• 23-01-2025, 13:57:17
    #19
    cetin61 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Siz daha iyi bilirsiniz çok fazla script yaptığıniz için.. Sitenin kullanıcının gördüğü taraf ile bizim içerik eklediğimiz siteyi ayrı yapsak, kullanıcı siteyi ziyaret ettiğinde eğer cache alınmış ise siteyi direkt cacheden, cache alınmamış bir url ise önce cache alıp sonra kullanıcıya gösterse daha mı iyi olur? Cachei de haftada bir temizlesek? Yani 10k içerik var ise hafta toplam 10k içerik ile ilgili db sorgusu oluşur. Bizim içerik ekleyeceğimiz taraf da local olur. Bu sayede kullanıcılar dbde sorgu yapmamış olur.

    Yani bu sistem sizce daha mi optimize olur? Bir yerde hata var böyle olmaz gibi hissediyorum ama mantıken de böyle daha mantıklı..
    Sürekli dosyalardan çekmekte mantıklı değil misal her içeriği sql sorgusundan kaçıp bi klasore kayıt ederseniz bu sefer o klasoru optimize etmeniz lazım misal a b c gibisinden ek klasorlere bölmek gibi.

    10 bin veriyi veritabanından çeksende bir sıkıntı olmaz. Gerekli indexlemeleri ve veritabanı tasarımını yaptıktan sonra ve sql kodunuzda sorun olmadığı sürece 10 bin satır devede kulak gibi bir şey.
  • 23-01-2025, 13:57:36
    #20
    Asynchronous adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    gelen istekleri günlük değil anlık olarak düşünmek lazım.isteği işleyecek kapasitede değilse timeout olur, yani döner durur.timeout ayarları varsa direkt hata mesajı basar.(500 veya 502)

    makineyi nereden aldığınıza bakmak lazım.

    ismini vermeyeceğim yasak olduğu için ama bunların ikisi de en ünlü alman sağlayıcı.ikisinin de fiyatı 10$ altı. ikisinin de o an aldığı hit,yazılım vs aynı. (dklık hit 3 bin civarıydı bu ssler alınırken, günlük 4m yapıyor)

    1. sv

    2. sv


    bu kadar farkı oluşturan şey 1.svdeki cpunun kötülüğü ve disk hızının düşük olmasıydı.(script curl ve file cache ağırlıklı )


    wp sitenin kodu optimize edilirse ve ram cache kullanılırsa mermi gibi açılır mesela.
    Bahsettiğiniz h... sanırım. O kadar hit gelirse en iyisi alınabilir zaten ha siz optimizasyonla gerek bile görmemişsiniz çok iyi sonuç almışsınız. Bende mecbur profesyonel destek alırım artık.
  • 23-01-2025, 14:11:47
    #21
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bahsettiğiniz h... sanırım. O kadar hit gelirse en iyisi alınabilir zaten ha siz optimizasyonla gerek bile görmemişsiniz çok iyi sonuç almışsınız. Bende mecbur profesyonel destek alırım artık.
    https://www.r10.net/site-server-admi...balancing.html

    bu konuyu açalı 12 yıl olmuş, o dönem 9 tane fiziki sunucu almıştım dgn'den.

    5m civarı trafik vardı, hatalı kodlamadan dolayı basit bir script mahvediyordu sunucuları.şu an olsa statik dosyalar için cdn alır kalanı tek sunucuda hallederim.

    bu arada iyi olan h... kötü olan c... (bunlar tostçu zaten)


    artık devir data toplama devri olduğu için data toplayan botları da engellemek gerekiyor. (semrush,chatgtp,bytedance gibi)

    twitter bile engelledi bunları
  • 23-01-2025, 14:16:47
    #22
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İçerik sayısı da mı bunu etkiliyor ki, sadece kullanıcının girdiği sayfada önbelleği görmüyor mu? Şu an 20k içeriğim var bunu 500-600k ya çıkaracağım, planladığım gibi çin pazarına da girersem oho ben bu işin altından kalkamam.
    Ben her içerkte botları dönderdiğim ve döndermeye çalıştığım için sürekli olaraktan her türlü onlar cache alacak. Görsellerimi ben CDN şirketinde saklıyorum zaten. <img> etiketi ile çekiyorum onlardan.. Genel olarak baktığımda json gibi veriler belirli boyuta kadar databaseden daha iyi oluyor, db çöktüğünde çözümü yok ama site çöktüğünde birkaç ayar ile çökme yerine istekleri biraz bekleterek yanıt verdirerek çözebilirsiniz. Olmaz ise tekrar sıfırdan bir script yapacağım dediğim gibi arka plan ayrı site ön plan ayrı site olacak. Normal wordpress cache gibi eklentiler ile bu bir olmaz. Wordpress ne kadar cache yaparsa yapsın böyle bir etki yaratamaz.
  • 23-01-2025, 14:19:20
    #23
    Asynchronous adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    https://www.r10.net/site-server-admi...balancing.html

    bu konuyu açalı 12 yıl olmuş, o dönem 9 tane fiziki sunucu almıştım dgn'den.

    5m civarı trafik vardı, hatalı kodlamadan dolayı basit bir script mahvediyordu sunucuları.şu an olsa statik dosyalar için cdn alır kalanı tek sunucuda hallederim.

    bu arada iyi olan h... kötü olan c... (bunlar tostçu zaten)


    artık devir data toplama devri olduğu için data toplayan botları da engellemek gerekiyor. (semrush,chatgtp,bytedance gibi)

    twitter bile engelledi bunları
    Niye sansüe atıyorsunuz anlamadım ki bunların ismini söylemek ne zaman yasaklandı benim mi haberim yok.

