• 12-12-2022, 23:19:18
    #1
    Arkadaşlar öncelikle hepinize iyi forumlar dilerim. Bir konuda desteğinize ihtiyacım bulunmaktadır. Öncelikle istediğim yapıdan biraz bahsedeyim sizlere.

    Kullandığım bir santral yazılımım var ve bu santral yazılımının içerisinde firewall mevcut, ancak malum insanlara sabit ip aldırmak zor olduğu için sürekli ip eklemek zorunda kalıyorum ki buda hoş bir durum değil. Veri merkezinde barınan sunucumun üzerinde esxi ve içerisinde 1 adet sanal windows server 2019 kurulumu sağladım. Bildiğiniz üzere windowsun herhangi bir client kullanmadan kendi vpn ekleme özelliği var aşağıdaki resimde örneği mevcut. Yapmak istediğim işlem tam olarak şu kurduğum windows server üzerinden active directory yapısını kurup daha sonra vpn servislerini aktif edip oluşturacağım userlar aracılığı ile bu şekilde vpn bağlantısını sağlayacaklar gerek mobil gerek windows üzerinden ve bağlantı sağladıkları anda internet çıkış ipleri benim sunucumun ipsi olacak. Bilgim çok kısıtlı olduğu için malesef server 2019 u kurmaktan ileriye gidemedim. Bu konuda fikri önerisi ve yardımcı olabilecek kimse var mıdır ?

  • 13-12-2022, 09:55:25
    #2
    Hocam Selamlar,

    Active Directory kurulumu sonrasında RRAS ile vpn servisi aktif edilebilir. Fakat genelde tercih edilen bir yöntem değildir. Hosting hizmeti aldığınız yer size vpn sağlayacaktır diye düşünüyorum. İlgili şirket ile sizin sunucunuza erişim için vpn talep ettiniz mi?
  • 13-12-2022, 13:17:51
    #3
    CloudHead adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam Selamlar,

    Active Directory kurulumu sonrasında RRAS ile vpn servisi aktif edilebilir. Fakat genelde tercih edilen bir yöntem değildir. Hosting hizmeti aldığınız yer size vpn sağlayacaktır diye düşünüyorum. İlgili şirket ile sizin sunucunuza erişim için vpn talep ettiniz mi?
    Açıkcası talep etmedim ancak şöyle bir durum var bana belki 200 kullanıcı lazım olacak araştırdığımda debian üzeirne kurulan ipsecvpn sistemleri varmış onlar belki iş görebilir ama bilemedim. Sizin fikriniz nedir bu anlamda ?
  • 13-12-2022, 13:38:18
    #4
    Kurumsal PLUS
    Openvpn vb. basit bir VPN hizmeti almanız sizin için daha hayırlı olur.
  • 13-12-2022, 13:52:39
    #5
    BYTurkoglu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Açıkcası talep etmedim ancak şöyle bir durum var bana belki 200 kullanıcı lazım olacak araştırdığımda debian üzeirne kurulan ipsecvpn sistemleri varmış onlar belki iş görebilir ama bilemedim. Sizin fikriniz nedir bu anlamda ?
    VPN için bir sunucu kuracaksanız, PFSense kurdurun ve WAN/LAN ayarlarını yaptırdıktan sonra tüm trafiği PFSense üzerine yönlendirin. PFSense üzerinden OpenVPN ayarları yapıldıktan sonra kendiniz kullanıcı açarak kendi local networkünüze bağlanacak kişilere vpn verebilirsiniz.
  • 14-12-2022, 02:26:16
    #6
    Open VPn değilde mikrotik üzerinden hallettik çok daha basit ve sağlıklı oldu teşekkürler yorumlarınız için.