Merhaba arkadaşlar,
Son aylarda forumda hemen her yerde Dell R410 görüyoruz. Gayet doğal bir şekilde bu cihazlar satılıyor, kiralanıyor, kirala senin olsun paketleri ile karşımıza çıkıyor. Buraya kadar sorun yok.
Peki bu sunucuyu kullanan arkadaşların yorumları nedir? Daha önce kullanan, sorun yaşayan, fikrini belirtmek isteyenler yazarsa çok sevinirim.
Çok elektrik tükettiği ve artık ufaktan ömrünün sonuna geldiğine dair şeyler duymuşluğum var ancak ben kullanmadım. Gayet tabii ikinci el fiyatlarının uygun olması dikkatimi çekiyor.
Sonuçta her cihazın bazı zayıf noktaları oluyor. Dell R410'un zayıf yönü nedir?
Konuyu genel olarak 6-7-8 yılını doldurmuş sunucuların ömrü ve performansı olarak da düşünüp tartışabiliriz.
Dell R410 alınır mı?
7
●744
- 07-06-2016, 02:22:281) hp göre boot olma süresi daha yavaş.
2) hp göre daha dazla elektrik yakıyor diye biliyorum burda karşılaştıracagınız modelden modele farklılıklar gösterir.
3) bana göre zayıf noktası yok önemli olan iş planınıza göre sunucu seçmelisiniz.
4) 6-7-8 yıllık r410 ben görmedim gören var mı ki ? 2011 de çıkan bir sunucu için zor
Ama 6-7-8 yıllık bir makinadan da pek fazla hayır beklememek gerekir yarın anakart bozulur ertesigün power karar sizin
- 07-06-2016, 09:51:01TurkishServerTR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Wikipedia'ya göre Dell R410'un çıkış tarihi 2009
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List...erEdge_Servers - 07-06-2016, 12:42:31Üyeliği durdurulduKabinimizdeki çoğu sunucu R410
- Sunucu 1 A Elektrik tüketiyor.
- Herhangi bir problem görmedik gayet güzel sunucu fakat yeni nesil sunucu alacak paranız varsa yeni nesil alın.
bu forumda çoğu arkadaşa kirala senin olsun şeklinde sunucu sağladık hepside kullanıyor bir problem görmüyorlar. SSD ile randıman alırsın ancak - 07-06-2016, 13:41:10Siz muhtemelen Revision 1 olan sunuculara bakmışsınız revision 3 den aşşağısı alınmaz.Teknovi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 07-06-2016, 14:03:00
- 07-06-2016, 14:31:59Merhabalar;Teknovi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Yaklaşık 50'ye yakın r410 kullanmaktayız.
Allah'a şükür bir problem ile karşılaşmadık.
Tavsiye eder miyim, Fiyat / Performans ve iş planınıza bağlı olarak gayet kullanılabilir bir cihaz. - 07-06-2016, 15:07:38İhtiyacınızı karşılıyor ise neden kullanılmasın. Burada önemli olan ihtiyaç için yeterli mi değil mi? Bu sorunun cevabı evet ise sorun yok. E3 1230v3 işlemcili bir makineye göre 2xE5620 makine uygulamaya bağlı olmakla birlikte genelde daha iyi performans verebilir. Fiyatıda yaklaşık yarısı ise bence kullanmamak mantıksız olur.