• 15-08-2017, 17:35:46
    #1
    Merhaba, internette bir sürü yazı ve yaşanılanları okudum ancak buradan da çok fazla şey öğrenebileceğimi düşünüyorum. 2017'de şahış şirketi kuran varsa, kuruluş ve aylık maliyeti-masrafı nedir? E-ticaret için ticaret odasına kayıt olmak zorunlu mu? Com.tr uzantısı alabilmek için şahış şirketi kurmak yeterli değildi sanırım, marka patent dışında başka bir yolu var mıdır? Şahış şirketi yalnızca tek bir sektörde mi faaliyet gösterebilir? Bes için ne kadar ödemem gerekecek? vs. gibi gibi

    Şimdiden ilginiz için teşekkür ederim..
  • 16-08-2017, 11:18:52
    #2
    Selamlar @berkanmolla

    Yakın zamanda şahıs işletmesi kurmuş biri olarak sorularınızın bazılarına cevap verebilirim. 350 TL açılış için notere gidiyor (bende muhasebeci halletti, defter ücreti diye geçiyor sanırım). 100 küsür TL faturalar için matbaya verdim. Her ay ödemeniz gereken belli vergiler var, muhasebeciniz anlatacak. 120 TL civarı muhasebeci kendisi alır aylık.

    Şahıs firmasında ilk etapta ticaret odası kaydına gerek olmadığı yönünde bilgi edindim. Ben kaydolmadım.

    Faaliyet göstereceğiniz alanı muhasebeciniz ile vergi dairesinde belirlersiniz. Söylediklerinizin hiçbirisi büyük işlemler değil(miş), sadece işten anlayan bir muhasebeci aklınızdaki tüm soruları çözüme kavuşturacaktır Tüm işlemler oldukça basit, sizi yönlendirir zaten.

    Ek olarak com.tr için gerekli belgeler nic.tr'de şu şekilde yazmakta. Bu arada com.tr alacaksanız tavsiyem nic.tr yerine diğer (IHS gibi) firmalardan yana olur. nic.tr'nin presedürleri biraz eski sistem ve çok yavaş işliyor.

    Bol şans.
  • 16-08-2017, 12:29:41
    #3
    ATKNU adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selamlar @berkanmolla

    Yakın zamanda şahıs işletmesi kurmuş biri olarak sorularınızın bazılarına cevap verebilirim. 350 TL açılış için notere gidiyor (bende muhasebeci halletti, defter ücreti diye geçiyor sanırım). 100 küsür TL faturalar için matbaya verdim. Her ay ödemeniz gereken belli vergiler var, muhasebeciniz anlatacak. 120 TL civarı muhasebeci kendisi alır aylık.

    Şahıs firmasında ilk etapta ticaret odası kaydına gerek olmadığı yönünde bilgi edindim. Ben kaydolmadım.

    Faaliyet göstereceğiniz alanı muhasebeciniz ile vergi dairesinde belirlersiniz. Söylediklerinizin hiçbirisi büyük işlemler değil(miş), sadece işten anlayan bir muhasebeci aklınızdaki tüm soruları çözüme kavuşturacaktır Tüm işlemler oldukça basit, sizi yönlendirir zaten.

    Ek olarak com.tr için gerekli belgeler nic.tr'de şu şekilde yazmakta. Bu arada com.tr alacaksanız tavsiyem nic.tr yerine diğer (IHS gibi) firmalardan yana olur. nic.tr'nin presedürleri biraz eski sistem ve çok yavaş işliyor.

    Bol şans.
    İlginiz ve yorumunuz için gerçekten çok fazla teşekkür ederim. İstenilen belgelere bakıldığında sanırım ya ticaret odasına kayıt olup oradan istenilen evrağı temin edeceğiz, ya da marka tescil başvurusunda bulunacağız. Bir de bağkur için şirketi kurduğunuz gibi ödeme yaptınız mı acaba? Yani geciktirebilme durumumuz var mı diye merak etmiştim. En kısa sürede bir muhasebeciden destek alacağım. Çok teşekkür ederim tekrardan, sizin için de bol şans ve çok çok başarılar.
  • 16-08-2017, 12:41:58
    #4
    Bagkur şirketi açtığınız ay dahil olmak üzere işliyor, ben elime toplu para geçtikçe ödüyorum olmadı af da yapılandırma yapıyorum. Yani her ay ödeme gibi bir zorunluluğu yok, ödersiniz faiz işlemez kafanız rahat olur.
  • 16-08-2017, 12:56:22
    #5
    berkanmolla adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İlginiz ve yorumunuz için gerçekten çok fazla teşekkür ederim. İstenilen belgelere bakıldığında sanırım ya ticaret odasına kayıt olup oradan istenilen evrağı temin edeceğiz, ya da marka tescil başvurusunda bulunacağız. Bir de bağkur için şirketi kurduğunuz gibi ödeme yaptınız mı acaba? Yani geciktirebilme durumumuz var mı diye merak etmiştim. En kısa sürede bir muhasebeciden destek alacağım. Çok teşekkür ederim tekrardan, sizin için de bol şans ve çok çok başarılar.
    Ben teşekkür ederim. Bağkur'u da yazacaktım unutmuşum, pardon 500 küsür TL de o var. @StyleWaR arkadaşımız da o konuyla ilgili yazmış. Benim de hiçbir bilgim yoktu ve kara kara düşünüyordum o bu nasıl olacak nasıl yapacağız diye Ama dediğim gibi, güvenebileceğiniz ve iyi olduğunu düşündüğünüz bir muhasebeci sizin tüm yükünüzü alacak ve kafanızdaki soru işaretlerini çözüme kavuşturacaktır. Başarılar dilerim.
  • 16-08-2017, 13:02:54
    #6
    StyleWaR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bagkur şirketi açtığınız ay dahil olmak üzere işliyor, ben elime toplu para geçtikçe ödüyorum olmadı af da yapılandırma yapıyorum. Yani her ay ödeme gibi bir zorunluluğu yok, ödersiniz faiz işlemez kafanız rahat olur.
    Bunu duymak gerçekten içimi rahatlattı, ilginiz için çok teşekkür ederim.


