Merhabalar,
Bir adet dedicated sunucu alıp 2 VPS olarak kullanmayı düşünüyorum. Sanal sunuculardan birini sadece veritabanı sunucusu, diğerini de bir adet site + kendi veritabanı olarak kullanmak istiyorum. Ram ve diski yarı yarıya kullanacaklar. Fakat işlemciyi iki tarafın da tam kapasitede kullanmalarını istiyorum. Yani iki VPS de dedicated sunucunun işlemcisini %100 olarak (veya %90) kullanmasını istiyorum. Bunu Esxi'de veya başka bir şekilde yapmak mümkün müdür?
Esxi VPS - İşlemcinin Tamamını Kullanma?
10
●561
- 15-07-2019, 10:35:44Üyeliği durdurulduevet mümkün ama performans %20 kayıp olacak bunu unutmayın.omerk2 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
ayrıca VPS değil VDS.
vps openvz vb..
vds vmware vb.. dir. - 15-07-2019, 10:53:44Yani toplamda %80 işlemci kullanabilir miyim. Ayrıca hangi platformu tavsiye edersiniz, vmware, esxi vs?talhak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 15-07-2019, 11:14:36Vmware esxi 6.0 Uygundur.omerk2 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Cpu nun tamamını kullanmaktan kastınız nedir acaba ?
Yani toplam cpu gücünü hesaplıyarak %5-%10 luk boşluk kalıcak şeklinde fulleyebilirsiniz. - 15-07-2019, 11:16:45Üyeliği durduruldu6.0 uygun değildirhopetr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
6.0 güncell ssd ve network kartlarını tanımıyor örnek intel 7 nesil ethernet kartlarını veya m2 ssd leri.
ayrıca yaptırımız test sunucuları ile 6.7 ile 6.0 arasında %35 performans farkını gördük.
evet kullanırsınız.omerk2 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
bir kısım log için bırakmanız yeterli.
tavsiyemiz hem telefon hemde web üzerinden takip daha kolay olabilmesi için
vmware 6.7 u2 kullanmanız. - 15-07-2019, 11:20:41Merhaba,talhak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Sürüm ile aman aman bir alakası yok.
5.5 Kullanan insanlar var hala x56 serisi işlemciler mevcut iken bu tür sürümlere takılmanı önermem
Ki arkadaş Silver,E5 Tarzı cpu kullanmıycak sanırım.o sebebten vmware sürümü pek fark etmez - 15-07-2019, 11:25:44Bildiğim kadarıyla: Windows VDS'lerde RAM ve diski ortak kullanamıyorsun. 32 GB dedicated RAM varsa, VDS'ler 32 GB kullanamaz. Aynı şekilde işlemci kullanımı da böyle midir. Yani toplam 20 Ghz işlemci gücü varsa VDS'lerin ikisi de 20 Ghz veya 17-18 Ghz kullanabilir mi? (İşlemci müsaitse).hopetr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Yoksa ilk kurulumda İşlemci gücüne ikiye mi bölmek zorundayım? Bu durumda diğer VDS'teki işlemci boşken bile kullanamaz mıyım? - 15-07-2019, 11:39:54Üyeliği durdurulduo zaman 4.0 kullansınhopetr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
hatta 3.5 daha iyi
arkadaş ne kullanacağı önemi yok ? Arkadaş soruru bana sordu ben cevapladım .
eğer sizin bilginiz daha genişse o zaman ben aradan çekiliyim
günde onlarca test sistemleri kurup deniyoruz yaptığımız testlerde gördüklerimi dike getirdik
fat32 mi hızlı ? nfs mi hızlı ?
5.5 kullanan veya 6.0 kullanan arkadaşlar yeni sistem kurunca 6.5 yada 6.7
kuruyor zaten..
Neyse be aradan çekiliyim en iyisi
iyi forumlar lütfen alıntılamayın. - 15-07-2019, 11:41:53Merhaba,omerk2 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
32 GB Ram mevcut ise 16-16 Bölebilirsiniz ancak şöyle işletim sistemi Vmware esxi 2 gb bir ram tüketimi olucaktır buna göre bölümlemenizi öneririm.
İşlemci gücünü core olarak ayırıcaksınız.
16 Core bir işlemciniz var ise 2 Adet 8 Core full kullanabilirsiniz.
