evreniniz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Merhaba

2 yıllık ön lisans makine mezunuyum. Askerliği kısa dönem yapmak için açıktan 4 yıla tamamlamak istiyorum. Bu açığa yazılma işlemleri nasıl oluyor acaba ? İkinci üniversite kapsamında yazılınca sanırım askerlik tecil olmuyormuş Dikey geçiş olarak başvurmak gerekiyormuş fakat lisans bölümleri için tercihi ösym den yapmamız mı gerekiyor ?

Daha önce böyle bir durumla karşılaşıp halleden arkadaşlar yardımcı olursa mutlu olurum.

Dgs puanlarım bu şekilde

İkinci üniversite için önlisans mezunu iseniz ön lisans bölümü seçebilirsiniz. DGS'ye girip aynı bölümün lisans programı için çabalamalısınız. Ancak yüzdeler çok düşük olduğu için DGS ile geçiş zor oluyor. Mayıs Haziran gibi Ösym sitesinden DGS başvurularını kontrol edin. Belki daha erken. Ek olarak Açıköğretim askerliği ertelemiyor bilginiz olsun.

DGS puanınız mezun olduğunuz önlisans bölümünün lisans bölümüne yetiyorsa ösym aday işlemlerinden başvurunuzu yapabilirsiniz.