    Contabo evet çökmez ama bant daraltır. Yani dediği özellikleri çok kullandırmaz. Tabii bir scriptte hata yapmıştım, sunucunun değerleri %,1900 e mi ne çıkmıştı, sunucu yavaşlamıstı ama yine de çökmemişti.. Hetzner olsa böyle bir durumda direkt keserdi.
  • 23-01-2025, 14:20:30
    #24
    cetin61 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben her içerkte botları dönderdiğim ve döndermeye çalıştığım için sürekli olaraktan her türlü onlar cache alacak. Görsellerimi ben CDN şirketinde saklıyorum zaten. <img> etiketi ile çekiyorum onlardan.. Genel olarak baktığımda json gibi veriler belirli boyuta kadar databaseden daha iyi oluyor, db çöktüğünde çözümü yok ama site çöktüğünde birkaç ayar ile çökme yerine istekleri biraz bekleterek yanıt verdirerek çözebilirsiniz. Olmaz ise tekrar sıfırdan bir script yapacağım dediğim gibi arka plan ayrı site ön plan ayrı site olacak. Normal wordpress cache gibi eklentiler ile bu bir olmaz. Wordpress ne kadar cache yaparsa yapsın böyle bir etki yaratamaz.
    Benim sistem biraz karışık o yüzden wordpress kullanıyorum sıfırdan yazdırmak çok maliyetli. Ama sayenizde birkaç bir şey öğrendim gerekli ayarlamalar ve sağlam sunucuyla işi kotarırım gibi görünüyor.
  • 23-01-2025, 14:22:06
    #25
    ByHazerfen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sürekli dosyalardan çekmekte mantıklı değil misal her içeriği sql sorgusundan kaçıp bi klasore kayıt ederseniz bu sefer o klasoru optimize etmeniz lazım misal a b c gibisinden ek klasorlere bölmek gibi.

    10 bin veriyi veritabanından çeksende bir sıkıntı olmaz. Gerekli indexlemeleri ve veritabanı tasarımını yaptıktan sonra ve sql kodunuzda sorun olmadığı sürece 10 bin satır devede kulak gibi bir şey.
    Bizdeki sitelerin bir çoğu sürekli birbirine ddos l7 atîlan sektörler. Herkesin amacı diğerlerinin sitesini çökertip trafik almamasını sağlamak. O ndeden ile dosyada tutmak daha mantıklı gibi duruyor. Zaten aylık olarak klasörlere bölünecek sekilde ayarlarım

    Url yapıisnı /yıl/ay/isim olarak yaparım, klasörlerin içerisinde içerikleri ona göre aratırım.
  • 23-01-2025, 14:26:52
    #26
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Benim sistem biraz karışık o yüzden wordpress kullanıyorum sıfırdan yazdırmak çok maliyetli. Ama sayenizde birkaç bir şey öğrendim gerekli ayarlamalar ve sağlam sunucuyla işi kotarırım gibi görünüyor.
    600 bin içerik mysql için bir şey değil.

    içerikler wp yapısıyla çekilecekse tablola index atamak iyi olur.

    search yapılacaksa full text indexi atılmalı ya da solr,elastic search gibi çözümler kullanılmalı.

    cetin61 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Niye sansüe atıyorsunuz anlamadım ki bunların ismini söylemek ne zaman yasaklandı benim mi haberim yok.

    Contabo evet çökmez ama bant daraltır. Yani dediği özellikleri çok kullandırmaz. Tabii bir scriptte hata yapmıştım, sunucunun değerleri %,1900 e mi ne çıkmıştı, sunucu yavaşlamıstı ama yine de çökmemişti.. Hetzner olsa böyle bir durumda direkt keserdi.
    siliniyor mesajlar son 1 aydır. yabancı bir hosting firmasını övün siliyorlar r10 temsilcisi olmadığı için.

    contabo'dan selam bile alınmaz, fena rezil bir şirket.
  • 23-01-2025, 14:31:56
    #27
    cetin61 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Siz daha iyi bilirsiniz çok fazla script yaptığıniz için.. Sitenin kullanıcının gördüğü taraf ile bizim içerik eklediğimiz siteyi ayrı yapsak, kullanıcı siteyi ziyaret ettiğinde eğer cache alınmış ise siteyi direkt cacheden, cache alınmamış bir url ise önce cache alıp sonra kullanıcıya gösterse daha mı iyi olur? Cachei de haftada bir temizlesek? Yani 10k içerik var ise hafta toplam 10k içerik ile ilgili db sorgusu oluşur. Bizim içerik ekleyeceğimiz taraf da local olur. Bu sayede kullanıcılar dbde sorgu yapmamış olur.

    Yani bu sistem sizce daha mi optimize olur? Bir yerde hata var böyle olmaz gibi hissediyorum ama mantıken de böyle daha mantıklı..
    ne demek istediğinizi anlamadım, kullanıcı girdiğinde içeriğin cacheli hali yoksa istek işlenir kullanıcıya gösterilir, 2. ziyaretçi gelirse cacheli hali gösterilir.

    zaten cache yoksa cache oluşturup sonra cachei göstermek saçma bir yöntem.

    kullanıcı - admin ayrımı olsun istiyorsanız cachei purge etmelisiniz veya hiç aldırmamalısınız.

    useragent,ip veya url ayrımı (icerik?cache=0) yaparak kontrol edebilirsiniz.