• 17-09-2017, 15:13:51
    #10
    jRMix adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hatta kargo firmalarının web adresinden bireysel kod oluşturulabiliyor.
    Nasıl oluyor hocam o durum, aras kargoda kurumsal üyelikte var aslında ama takip numarasını linkten görmesi için ayarlar vs.

    Barkod olayına girmem çok ama çok geliştirecek düşündüğüm sistemi.
    Manuel olursa biraz amatör olur.
  • 17-09-2017, 15:16:03
    #11
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Yapmak istediğinizi tam olarak açıklarsanız yardımcı olabilirim, Hatta kendi yazdırmış olduğum barkod programını da verebilirim.
    Ancak yazdıklarınızdan ne yapmak istediğinizi anlamadım


    AlperDemircan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar aklıma takıldı da,

    Şimdi Hepsiburada, n11, gg falan kargoya teslim ederken barkod numarası oluşturuyor.

    Bu barkod numarasını kargo firması mı oluşturur? Yoksa site oluşturuyor ve kargo şubesi ile eşleşince mi bilgiler gidiyor?

    Sistem nasıl işliyor acaba?

    ( ve kargo firmaları belliki bir kod vs. birşey veriyordur elbet ama işleyişi öğrenmem gerekli.)

    Nedir bu barkod sisteminin mantığı, yorumlara açıktır.
  • 17-09-2017, 15:23:58
    #12
    BLueFox adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yapmak istediğinizi tam olarak açıklarsanız yardımcı olabilirim, Hatta kendi yazdırmış olduğum barkod programını da verebilirim.
    Ancak yazdıklarınızdan ne yapmak istediğinizi anlamadım
    Hocam valla karışık da, karışık olmasının yanında benim kafam çok karışık.

    Büyük bir projeye giriş yapıyorum, kafam durdu artık. %90 çözümledim, %10luk kısım kaldı.

    Olay baştan sona şöyle;

    Ben süper adminim, ama ben ürün satmayacağım.
    10 tane satıcım var ve bunlar kendi panellerinden satış yapacak.
    Kargoladıklarında hepsi tek tek girip manuel olarak kargo takip no eklemek zorunda kalıyor.

    Haliyle farklı kurumsal kargo üyelikleri olacak ve hepsini ayı ayrı da tanımlayıp, hergün otomatik sorgu yapmak vs. çok zor malum.

    Haliyle barkod sistemi olsa, kargoda girişi yapıldığı an sistemde kargolandı bilgisi görünür, herkes rahat eder.
  • 17-09-2017, 15:33:30
    #13
    Böyle bir sistemi kurabilirsiniz, Ancak çalışacağınız kargo firmasından tam api alarak kendi takip kodlarını oluşturup bunun çıktısını barkod mantığıyla alınması gerekiyor.

    Şu aşamada yeni kurulan ve kargo gönderim adeti belli olmayan bir firmaya kargo firmaları böyle bir ayrıcalık tanıyacağını sanmıyorum.Belki kargo adetleriniz bir standarttı yakaladığı zaman böyle bir şeyi verebilirler.


    AlperDemircan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam valla karışık da, karışık olmasının yanında benim kafam çok karışık.

    Büyük bir projeye giriş yapıyorum, kafam durdu artık. %90 çözümledim, %10luk kısım kaldı.

    Olay baştan sona şöyle;

    Ben süper adminim, ama ben ürün satmayacağım.
    10 tane satıcım var ve bunlar kendi panellerinden satış yapacak.
    Kargoladıklarında hepsi tek tek girip manuel olarak kargo takip no eklemek zorunda kalıyor.

    Haliyle farklı kurumsal kargo üyelikleri olacak ve hepsini ayı ayrı da tanımlayıp, hergün otomatik sorgu yapmak vs. çok zor malum.

    Haliyle barkod sistemi olsa, kargoda girişi yapıldığı an sistemde kargolandı bilgisi görünür, herkes rahat eder.
  • 17-09-2017, 15:37:51
    #14
    BLueFox adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Böyle bir sistemi kurabilirsiniz, Ancak çalışacağınız kargo firmasından tam api alarak kendi takip kodlarını oluşturup bunun çıktısını barkod mantığıyla alınması gerekiyor.

