• 30-11-2007, 00:25:14
    #1
    Bir konunun sonuna eklemiştim link olarak ama bazı arkadaşlar ulaşmada sıkıntı çekmişti buraya tek bir yazı olarak eklemek istedim. Umarım bir çok kişinin ihtiyacını görür. Direk kendi yazımı buraya ekledim eksiksiz olarak. Soruları olan arkadaşlar olursa yazabilir. Osman hocada Kütüphaneye koyabilir

    ----------

    Evet arkadaşlar herkesin Windows işletime olan bağlılığına rağmen, tahtının sarsıldığını ve yerine Özgürlüğün(Linux) geldiğini her seferinde söylemek beni memnun ediyor. Bugün sizlere Linux işletim sistemine ait bir özelliği anlatmaya çalışacağım. Özellikle Sistem Yöneticisi arkadaşların işine çok yarayacak bir özellik.

    Yazıya başlamadan iki sunucumda da bu özellik kurulu olduğu için, Fesih BİÇER beye bu dersi anlatmak istediğimi ve bunun için bir sunucunun gerektiğini söyledim. Kendisi de bana bu kurulumu anlatmam için VPS Sunucusunu verdi.Bu davranışı için kendisine teşekkür ederim.

    Bağlantıyı Sağlamanız için gerekli olan Vnc Yazılımını yazı sonundaki ekli dosyalar alanından indirebilirsiniz.

    Uygulama Yapabileceğiniz İşletim sistemleri
    • Fedora
    • Redhat
    • Centos
    Öncelikle uzaktaki Linux sunucumuz da yapacağımız işlemlerden bahsetmek istiyorum ardından da resimli anlatıma geçeceğim.

    1) Sistemimizde yüklü olmayan bir kaç bileşeni yükleyeceğiz
    2) Servisimizi ve sunucumuzu yeniden başlatacağız.

    Bütün işlemler bu kadar ama resimlerin çokluğun da göreceğiniz gibi biraz zaman alacak Hadi öyleyse vakit kaybetmeden başlayalım

    İlk önce sunucumuza vnc server ve eklentilerini kuralım. Resim 1 de bunu nasıl yapacağımızı görebilirsiniz. Ben gerekli işlemleri tekrar adım adım yazıyorum. Sizler resimlere bakarak işlemlerinizin doğruluğunu kontrol edebilirsiniz.

    yum install vnc* yazıyoruz ve işlemin sonlanmasını bekliyoruz. İşlemin tam olarak yaptığı şey merkezden gerekli sistem paketlerini kontrol etmek ve onayınızdan sonra sunucuya yüklemek. Kurulum işlemini yapmadan önce bize emin misin diye soracak Resim 1'in sonunda tam olarak o kısmı görüyoruz. Oraya gelince y tuşuna basıp onaylıyoruz. Ardından kurulum işlemi başlıyor ve vnc paketleri kuruluyor.





    evet böylelikle vncserver kuruldu. Fakat şu anda pasif durumda. Sonraki adımlarda aktif edeceğiz. Şimdi Resim 3 de detaylarını görebileceğimiz X11 sistemini kuracağız. Bu kuracağımız paket X Pencere sistemidir. kurulum için yum install xorg-x11* yazıyoruz ve paketlerin taranması bitince y ile onayladıktan sonra kurulumu yapıyoruz. Bunları Resim 3,4 ve 5(3-4 Paketlerin taranması , 5 Kurulum) de rahatlıkla görebilirsiniz.







    evet şimdide geriye görsel olarak sistemin masaüstünü kullanmamız kaldı. Onun kurulu biraz kabarık idare edin yum install gnome* diyor ve öncekilerle aynı işlemleri uygluyoruz... Resim 6-7-8 de bunu rahatlıkla görebilirsiniz.






    Son resimde gördüğümüz gibi işlemlerimiz bitti şimdi sırada sistemi yeniden başlatmak var(reboot yazmamız yeterli olacaktır). Yeniden başlattıktan sonrada vnc servisimizi başlatacağız...


    Resim 9 da ben sistemin çalışıp çalışmadığını iki kere kontrol ettim. İşletim sistemi fransızca olduğu için anlaşılması zor olacaktır...

    vncserver yazıyoruz ve şifremizi iki kere yazıyoruz. Aşağıdaki örnek de

    New 'localhost.localdomain:1 (root)' desktop is localhost.localdomain:1

    yazan yerde sizin alan adınıza özgü birşey çıkacak o bağlantı için gerkeli özellikle :1 çok önemli o masaüstü numaranız


    Şimdi de bir dosyamızı düzenleyelim

    cd .vnc => gizli olan vnc klasörüne giriyoruz. ardından içerideki xstartup dosyasını düzenliyoruz düzenlerken de orada

    unset SESSION_MANAGER
    exec /etc/X11/xinit/xinitrc

    satıraları var onların başındaki # işaretlerini kaldırıyoruz. Kaydedip çıkıyoruz. Ardından komut satırına tekrardan service vncserver status yazacağız ve Xvnc stopped yazısı göreceğiz. hemen çalıştıralım.. service vncserver start => Çalıştırdık...

