• 02-06-2024, 16:21:12
    #1
    Cep telefonları artık çok güçlü (32 gb ram, yüksek cpu)
    aç kapa yapmadan yıllardır aktif kalabiliyor. Elektirik gidince bataryaları 24 saat performans sağlayabiliyor.

    Android yerine linux kurup centos veya alternatif bir sunucu oluşturulamaz mı?

    Deneyen oldu mu?
  • 02-06-2024, 16:22:11
    #2
    iyi fikir bi ara rasperypi ile hosting kuranlar olmuştu ama telefonlar ile denendiğini duymadım mutlaka denenmeli gayet performanslı işlemcili telefonlar var
  • 02-06-2024, 16:22:50
    #3
    red5553 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Cep telefonları artık çok güçlü (32 gb ram, yüksek cpu)
    aç kapa yapmadan yıllardır aktif kalabiliyor. Elektirik gidince bataryaları 24 saat performans sağlayabiliyor.

    Android yerine linux kurup centos veya alternatif bir sunucu oluşturulamaz mı?

    Deneyen oldu mu?
    Sisteminin Çok güçlü olması sunucu olabilmesi anlamına gelmez, Sunucu ortamına uyumluluk sağlaması gereklidir.
    • aliusanoglu
    • talhac
    aliusanoglu ve talhac bunu beğendi.
    2 kişi bunu beğendi.
  • 02-06-2024, 19:38:27
    #4
    red5553 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Cep telefonları artık çok güçlü (32 gb ram, yüksek cpu)
    aç kapa yapmadan yıllardır aktif kalabiliyor. Elektirik gidince bataryaları 24 saat performans sağlayabiliyor.

    Android yerine linux kurup centos veya alternatif bir sunucu oluşturulamaz mı?

    Deneyen oldu mu?
    dalga geçiyorsunuz sanırım.
  • 02-06-2024, 19:44:56
    #5
    Soğutmayı nasıl yapacaksınız hocam
  • 02-06-2024, 19:46:28
    #6
    sysadmin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    dalga geçiyorsunuz sanırım.
    Niye dalga geçsin. Gayet bir güzel soru. Teknik becerisi yüksek ve komut satırına hakim biri bunu yapabilir.

    Seksenlerdeki 46'lık Basri de "gün gelecek, bilgisayarlar cebimize girecek" dediğinde "Dalga mı geçiyorsun?" diyorlardı. O geldi bir an aklıma
  • 02-06-2024, 20:24:22
    #7
    sysadmin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    dalga geçiyorsunuz sanırım.
    ciddiyim hocam, belki R10'da deneyenler olmuştur diye düşündüm.
  • 02-06-2024, 20:26:22
    #8
    esquare adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Niye dalga geçsin. Gayet bir güzel soru. Teknik becerisi yüksek ve komut satırına hakim biri bunu yapabilir.

    Seksenlerdeki 46'lık Basri de "gün gelecek, bilgisayarlar cebimize girecek" dediğinde "Dalga mı geçiyorsun?" diyorlardı. O geldi bir an aklıma
    Muhterem, mobile aygıtlardaki ram ve cpu teknolojisi tamamen farklıdır. onların işi hızlı olmak değil az güç tüketmektir. ayrıca telefonlar yıllarca kapanmadan açık kalmaz, kablolu bağlayamazsın kablosuz bağlarsın stabil olmaz. denemek test etmek gönlünü hoş etmek için elbette deneyebilirsin ama prod ortamında bu yapılmaz. Tuvaletin içine yemek sofrasını koymak ne kadar mantıklıysa bu da o kadar mantıklı.