• 02-08-2013, 17:29:39
    #1
    Az önce mailime aşağıdaki metin düştü, aradım görüştüm. Okulun bilgisayara ihtiyacı varmış, gönderimleri direk okula ya da okul müdürüne yapabilecekmişiz. Öğretmenler kendi aralarında 7.000 tl gibi bir para toplamışlar. Toplamda sınıf 25 kişilikmiş. 25 bilgisayara ihtiyaçları varmış.

    Kimin elinde ne imkanı varsa, ne gönderebiliyorsa, hep birlikte toplayıp gönderelim diye düşündüm. Ben bir bilgisayar ile bir ekran göndereceğim. Biraz da ekran kartı, klavye, mouse, hard disk gibi ürünlerim var fazla, onları göndereceğim.

    Göndermek isteyenler, elinde imkanı olup yardım etmek isteyenler olursa yardım edelim derim.

    Siz de destek olmak isterseniz, ürünleri bir yerde toplayalım ( bende toplayabiliriz) ya da parça parça herkes direk okulun adresine kargo ile yollasın.

    Tartışalım kendi aramızda bir çözüm yolu üretip, destek olmaya çalışalım.

    Lütfen görüşlerinizi bildirin.

    --------------------------------------------------------------
    Mail Metni

    Adana’nın Feke ilçesinde Karacaoğlan Ortaokulunda Teknoloji ve Tasarım öğretmeni olarak görev yapmaktayım.
    Okulumuzun bulunduğu bölgenin ekonomik durumundan dolayı eğitim öğretim için gerekli olan malzemelerin temininde sorun yaşamaktayız. Okulumuzda bir Teknoloji Tasarım ve Bilişim sınıfı oluşturmak istiyoruz, bu yüzden bilgisayara ihtiyacımız vardır fakat bunun için gerekli olan kaynağı bulmakta sıkıntı yaşıyoruz ve okulumuzdaki 750 tane öğrencimiz materyal eksikliğinden dolayı eğitimlerini tam olarak tamamlayamıyor. Bu konuda bize yardımda bulunursanız 750 tane öğrencim adına size tek tek minnet kar olurum.


    İlginizden dolayı şimdiden teşekkür ederim.(bir tane mause bile olsa)



    Burhan ŞAKIR
    Teknoloji Tasarım öğrt
    537 435 00 69


    Okul Tel: 322 741 20 54

    --------------------------------------------------------------
  • 02-08-2013, 17:34:17
    #2
    Hocam çok güzel bir konu ama farklı bir şekilde yanaşmak istiyorum konuya.

    Yayınevinde çalıştığım süre boyunca kaç tane buna benzer mail ve faks aldım bilmiyorum.
    Kimi okullara yardımlar yapıldı kimilerine de yapılamadı.

    Fakat bu işi devletin yapması gerekmiyor mu?
    Yani burası bir devlet okulu. Çok şükür paramız da varmış hatta imfye borç bile verebiliyormuşuz. Peki madem bu kadar durumumuz iyi neden en önemli şey olan eğitime devlet tarafından destek verilmiyor.

    Yani biz bu şekilde yardımlar yapalım, okulların eksik ihtiyaçlarını karşılayım. O okullarda okuyan öğrenciler gerçekten faydalansın ama bu sefer devlet sırtını yaslamış olmayacak mı?
    Yani ne de olsa yapıyorlar mantığı doğmayacak mı ortaya?

    Sadece kendi fikrimdir. Tartışma katmak amacı ile yazılmamıştır.
    Varsa aksi bir düşüncesi olan o da yazsın konuşalım. Tartışalım.

    Herkese iyi çalışmalar,
    Bol kazançlar.
  • 02-08-2013, 17:42:35
    #3
    agumba adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam çok güzel bir konu ama farklı bir şekilde yanaşmak istiyorum konuya.

    Yayınevinde çalıştığım süre boyunca kaç tane buna benzer mail ve faks aldım bilmiyorum.
    Kimi okullara yardımlar yapıldı kimilerine de yapılamadı.

    Fakat bu işi devletin yapması gerekmiyor mu?
    Yani burası bir devlet okulu. Çok şükür paramız da varmış hatta imfye borç bile verebiliyormuşuz. Peki madem bu kadar durumumuz iyi neden en önemli şey olan eğitime devlet tarafından destek verilmiyor.

