• 08-09-2017, 15:41:05
    #1
    Merhaba

    2 yıllık ön lisans makine mezunuyum. Askerliği kısa dönem yapmak için açıktan 4 yıla tamamlamak istiyorum. Bu açığa yazılma işlemleri nasıl oluyor acaba ? İkinci üniversite kapsamında yazılınca sanırım askerlik tecil olmuyormuş Dikey geçiş olarak başvurmak gerekiyormuş fakat lisans bölümleri için tercihi ösym den yapmamız mı gerekiyor ?

    Daha önce böyle bir durumla karşılaşıp halleden arkadaşlar yardımcı olursa mutlu olurum.

    Dgs puanlarım bu şekilde
  • 08-09-2017, 15:51:35
    #2
    Web Hosting Solutions
    evreniniz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba

    2 yıllık ön lisans makine mezunuyum. Askerliği kısa dönem yapmak için açıktan 4 yıla tamamlamak istiyorum. Bu açığa yazılma işlemleri nasıl oluyor acaba ? İkinci üniversite kapsamında yazılınca sanırım askerlik tecil olmuyormuş Dikey geçiş olarak başvurmak gerekiyormuş fakat lisans bölümleri için tercihi ösym den yapmamız mı gerekiyor ?

    Daha önce böyle bir durumla karşılaşıp halleden arkadaşlar yardımcı olursa mutlu olurum.

    Dgs puanlarım bu şekilde

    İkinci üniversite için önlisans mezunu iseniz ön lisans bölümü seçebilirsiniz. DGS'ye girip aynı bölümün lisans programı için çabalamalısınız. Ancak yüzdeler çok düşük olduğu için DGS ile geçiş zor oluyor. Mayıs Haziran gibi Ösym sitesinden DGS başvurularını kontrol edin. Belki daha erken. Ek olarak Açıköğretim askerliği ertelemiyor bilginiz olsun.

    DGS puanınız mezun olduğunuz önlisans bölümünün lisans bölümüne yetiyorsa ösym aday işlemlerinden başvurunuzu yapabilirsiniz.
  • 08-09-2017, 16:13:02
    #3
    Üyeliği durduruldu
    zor gelir biraz
  • 08-09-2017, 22:45:09
    #4
    Arkadaşlar yokmu tamamen bilgi sahibi birisi ?
  • 09-09-2017, 00:43:39
    #5
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    DGS tercihlerini ösym sisteminden yapacaksınız. İşletme, iktisat gibi lisans bölümlerini seçebilirsiniz. Yerleştikten sonra kayıtlar anadolu üniversitesi sitesinden gerçekleşecek.
    https://www.anadolu.edu.tr/acikogret...im/dikey-gecis
  • 09-09-2017, 03:46:07
    #6
    WPHizmetleri adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İkinci üniversite için önlisans mezunu iseniz ön lisans bölümü seçebilirsiniz. DGS'ye girip aynı bölümün lisans programı için çabalamalısınız. Ancak yüzdeler çok düşük olduğu için DGS ile geçiş zor oluyor. Mayıs Haziran gibi Ösym sitesinden DGS başvurularını kontrol edin. Belki daha erken. Ek olarak Açıköğretim askerliği ertelemiyor bilginiz olsun.

    DGS puanınız mezun olduğunuz önlisans bölümünün lisans bölümüne yetiyorsa ösym aday işlemlerinden başvurunuzu yapabilirsiniz.
    Açıköğretim askerliği ertelemiyor demişsiniz hocam, kaynağı nedir?
  • 09-09-2017, 04:41:22
    #7
    WPHizmetleri adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İkinci üniversite için önlisans mezunu iseniz ön lisans bölümü seçebilirsiniz. DGS'ye girip aynı bölümün lisans programı için çabalamalısınız. Ancak yüzdeler çok düşük olduğu için DGS ile geçiş zor oluyor. Mayıs Haziran gibi Ösym sitesinden DGS başvurularını kontrol edin. Belki daha erken. Ek olarak Açıköğretim askerliği ertelemiyor bilginiz olsun.

    DGS puanınız mezun olduğunuz önlisans bölümünün lisans bölümüne yetiyorsa ösym aday işlemlerinden başvurunuzu yapabilirsiniz.
    Açıköğretim askerliği ertelemiyor derken neye dayanarak dediniz acaba?

    Lisans programına kayıt yaptırdığın taktirde 29 yaşına kadar tecil alabilirsin.
  • 09-09-2017, 05:20:14
    #8
    Hocam ÖSYM henüz açıklamadı ama dgs tercihleri yakında başlar. Bölümünüz hangi lisans bölümlerine geçebiliyor bilmiyorum küçük bir araştırma ile bunun cevabını bulabilirsiniz. Tercihlerinizi yaptıktan sonra eğer yerleşirseniz kayıt için açıköğretim bürosuna gittiğinizde askerliğin okul tarafından tecil edilip edilmediğini öğrenirsiniz. Aksi bir durumda zaten 29 yaşına kadar tecil hakkınızı var kendiniz gidip halledersiniz.

    Şu an başvuruları devam eden ikinci üniversite eğer ön lisans mezunuysan mecbur bir ön lisans programı seçiyorsun yani lisansa tamamlanmıyor maalesef.
  • 09-09-2017, 20:59:33
    #9
    Psi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam ÖSYM henüz açıklamadı ama dgs tercihleri yakında başlar. Bölümünüz hangi lisans bölümlerine geçebiliyor bilmiyorum küçük bir araştırma ile bunun cevabını bulabilirsiniz. Tercihlerinizi yaptıktan sonra eğer yerleşirseniz kayıt için açıköğretim bürosuna gittiğinizde askerliğin okul tarafından tecil edilip edilmediğini öğrenirsiniz. Aksi bir durumda zaten 29 yaşına kadar tecil hakkınızı var kendiniz gidip halledersiniz.

    Şu an başvuruları devam eden ikinci üniversite eğer ön lisans mezunuysan mecbur bir ön lisans programı seçiyorsun yani lisansa tamamlanmıyor maalesef.

    Hocam zaten ön lisans bitirdim diplomam var bazı kişiler sınavsız olarak lisans bölümüne kayıt olabileceiğimi söylüyolar

    Birde istanbul üniversitesinin şöyle bir duyurusu var.