Hocam burada önemli olan bizim niyetimiz, ben okullarla uzun süre iş yaptım. Güvenlik kamerası kurulumlarını v.s, adamlar ödenek alamıyorlardı. Temizlik için bile öğretmenlerin, müdürlerin cebinden para çıktığını, bazı velilerin karşıladığını biliyorum. Ha tanıdığın varsa merkezde ödeneğin çıkar, yoksa zor çıkar.
Bakmayın siz reklamlarda, tablet dağıtıyoruz, akıllı tahta veriyoruz diyenlere. Bu çocukların yardıma ihtiyacı var, biz de gönderebiliyorsak göndereceğiz. Bizim niyetimiz önemli olan.
Ankara Valiliği İl Özel İdare'de 2 aydır staj yapıyorum.Söylediklerinizin aksine merkezde tanıdığı olanın işi yürümüyor.Neden ? Her sene bütçe yapılıyor il özel idare de,her ilin özel idare kurumu farklı bildiğiniz üzere.Adana il özel idare,il milli eğitim için senelik bir bütçe planı çıkarıyor.Bu bütçe planına bağlı kalmak kaydıyla il milli eğitim,ihtiyacı olduğu zaman(ki bu ihtiyaç,gerek merkez gerek ilçe okullarının talebine göre oluşuyor) il özel idare bütçe bürosuna bir dilekçe yazıyor,atıyorum temizlik giderleri için bilmem kaç trilyon ödenek aktarılması şeklinde.İl özel idare bütçe elemanları yaptıkları bütçe planına açıp bakıyorlar.İstenilen ödenek,yapılan bütçeyi aşıyor mu aşmıyor mu ? Aşıyorsa alıyor eline telefonu bütçe memuru,arıyor il milli eğitimi.Yaptığımız bütçeye göre bizde şu kadar paranız var diyor,bundan fazlasını talep edemezsiniz.Aşmıyorsa hemen gelen evrakların dosya kaydı yapılıyor ve internet üzerinden paraları aktarılıyor.Ayrıca bunun daha pek çok teferruatı var,pek çok yoldan yine para alınabiliyor bütçenin dışında.
Şimdi lafın kısası,il özel idare tarafından yapılan bütçenin tasarrufu il milli eğitime ait.İl milli eğitim,kendisine okullar tarafından yazılı olarak talep edilen ödeneklerin verilip verilmemesi hakkını kendinde saklı tutuyor.İllaki verecektir ödenek,daha dün elime gelen evrakta,Ankara'nın bilmem ne ilçesi okulların tadilat ve temizlik işleri için +10 trilyon ödenek aktarması istiyor ? Okullara para gitmiyor diyenler yanılıyo kusura bakmasın kimse.
Bu kadar para bu okullara giderken,hala okullar neden öğrencilerden ve öğretmenlerinden para ister para toplar ben anlamış değilim.Bir kere bu yasak olan bişey,idare para isteyemez bu konuda.Baktılar okulda temizlik namına birşey yok,birkaç veli bir araya gelip bir dilekçe verse MECBUREN o ödenek çıkar.Çıkmak zorunda...
Açtığınız konu güzel bir konu,konunun sadece belli bir noktasına değindim farkettiyseniz.Ben yardım etmeyelim demiyorum,hatta elimde olanları göndermeyide düşünüyorum.Ama işler böyle yürüyor,ödeneği vardır kaşesi attığım milyon tane dosya var.