    Yani biz bu şekilde yardımlar yapalım, okulların eksik ihtiyaçlarını karşılayım. O okullarda okuyan öğrenciler gerçekten faydalansın ama bu sefer devlet sırtını yaslamış olmayacak mı?
    Yani ne de olsa yapıyorlar mantığı doğmayacak mı ortaya?

    Sadece kendi fikrimdir. Tartışma katmak amacı ile yazılmamıştır.
    Varsa aksi bir düşüncesi olan o da yazsın konuşalım. Tartışalım.

    Herkese iyi çalışmalar,
    Bol kazançlar.

    Hocam burada önemli olan bizim niyetimiz, ben okullarla uzun süre iş yaptım. Güvenlik kamerası kurulumlarını v.s, adamlar ödenek alamıyorlardı. Temizlik için bile öğretmenlerin, müdürlerin cebinden para çıktığını, bazı velilerin karşıladığını biliyorum. Ha tanıdığın varsa merkezde ödeneğin çıkar, yoksa zor çıkar.

    Bakmayın siz reklamlarda, tablet dağıtıyoruz, akıllı tahta veriyoruz diyenlere. Bu çocukların yardıma ihtiyacı var, biz de gönderebiliyorsak göndereceğiz. Bizim niyetimiz önemli olan.
  • 02-08-2013, 19:05:40
    #4
    Hocam Eğer 25 Adet Bilgisayara İhtiyaçları varsa ise

    lcd ekran monitör+ 1gb ve 2gb arasında değişen 80 gm hardısk olan core2 veya pen. 4 3,00

    yani bir eğitim kurumu için en ideal bilgisayar 7000 tl size teslim ederim 2 el hepsi standar özellik ve kozmetiğe sahiptir %80 bu gün sıfır diye verilen ücretler bence yazık tüm ürünlerim sıfıra yakındır detaylı bilgi almak isterseniz bana ulaşın lütfen

    5 3 2 6 2 2 1 4 4 5

    10-12 tl tl gibi masa+ kaliteli bilgisayar koltuğu dahil verebiliriz.

    ürümler tam settir. ekran+kasa+klavye+maus vs.
  • 02-08-2013, 19:51:50
    #5
    Nedense bende MEB'de çalışıyorum. Geçtiğimiz hafta okullarımıza gelen yaklaşık 300 kadar pc son sistem olarak geldi. i7 4gb ram 1 gb paylaşımsız ekran kartlı acer bilgisayarlar bizim okullara gelirken neden adanaya gitmiyor anlamış değilim.
  • 03-08-2013, 04:45:42
    #6
    Adanalı birisi olarak söylüyorum zaten feke ilçesi pek gelişmiş bi ilçe değil...Yardım lazım olması normaldir...Yani art niyet aramaya gerek yok...Bende elimden gelen yardımı yaparım
  • 03-08-2013, 04:57:46
    #7
    bende doğma büyüme adanalıyım.şehir merkezinde yaşıyorum ve burdaki okullara gittim.ilk ilkokulumda bilgisayar sınıfı yoktu.sadece öğretmenlerin masasında bilgisayar vardı onlarda oyun oynarlardı.ikinci ilkokulumda ise bilgisayar sınıfı vardı ve ben ilk orda tanıştım bilgisayarla.şu anda kendi çapımda webmasterlık yapıyorum.herşey o ilkokulum sayesinde başladı benim için.şu an ise adanada hala böyle okulların olması üzücü.

