemine dahilseniz artık kağıt fatura ile işiniz olmaz

    Fatura keseceğiniz kişi ya da kurum e fatura abonesi ise sizde onlara efatura kesersiniz bunu her hangi bir hizmet kullanmadan efatura portal dan yapabilirsiniz

    Fatura keseceğiniz kişi veya kurum e fatura abonesi değil ise e arşiv fatura kesmeniz gerekiyor bunu kesmek için entegrasyon firmaları ile çalışıp e arşiv hizmeti almak gerekiyor
    Propars.net sitesinde detaylı bilgiler mevcut
    Oh be, sonunda sona yaklaştım.
    Bir de böyle birşey var onu anlamadım. E-Fatura abonesi değilse, e-arşiv vs. denmiş.
    Şimdi bunu her fatura keseceğimiz adama sormak mı zorundayız?
    E-Arşiv için paraşüt vs. vardı, faturaları da kontör sistemi. 1000 kontür 160 tl falan, 1000 e-arşiv oluyor sanırım. Saklama hizmeti falan.
    Şahıs Şirketleri için mühür de 125 tlmiş. Başka ne giderleri olur bilmiyorum.
    Ama direk net bilgi veren yer yok.
  • 10-12-2017, 00:01:16
    #4
    Bence paraşüt yerine propars firması ile görüşün aylık 1000 fatura bedava veriyor telefonda tüm sorularınızı sorarsınız kontor isterseniz de daha uygun fiyatları.
  • 10-12-2017, 00:09:35
    #5
    enginkarakaya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bence paraşüt yerine propars firması ile görüşün aylık 1000 fatura bedava veriyor telefonda tüm sorularınızı sorarsınız kontor isterseniz de daha uygun fiyatları.
    Ben sadece bayilerime ayda bir ya da iki defa fatura keseceğim. Bu yüzden 20 bayim varsa 40 fatura olacak aylık.
    Kontürlü veya ücretsiz, sanırım mühürü satın alıp ücretsiz hizmet alabiliyorum gibi görünüyor.
    1. E-faturaya geçersem e-fatura kullanmayan başka firmalara fatura gönderemem.
      Hayır, elbette gönderebilirsiniz. E-fatura kullanmayan firmalara e-faturanın bir alt dalı olan e-arşivgöndereceksiniz, ki e-arşiv aslında e-faturayla neredeyse aynı şey. Sadece, karşı taraf e-faturakullanyorsa e-faturanın adı e-arşiv oluyor, o kadar. E-faturanızı nasıl kestiyseniz, e-arşiv de aynı kolaylıkta olacak.
    Bu sayfada birçok cevap yer alıyormuş. http://blog.propars.net/e-faturaya-n...asrafli-midir/
    (gerçek kişiler içinse sadece 125 TL + KDV. (Mali mühür tek sefere mahsus alınır.)
  • 10-12-2017, 00:18:45
    #6
    Hocam e arşiv fatura için entegrasyon hizmeti almanız lazım bunu da en kolay ve ucuz ya propars ile veya paraşüt ile yaparsınız. Mali mührü aldıktan sonra tek başına kullanamazsınız yani .
  • 10-12-2017, 00:27:59
    #7
    enginkarakaya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam e arşiv fatura için entegrasyon hizmeti almanız lazım bunu da en kolay ve ucuz ya propars ile veya paraşüt ile yaparsınız. Mali mührü aldıktan sonra tek başına kullanamazsınız yani .
    Tek anlamadığım şu var, 1000 faturaya kadar ücretsiz diyorlar. Ama program aylık 55 tl deniyor.
    Programa her şartta 55 tl ödedikten sonra 1000 işleme kadar ücretsiz sanırım.
    Ama ayda 30 kişiye 5'tl den kargo ile fatura yollayıp, bir de koçana para ödemektense bu yine ucuz ama.
    Site sahiplerine de bir sorayım. R10+ gönderdim hocam, sağolasın.
  • 10-12-2017, 00:34:49
    #8
    Ne demek rica ederim ben de çok araştırdım karmaşık konu dediğiniz gibi her halükarda ucuza gelir yalnız ücretsiz olan propars paraşütte hepsi ücretli olması lazım bakmadım şimdi yine siz bakarsınız
  • 10-12-2017, 10:11:47
    #9
    Hocam E fatura ya geçtiğinde artık sen kağıt fatura kesemezsin. Artık kağıt fatura senin için ölmüştür. Karşı taraf yani senin fatura keseceğin firma e fatura değil ise, sen gene e fatura keseceksin. O firma onu kabul eder. Ben e fatura değilim, n11 de mağazam var, her ay bana n11 e fatura kesiyor. Mesela hepsiburadan ürün alıyorum. Ürün hepsi buradanın kendisinden geliyorsa e fatura ile geliyor bende kabul ediyorum.


    Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi