Merhaba arkadaşlar yaklaşık yaklaşık 8 senedir gözlük kullanıyorum. 4,5 derece miyopum. Bugün doktora gittim ve lens almak istediğimi belirttim o da verdi (Reçetede yumuşak kontak lens yazıyor). Şimdi bu konuda birkaç sorum olacak.
1- Lensler göz kuruluğu yapar mı ?
2- En iyi, en kötü markalar hangisidir ?
3- Günlük, haftalık ve aylık takılabilenler varmış, bunlardan hangisini önerirsiniz ?
4- Banyo yaparken, denizde veya havuzda kullanılabilir mi ?
5- İnternet lens satışı yapan siteler var. Buralardan alınır mı, alınırsa hangi sitelerden alınabilir ?
6- Son olarak lens kullanırken şunlara dikkat etmelisiniz dedikleriniz nelerdir ?
Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
Kontak Lens Kullanımı Hakkında
15
●4.710
- 19-08-2014, 00:26:04Üyeliği durduruldu1- İnsandan insana değişir bende yapmadı.RapX adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
2-En iyi lensi sana optikci söyleyecektir, 40 liraya'da lens var 150 liraya'da
3-Aylık öneriyorum, 2 güne bir çıkar temizle tak sorun yaşamazsın.
4-Havuzda kaybettim ben sol göz lensimi tavsiye etmiyorum takmanı.
5-İlk alışverişini şehrindeki kaliteli optikler'den yap daha sonra internetten aynısını daha ucuza sipariş verirsin.
6-Zamanla öğreneceksin ama en önemlisi temizlik. - 19-08-2014, 01:51:39İnternet lens satışı ucuz olur. Ben yıllardır lensci.com sitesinde alırım. Mutlaka reçete göndermelisin, yoksa satış yapmazlar kanun gereği.
gaz geçirgenliği yüksek olanı tercih et.
lens sonuçta yabancı cisim. Her gece çıkarsan iyi olur. - 19-08-2014, 01:56:18Acuvue Oasys öneririm. Tabi ki her gece çıkarmak gerekli ancak oasysde uyusan da hiçbir sıkıntı yapmaz. Hep bunu kullandım çok memnunum tavsiye ederim. Deniz, havuz, duş vs gibi yerlerde de çıkarmıyorum. Lens kullanmıyormuşum gibi, gözümde olduklarını hatırlamıyorum zaten çoğu zaman
- 19-08-2014, 02:06:44RapX adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
1. evet yapar, göz kuruluğu arttıkça lens gözüne batıyor hissi verir, acı çekilmez hale gelebilir.
2. aquasys kullandım tavsiye ederim ama senin lens numaranı tek firma da üretiyor olabilir.
3. lensler hergün çıkarılıp takılmalıdır. en sağlıklı olanı bu. her gün çıkarılıp solisyona koyulup hem lensler hemde gözlerini dinlendirmelisin.
* aylık şöyle olur. 1 kutu lensin içinden 6 adet lens çıkar. her adet 1 er aylıktır. totalde 6 aylık olur. ama bu demek değildir ki bir ay boyunca gözünde kalabilir. sadece tavsiye edilen kullanım süresi bu zaten hergün tak çıkar yaparsan 20. günden itibaren sende anlamaya başlarsın lensin kalitesi bozulmaya başlar onu atarsın yenisi açarsın.
4. banyoda sorun olmaz ama denizde havuzda kesinlikle kullanmayınız. mikrop kapabilir değil kesin kapar. çok riskli.
5. hiç almadım.
6. her gün tak çıkar. ilk seferde takmakta zorluk yaşayacaksın ben 45 dakika da takamamıştım gözlerim kan çanağı gibi oldu ama inat edip becerdim. renkli gözlü isen zaten hassas olur gözlerin. ilk zamanları gözüme toz kaçsa rahatsız olurken şimdi işaret parmağımla her türlü hareketi yapabilirim
numaraların baya büyük. çok yüksek ihtimalle astigmatta vardır. lens rahat ama mümkün oldukça gözlüğünü kullanmaya devam et derim. dinlendir gözlerini lensi çıkartıktan sonra. solisyona acıma bol bol kullan. yere lavaboya halıya düşürecek olursan kesinlikle o lensi bir daha kullanma. 4.5 numara bulanık gören gözlerinden de olmayasın. lens lüks işi biraz, parasına acıma ne solisyon ne lens çünkü alışana kadar baya bir heba edeceksin. gözünde uyuyakalacaksın sabah bir bakacaksın düşmüş. gözünü kaşırken düşecek. bunlar olağan şeyler. yazmaya üşeniyorum burda durayım ek sorular için pm atarsın
- 19-08-2014, 08:19:55iGrand adlı üyeden alıntı: mesajı görüntülemetinciris adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüleBaranGunel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüleÇok teşekkürler cevaplar için.Cyrax adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 19-08-2014, 09:09:12Hocam bende acuvue oasys var fakat sağ gözümde hafiften batma yapıyor sol gözümde ise bu batma yok. Acaba lensi ters falan mı takıyorum. Ters mi düz mü oldugunu nasıl anlayacağız peki?BaranGunel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 19-08-2014, 12:29:50çıkarıp elinizde baktığınızda "123" ü düz bir şekilde görüyorsanız doğrudur hocamnetadam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