    Evet hadi birde bağlanalım şu programla merak ediyorum cidden bağlanacak mı



    oradaki ip adresi örnektir. sonundaki :1 dikkat edilmesi gereken bir noktadır. Tekrar hatırlatmak istedim. Görüntü kalitesi varsayılanı kötü biraz. İyileştirmek için Options seçeneğine girip yeni açılan pencerenin sağ tarafındaki seçeneklerden ayarlayabilirsiniz. Ama kalitenin artması etkileşim hızını düşürecektir. Bunu unutmayın.
    Bu şekilde ayarladıktan sonra OK diyoruz. Karşımıza şifre ekranı geliyor

    Şifremizi yazdıktan sonra tekrardan OK diyoruz ve karşımızda masaüstümüz bir alttaki resimde sunucumun masaüstünü görmektesiniz




    Sunucuyu her yeniden başlattığımızda vnc servislerini çalıştırmalısınız. Çünkü vnc servisleri otomatik çalışmıyor ama istersen otomatiğe bağlayabilirsiniz. Bunun için sistem açılışına yerleştirmek yeterli. Sistemi elle çalıştırmak için tek yapmamız gereken terminalden(ssh) vncserver yazmak. Ardından aşağıdaki görünütüyü görürseniz işlem tamam demektir...



    -----------------------------

    Halk Sorar: "İyi de Güzel abim onca anlatmışsın. Ben şifremi değiştirmek istersem ne edeceğim??"

    Makale Sahibi yanıtlar: vncpasswd yazmanız yeterli. Ardından sizden şifre isteyecektir yenilerini yazın işlemi bitirin .


    Kaynak: Linux Sunucuya Uzak Masaüstü Bağlantısı

    ekteki dosya: VNC viewer
  • 30-11-2007, 01:17:08
    #2
    sunucuoptimizasyon.com
    vay be aylardır aradığım döküman saolasın hocam hemen uyguluyorum da kasacak biraz kurulum
  • 30-11-2007, 01:25:09
    #3
    Kurulum kasmaz merak etme sadece tavsiyem GNOME yerine XFCE kullanabilirsiniz. onun içinde kısa bir kaç resim çekip anlatım yapabilirsiniz
  • 30-11-2007, 01:43:40
    #4
    sunucuoptimizasyon.com
    maalesef büyük umutlarla kurdum ancak masaüstü çıkmıyor ilk başta ssh çıktı köşede o kadar resim altta ekstra bi ayarmı gerek

  • 30-11-2007, 01:52:13
    #5
    anlatırken eksik mi anlatmışım acaba neyse bir kaç çözüm bakalım

    XSTARTUP dosyası için aşağıdaki düzenlemeyi yapın
    Alıntı
    # Uncomment the following two lines for normal desktop:
    # unset SESSION_MANAGER
    # exec /etc/X11/xinit/xinitrc

    [ -r $HOME/.Xresources ] && xrdb $HOME/.Xresources
    #xsetroot -solid grey
    #vncconfig -iconic &
    #xterm -geometry 80x24+10+10 -ls -title "$VNCDESKTOP Desktop" &
    gnome-start &
    bakalım ne olacak. birde chmod a+x xstartup yaparsınız bakalım ne olacak
  • 30-11-2007, 02:00:19
    #6
    bu arada gnome-start değil gnome-session yazacaksın özür dilerim hatalı yazmışım
  • 30-11-2007, 02:46:33
    #7
    sunucuoptimizasyon.com
    deniyeyim birazdan hocam
  • 30-11-2007, 03:04:16
    #8
    Üyeliği durduruldu
    Gnome başlatılıp oturum açılamadı logları karıştırınız
  • 30-11-2007, 03:07:33
    #9
    Üyeliği durduruldu
    Eğerki bağlantınızı kurduğunuzda karşınıza masaüstü ekranı gelmiyor ve VNC ekranı geliyorsa tekrar makinadan konsoldan

    vncserver

    komutunu verin ve size vereceği yeni port ile bağlanın. Oda zaten 2 olacaktır.
    ip:2 olarak baglan tamamdır