Bu torrent konusunda bir kaç sorum olucak yardımcı olursanız sevinirim.
1 : bazı torrent sitelerinde ratio değeri var bu ratio değeri neye göre yükseliyor veya düşüyor ?
2 : indirdiğim bir torrent dosyasını speed etmem gerektiği söyleniyor her yerde bu speed işlemi için ekstra bir şey yapmama gerek varmı ve bu torrent dosyasını programdan ne zaman silmem gerekiyor speed olduğunu nerden anlıyorum ? çünkü bu torret dosyasını torrent programından silmediğim sürece bilgisayara indirdiğim dosyayı silemiyorum
mesala bir forumda genelde çektiğim dosyalar 2-3 saat kalıyor öğlen ratio 8 lerde iken şimdi 5.95 lere düştü ama dediğim gibi torrent dosyası programda 1-2 saat kalıyor öyle siliyorum
Ratio: 5.24 Bonus: 5,995.10 Yükleme: 577.65 GB İndirme: 110.17 GB
mesala şuan çektiğim bir dosya hala duruyor programda seeds/peers kısmı 1.750 gösteriyor bu neyi anlatıyor ?
Torrent Sitelerindeki RATİO Nedir ?
9
●9.931
- 10-08-2014, 00:04:14
- 10-08-2014, 00:14:30Üyeliği durduruldu
- 10-08-2014, 00:19:03Ratio, Upload / Download oranınızdır. Birçok Türk sitesinde 0,6 civarındadır. Yani 1 gb dosya indirmeniz demek, aynı dosyayı 600 mb göndermeniz demektir.
Gelelim 2. soruya. 2. soruda geçen seeds/peers olayıyla bir ilgisi yoktur. Torrent programınızın üst barında yer alan bölmede de "RATIO" sekmesi mevcuttur. Mevcut değilse, sekmelere sağ tıklayarak aktifleştirebilirsiniz. Böylelikle her torrent için ne kadar ratio'ya ulaştığınızı görürsünüz.
Bir sunumu indirdikten sonra açık bırakmanız, onu seed ettiğiniz anlamına gelse de uploadınıza indiren olmadıkça işlemez. Dolayısı ile kimi dosyayı 2 ay tutarsınız, 100mb gönderemezsiniz. Kimi dosyayı 1 gün tutarak 300mb gönderebilirsiniz. - 10-08-2014, 00:32:07Ratio: 5.24 Bonus: 5,995.10 Yükleme: 577.65 GB İndirme: 110.17 GBAtomCmyLMz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
mesala burda 110 gb indirme yapmışım 577 gb göndermişim ratio nun daha yüksek olması gerekmiyor mu ? birde mesala 1 gb lık bir dosya indirdim bunun 600 mb upload olduğunu nasıl anlıcam ? utorrent kullanıyorum ratio değerini nereden aktif edebilirim tam olarak ? - 10-08-2014, 00:46:25Öncelikle son sorunuzla başlayalım. Aşağıdaki resimde görebilirsiniz nerden açıldığını. Ratio yerine "ORAN" da yazabilir.ComPuter_DoctoR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
http://i.imgur.com/oy3zY1e.png
İlk sorunuza gelelim. 577,65 / 110,17 yaptığınız zaman rationuz ortaya çıkar. Bu da 5,24 sayısına tekamül etmektedir.
600 mb uploadın nasıl olduğunu anlamanız için, yine ilk resimdeki kısımdan "Upload" ya da Türkçe ise "Gönderilen" kısmını aktifleştirmeniz gerekir. - 10-08-2014, 00:56:34açıklama için teşekkür ederim şimdi benim bu oran kısmı gorunuyor mu ayarlardan pek birşey bulamadım da sizinki ile sürüm farkı var programınAtomCmyLMz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

- 10-08-2014, 01:02:28Hayır hocam sizde görünmüyor. Bakınız o benim gösterdiğim menüyü açabilmek için, ETA yazan yerin üzerinde sağ tıklamanız gerekmektedir. Ben 2.2.1 kullanıyorum. Herkese de önerdiğim sürüm budur. Çünkü en stabil çalışan 2.2.1 ve 1.8.5 sürümleridir. Bunlara ulaşmak için, OldApps 'a bakabilirsiniz. Ancak temelinde aynı yapıya sahip oldukları için, kullandığınız mevcut sürümde de bu ayarları kolaylıkla yapabilirsiniz.
- 10-08-2014, 01:43:03teşekkür ederim evet tıkladım oraya ratio yazıo onu aktif ettim şöyle bir resim veriyim hocam son olarakAtomCmyLMz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

mesala şuan böyle indirdim ben bitti duruyor daha mesala 699 mb dosya çekmişim 0.080 diyor ratio'ya burası nasıl olduğunda ben bu dosyayı programdan kaldırmalıyım ki ratio düşmesin ? - 10-08-2014, 01:45:07İndirdiğiniz sitelerin kurallarını incelemelisiniz. Siz her ihtimale karşı tam 1 yapana kadar seedleyin.