    birde hocam kesinlikle beni yanlış anlamayın ama geçen günde sizin açtığınız konunun aynısını biri açtı fakat konu kapatıldı.sebebi ise bir yerlerden izinsiz yardım toplamak ülkemizde yasadışı imiş.aynısı sizin başınızada gelmemesini umuyorum
  • 03-08-2013, 09:45:10
    #8
    DatabaseBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam burada önemli olan bizim niyetimiz, ben okullarla uzun süre iş yaptım. Güvenlik kamerası kurulumlarını v.s, adamlar ödenek alamıyorlardı. Temizlik için bile öğretmenlerin, müdürlerin cebinden para çıktığını, bazı velilerin karşıladığını biliyorum. Ha tanıdığın varsa merkezde ödeneğin çıkar, yoksa zor çıkar.
    Bakmayın siz reklamlarda, tablet dağıtıyoruz, akıllı tahta veriyoruz diyenlere. Bu çocukların yardıma ihtiyacı var,
    Öncelikle niyetiniz hayırlı olur inşallah, yalnız kalın yazdığım yerdeki düşüncenize kesinlikle katılmıyorum. Doğalgaz dağıtım kuruluşunda kurumsal'a bakan biri olarak tüm okullara ödenek geliyor, hemde fazlası ile artı ödenek arttığı için ön ödemeli sistem kullandıkları sayaçlarına artan parayı kredi olarak yükletiyorlar geri gitmesin diye. Gerçi onuda 13 şubatta resmi gazetede yayımlanan yönetmelikle kapattılar artık, Kurumlar sadece gereksiz para harcayamayacak, yoksa ödeneklerde hiç sorun yok
  • 03-08-2013, 10:38:07
    #9
    DatabaseBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam burada önemli olan bizim niyetimiz, ben okullarla uzun süre iş yaptım. Güvenlik kamerası kurulumlarını v.s, adamlar ödenek alamıyorlardı. Temizlik için bile öğretmenlerin, müdürlerin cebinden para çıktığını, bazı velilerin karşıladığını biliyorum. Ha tanıdığın varsa merkezde ödeneğin çıkar, yoksa zor çıkar.

    Bakmayın siz reklamlarda, tablet dağıtıyoruz, akıllı tahta veriyoruz diyenlere. Bu çocukların yardıma ihtiyacı var, biz de gönderebiliyorsak göndereceğiz. Bizim niyetimiz önemli olan.
    Ankara Valiliği İl Özel İdare'de 2 aydır staj yapıyorum.Söylediklerinizin aksine merkezde tanıdığı olanın işi yürümüyor.Neden ? Her sene bütçe yapılıyor il özel idare de,her ilin özel idare kurumu farklı bildiğiniz üzere.Adana il özel idare,il milli eğitim için senelik bir bütçe planı çıkarıyor.Bu bütçe planına bağlı kalmak kaydıyla il milli eğitim,ihtiyacı olduğu zaman(ki bu ihtiyaç,gerek merkez gerek ilçe okullarının talebine göre oluşuyor) il özel idare bütçe bürosuna bir dilekçe yazıyor,atıyorum temizlik giderleri için bilmem kaç trilyon ödenek aktarılması şeklinde.İl özel idare bütçe elemanları yaptıkları bütçe planına açıp bakıyorlar.İstenilen ödenek,yapılan bütçeyi aşıyor mu aşmıyor mu ? Aşıyorsa alıyor eline telefonu bütçe memuru,arıyor il milli eğitimi.Yaptığımız bütçeye göre bizde şu kadar paranız var diyor,bundan fazlasını talep edemezsiniz.Aşmıyorsa hemen gelen evrakların dosya kaydı yapılıyor ve internet üzerinden paraları aktarılıyor.Ayrıca bunun daha pek çok teferruatı var,pek çok yoldan yine para alınabiliyor bütçenin dışında.

    Şimdi lafın kısası,il özel idare tarafından yapılan bütçenin tasarrufu il milli eğitime ait.İl milli eğitim,kendisine okullar tarafından yazılı olarak talep edilen ödeneklerin verilip verilmemesi hakkını kendinde saklı tutuyor.İllaki verecektir ödenek,daha dün elime gelen evrakta,Ankara'nın bilmem ne ilçesi okulların tadilat ve temizlik işleri için +10 trilyon ödenek aktarması istiyor ? Okullara para gitmiyor diyenler yanılıyo kusura bakmasın kimse.

    Bu kadar para bu okullara giderken,hala okullar neden öğrencilerden ve öğretmenlerinden para ister para toplar ben anlamış değilim.Bir kere bu yasak olan bişey,idare para isteyemez bu konuda.Baktılar okulda temizlik namına birşey yok,birkaç veli bir araya gelip bir dilekçe verse MECBUREN o ödenek çıkar.Çıkmak zorunda...

    Açtığınız konu güzel bir konu,konunun sadece belli bir noktasına değindim farkettiyseniz.Ben yardım etmeyelim demiyorum,hatta elimde olanları göndermeyide düşünüyorum.Ama işler böyle yürüyor,ödeneği vardır kaşesi attığım milyon tane dosya var.