    Şu aşamada yeni kurulan ve kargo gönderim adeti belli olmayan bir firmaya kargo firmaları böyle bir ayrıcalık tanıyacağını sanmıyorum.Belki kargo adetleriniz bir standarttı yakaladığı zaman böyle bir şeyi verebilirler.
    Şöyle, kendi kurumsal üyeliğimizde günlük 10 kargoyu buluyor, kışın 50-60 kargo çıkışı yakaladığımız oldu.

    Bunu referans olarak gösterebilirim aslında.
    Ve projemden bahsedebilirim. Ancak inandırıcı olabilmek için önce kendimin inanması lazım.

    Haliyle nasıl çözerim bilmiyorum.

    ( ki piyasanın kendini kanıtlamış insanları ile yapılacak ortak bir çalışma, yani kafası çalışan herhangi bir bölge müdürü bizimle anlaştığınız için teşekkür ederiz bile diyebilir... Çünkü günlük 50 kargo çıkışı çok rahat olacak bir proje. )

    Haliyle hem biz hem de proje kendini kanıtlamış. Sadece bunu sistem olarak hazır hale getirip, amatörce elle bunları tek tek girmek çok saçma olur.
    Bu sebeple barkod sistemi şart,

    Ben bölge müdürünü ikna ederim sorun yok gibi ama, önce nasıl yapacağımı bilmem gerekiyor.
  • 18-09-2017, 10:16:19
    #15
    Kargo ile alakalı kısımda biz zamanında şöyle bir uygulama yapmıştık,

    Yurtiçi kargodan gerekli api dökümanlarını aldık. Daha sonra bizim sitemize entegre ettik. Sipariş gelip tarafımızdan incelendikten sonra biz onayla dediğimiz anda yurtiçinin paneline düşüyordu (Yeni kargo talebi olarak) tüm bilgileri yurtiçi bizim siteden çekip kendi sitesine kargo kaydını otomatik oluşturuyor, sonrasında bize bi barkod veriyordu.

    Biz bu barkodu etiket yazıcıdan çıkartıp ürünün üzerine yapıştırıyoruz gerisini yurtiçi hallediyordu.
  • 18-09-2017, 10:41:02
    #16
    MeSsO_ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kargo ile alakalı kısımda biz zamanında şöyle bir uygulama yapmıştık,

    Yurtiçi kargodan gerekli api dökümanlarını aldık. Daha sonra bizim sitemize entegre ettik. Sipariş gelip tarafımızdan incelendikten sonra biz onayla dediğimiz anda yurtiçinin paneline düşüyordu (Yeni kargo talebi olarak) tüm bilgileri yurtiçi bizim siteden çekip kendi sitesine kargo kaydını otomatik oluşturuyor, sonrasında bize bi barkod veriyordu.

    Biz bu barkodu etiket yazıcıdan çıkartıp ürünün üzerine yapıştırıyoruz gerisini yurtiçi hallediyordu.
    Hocam gerekli dökümanları derken, barkodlu yazdıracağız diye mi aldınız yoksa kurumsal üyeliğin verdiği APİ kodlarını mı aldınız acaba?
  • 18-09-2017, 15:35:36
    #17
    Barkod dediğin bir çeşit numara. O çizgileri okuyucu PC de klavye ile girilmiş bir numara gibi iletiyor. O numara ile de istediğin gibi işlem yapıyorsun. TC gibi düşün her numara bir ürüne ait. Onu sorgula kaydet sil vs.
  • 18-09-2017, 15:37:21
    #18
    serhatrmy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Barkod dediğin bir çeşit numara. O çizgileri okuyucu PC de klavye ile girilmiş bir numara gibi iletiyor. O numara ile de istediğin gibi işlem yapıyorsun. TC gibi düşün her numara bir ürüne ait. Onu sorgula kaydet sil vs.
    Hocam sorun o değil ama, barkodu elbette biliyorum da..

    Ben kafama göre üretsem ne olur, kargo şubesi ile karşılıklı bir sistemde çalışmazsa, yani ben otomatik üretip versem, şube bunu girdiğinde karşılığını nasıl bulur ki?

    Yani kargo firmasıyla birlikte birşey yapmak gerek muhtemelen de, o aşamaları merak ediyorum.