    ATKNU adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben teşekkür ederim. Bağkur'u da yazacaktım unutmuşum, pardon 500 küsür TL de o var. @StyleWaR arkadaşımız da o konuyla ilgili yazmış. Benim de hiçbir bilgim yoktu ve kara kara düşünüyordum o bu nasıl olacak nasıl yapacağız diye Ama dediğim gibi, güvenebileceğiniz ve iyi olduğunu düşündüğünüz bir muhasebeci sizin tüm yükünüzü alacak ve kafanızdaki soru işaretlerini çözüme kavuşturacaktır. Başarılar dilerim.
    Yok ne demek hocam.. Ve tekrardan çok teşekkür ederim
  • 16-08-2017, 13:02:55
    #7
    Üyeliği durduruldu
    Merhaba,

    Ortalama bir muhasebeciyle anlaşırsanız işlerinizi kolaylıkla çözersiniz, com.tr uzantı için faaliyet belgesi veya marka başvurusuna ihtiyacınız var. Faaliyet belgesi için Ticaret Sanayi Odası'na kaydolmanız gerekiyor. Geçen ay bizden 2500 lira istediler, ayrıyeten bunun aidatı vs. var. Dolayısıyla marka başvurusunda bulunmanız daha az maliyetli olur. Ortalama 300 TL'ye başvurursunuz, markanız onaylanırsa 1200 TL'ye yakın bir miktar daha ödeyip çözümlemiş olursunuz.

    Rabbim hayırlı kazançlar versin, iyi çalışmalar.
  • 16-08-2017, 15:56:55
    #8
    rampapapam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,

    Ortalama bir muhasebeciyle anlaşırsanız işlerinizi kolaylıkla çözersiniz, com.tr uzantı için faaliyet belgesi veya marka başvurusuna ihtiyacınız var. Faaliyet belgesi için Ticaret Sanayi Odası'na kaydolmanız gerekiyor. Geçen ay bizden 2500 lira istediler, ayrıyeten bunun aidatı vs. var. Dolayısıyla marka başvurusunda bulunmanız daha az maliyetli olur. Ortalama 300 TL'ye başvurursunuz, markanız onaylanırsa 1200 TL'ye yakın bir miktar daha ödeyip çözümlemiş olursunuz.

    Rabbim hayırlı kazançlar versin, iyi çalışmalar.
    Öncelikle yorumunuz için çok teşekkür ederim. Bana da daha marka başvurusu mantıklı gelmeye başladı ancak yurtdışına çıkış durumlarında şirket sahibi olup odaya kayıt yaptırılmaması durumunda sıkıntı çıkabileceğine dair bir şey okumuştum bir maliye forumunda, ne kadar doğrudur bilemedim. Şu an bulunduğum yerin şahış şirketi için odaya kayıt ücreti 350 lira olarak gözüküyor şaşırtıcı bir şekilde. Belki ek kalemler altında değişik ücretler talep edecekler. Bakalım, en kısa sürede gittiğimde öğrendiklerimi buradan paylaşacağım
  • 16-08-2017, 17:03:24
    #9
    Üyeliği durduruldu
    berkanmolla adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle yorumunuz için çok teşekkür ederim. Bana da daha marka başvurusu mantıklı gelmeye başladı ancak yurtdışına çıkış durumlarında şirket sahibi olup odaya kayıt yaptırılmaması durumunda sıkıntı çıkabileceğine dair bir şey okumuştum bir maliye forumunda, ne kadar doğrudur bilemedim. Şu an bulunduğum yerin şahış şirketi için odaya kayıt ücreti 350 lira olarak gözüküyor şaşırtıcı bir şekilde. Belki ek kalemler altında değişik ücretler talep edecekler. Bakalım, en kısa sürede gittiğimde öğrendiklerimi buradan paylaşacağım
    Yurtdışı konusunda bir bilgim yok maalesef. Odaya sormak gerekir, çoğu muhasebeci de bilir aslında. İşin büyük kısmını muhasebeciye yıkıyoruz esasen