Ratio, Upload / Download oranınızdır. Birçok Türk sitesinde 0,6 civarındadır. Yani 1 gb dosya indirmeniz demek, aynı dosyayı 600 mb göndermeniz demektir.
Gelelim 2. soruya. 2. soruda geçen seeds/peers olayıyla bir ilgisi yoktur. Torrent programınızın üst barında yer alan bölmede de "RATIO" sekmesi mevcuttur. Mevcut değilse, sekmelere sağ tıklayarak aktifleştirebilirsiniz. Böylelikle her torrent için ne kadar ratio'ya ulaştığınızı görürsünüz.
Bir sunumu indirdikten sonra açık bırakmanız, onu seed ettiğiniz anlamına gelse de uploadınıza indiren olmadıkça işlemez. Dolayısı ile kimi dosyayı 2 ay tutarsınız, 100mb gönderemezsiniz. Kimi dosyayı 1 gün tutarak 300mb gönderebilirsiniz.
Ratio: 5.24 Bonus: 5,995.10 Yükleme: 577.65 GB İndirme: 110.17 GB
mesala burda 110 gb indirme yapmışım 577 gb göndermişim ratio nun daha yüksek olması gerekmiyor mu ? birde mesala 1 gb lık bir dosya indirdim bunun 600 mb upload olduğunu nasıl anlıcam ? utorrent kullanıyorum ratio değerini nereden aktif edebilirim tam olarak ?