• 04-08-2007, 22:24:25
    #37
    Kurumsal PLUS
    no9 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok teşekkürler işime çok yarayacak basit ve güzel bi anlatım
    İçinizden

    "Ah keşke söyle bir yazılım olsaydı"

    derseniz yazın buraya çok ciddiyim kolay şeylerse istekleriniz en fazla 5 dk süremi alır yazmak.
  • 05-08-2007, 17:12:22
    #38
    Ni-Osman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    mesela sunucunuz çok güçsüz ram falan hep %80 8)
    nano ram-rahatlatici
    yazın içine
    yazın kaydedin çıkın ... bunu sonra yine usr bin dizinine taşıyın ve
    crontab -e
    yazın en alta
    */1 * * * * ram-rahatlatici
    yazın kaydedin çıkın arada bi herşeyi restart edeceksiniz...
    NOT: Kodları yaratınca canlandırmak için chmod +x ram-rahatlatici şeklinde chmod vermeniz gerekiyorr...

    üstat bu neye gore restart yapıor %80 e gelıncemı ram yuklenmesı?
    her saat başı yada yarım saatte bir nasıl reboot attırırız peki
  • 13-09-2007, 01:13:05
    #39
    Komut dosyamı önceki konulardan ve google den arama yaparak oluşturdum, sadece son aşama kaldı:

    Bir dizinde dosya_2007-09-13.tar.gz formatında dosyalar oluşturuyorum, şu mantığı uygulamam gerek:

    "eger dosya sayisi 6 ise en eski dosyayı sil"

    "En eski dosya" düzenli ifade ile dosya adındaki tarihten bulunabilir veya dosyanın oluşturulma tarihlerine bakılabilir?


    Ama bunu nasıl yapacağım ?
  • 13-09-2007, 02:49:03
    #40
    Kurumsal PLUS
    ls -laht | awk '{print $9}'

    anahtar bu.. dosyaları en yeniden eskiye göre sıralayacak.. bunları bir dosyaya yazdırmamız gerekecek.. satır sayısına göre dosya içinde rm -rf komudu olacak.. biraz zaman gerek yaparız
  • 13-09-2007, 21:18:42
    #41
    Yazdığım işlemi php ile kolayca yapabilirim, ama mümkünatı varsa sh dosyası içinde yapmak istiyorum.

    "linux kabuk programlama" olarak aradım ve okuyacağım bilgiler...


    Bu arada yazdığım dosya şöyle

    #/usr/bin/!
    # calisma dizinine git
    cd /
    cd root/ALEXIS/calisma/phpbb3_lang_turkish_tmp
    #dosyalari cvs den indir
    cvs -z3 -d:pserver:anonymous@phpbbturkiye.cvs.sourceforge.net:/cvsroot/phpbbturkiye co -P phpbb3.lang_turkish
    # tarih formatini degiskene ata
    tarih=$(date +%F)
    # tar.gz yapilacak dosya adi ve tarih ekleme
    yedekdosyasi=("phpbb3.lang_turkish-CVS_"$tarih".tar.gz")
    # tar.gz yapimi
    tar -cvzf $yedekdosyasi phpbb3.lang_turkish/*
    # gecici dizini sil
    rm -rf phpbb3.lang_turkish/
    # tar.gz dosyasini web alanina tasi
    mv $yedekdosyasi ../../../../home/web/files/phpbb3.lang_turkish
    # web alanina git
    #cd ../../../../home/web/files/phpbb3.lang_turkish
    #
    #eger dosya sayisi 6 ise en eski dosyayı sil
    #????
    #
    #cikis
    exit
  • 19-09-2007, 09:37:49
    #42
    Yaptığımız dosyaları, /usr/bin içine atmadan direk çalıştıramaz mıyız?

    Mesela:

    [root@localhost]# sh deneme.sh gibi bir komut ile dosya içeriği icra edilemez mi?
  • 26-09-2007, 23:58:34
    #43
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    ben saat sorunu yaşıyorum

    ssh den " rdate -s rdate.cpanel.net " yazınca saat güncelleniyor ama 5 dakika sonra tekrar saat geride kalıyor.

    bu komutun 5 dakikada bir çalışması için ne yapabilirim.
  • 30-10-2007, 14:01:19
    #44
    Üyeliği durduruldu
    #!/bin/sh
    if [ -d 'usr/local/cpanel/whostmgr/docroot/cgi/fantastico' ]; then
    echo; echo; echo "Eee? Burada zaten fantastico kurulu? Update yapacaksan whm den yap!!!! "
    exit 0
    else
    cd /usr/local/cpanel/whostmgr/docroot/cgi
    clear
    echo"Fantastico Kuruluyor..."
    wget -q -O www.ni.net.tr/dosyalar/fantastico.tgz
    echo -n 'Download Edildi...'
    tar zxvf fantastico.tgz
    rm -rf fantastico.tgz
    echo -n 'Fantastico Kuruldu.. WHM den gerisini halledin artık..'
    fi
    Olarak yapınca çalıstı bende fi ekleyince calısmıyor
  • 21-03-2008, 01:14:01
    #45
    Osman hocam bende şunları istiyorum mümkünse eğer

    Her Reboot atıldığında anında

    1) /home/xxx1/ bu klasöre girip ./sc_serv yazacak.
    2) /home/xxx2/Unreal3.2 bu klasöre girip ./unreal start yazacak.

    Yani kısacası sunucudaki tüm irc ve radyolar reboottan sonra hemen açılabilecek

    Ayrıca kesildiği anda açılmayı da yapabilirsek daha süper olur