Arkadaşlar öncelikle hepinize iyi forumlar dilerim. Bir konuda desteğinize ihtiyacım bulunmaktadır. Öncelikle istediğim yapıdan biraz bahsedeyim sizlere.

Kullandığım bir santral yazılımım var ve bu santral yazılımının içerisinde firewall mevcut, ancak malum insanlara sabit ip aldırmak zor olduğu için sürekli ip eklemek zorunda kalıyorum ki buda hoş bir durum değil. Veri merkezinde barınan sunucumun üzerinde esxi ve içerisinde 1 adet sanal windows server 2019 kurulumu sağladım. Bildiğiniz üzere windowsun herhangi bir client kullanmadan kendi vpn ekleme özelliği var aşağıdaki resimde örneği mevcut. Yapmak istediğim işlem tam olarak şu kurduğum windows server üzerinden active directory yapısını kurup daha sonra vpn servislerini aktif edip oluşturacağım userlar aracılığı ile bu şekilde vpn bağlantısını sağlayacaklar gerek mobil gerek windows üzerinden ve bağlantı sağladıkları anda internet çıkış ipleri benim sunucumun ipsi olacak. Bilgim çok kısıtlı olduğu için malesef server 2019 u kurmaktan ileriye gidemedim. Bu konuda fikri önerisi ve yardımcı olabilecek kimse var mıdır ?