Anket R10 Piyango Yapılsın mı?
Toplam Katılımcı Sayısı: 95
R10 Piyango Yapılsın mı?
Her ay düzenli olarak yapılsın
%34,74 (33 Oy)
Sadece yılbaşında yapılsın
%26,32 (25 Oy)
Yapılmasın, çok gereksiz
%38,95 (37 Oy)
  • 18-11-2018, 00:03:57
    #19
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Paralı olması işi zorlaştırır ama ücretsiz hediyeler dağıtılması ve sponsorların kendilerinden ürün vermesi daha ideal, daha işlevsel olur diye düşünüyorum.

    Çünkü paraların toplanması, çekilişin takibi (ki çok zor onca üyeyi neye göre çekilişe alacak puan yada numara sistemi mi vs) olması mümkün değil.

    Ama görüyoruz bazı firmalar hem referans çekmek açısından hemde ilk hizmetlerini sunmalarının heyecanıyla bir çok kez çekiliş yapıyor. Hal buyken sponsor olarak bu gibi firmalar/kuruluşlar verilecek ödülleri belirleyebilir. Öyle uçuk hediyeler olmak zorunda da değil mesela en pahalı şey 10K takipçi veya birkaç edu,gov sitede backlink çalışması veya genel SEO çalışması olabilir.


    Her kişiden alınan ucretin takibi de çok zor ki; bunun takibi yapacak olan moderatör veya herhangi bir yetkiliyi de düşünmek lazım. Burada hepimizin olduğu gibi onlarında işi var. Kim masrafları karşılanmadan, emek vermesi gereken asıl işi varken bu çekilişle birileri mutlu olsun diye uğraşır?


    Cevabım yılbaşından yılbaşınaydı ama şuan gereksiz diye düşünüyorum.


    Fikir akımı güzel ama tebrik ederim forumun aktifliğini bende senin kadar düşünüyorum, pes etme yeni şeyler düşün
  • 18-11-2018, 00:05:17
    #20
    YavuzTR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Her şeyden önce yasal değildir, bırakın bu tür bir işlemi resmi kurumların sağladığı çekilişlerde dahi bazen izin alması gerekiyor, ha siz diyorsunuz ki "ne olacak sanki kendi aramızda bir şey ayarlarız." bu işler öyle yürümüyor.
    Hakim olmadığınız bir konuda bu kadar büyük konuşmayın.
    Kurumsal bir firma bu işi öyle senin benim aramda olacak şekilde yapamaz, bir kişinin şikayeti ve kanıtıyla ödenecek tazminatın haddi hesabı olmaz. Bu senin cebinden değil sahiplerin cebinden çıkar.
    Bu işler denetimle, resmiyetle olur onuda sen sağlayacak değilsin, r10 yönetimi sağlar. R10 yönetimi de böyle bir şeyi sağlayabilmesi için belirli izinleri almış olması gerekir.

    Bir saattir sana açıklama yapmaya çalışan insanlara "neden olmasın?" diye sormayı bu yüzden bırakmalısın.
    Doğru söylüyor olabilirsin, eğer yasal olmayan bir şey varsa zaten yapılmaz. Ayrıca bu işi yönetimin yapması gerektiğini ilk mesajımda belirttim zaten. Ben sadece fikrimi sundum. Konuya hakim değilim doğru fakat hakim olan arkadaşlar açıklama yaparsa daha sağlıklı olur.
    Bu olay çekiliş, kura vs olarak belirttim diye bu kadar büyütülecek şeyin ne olduğunu hala anlayamıyorum. Biz çok kez arkadaşlar arasında para toplayıp ihtiyacı olan birine vermişizdir. Bunun için devletten ne tür bir izin alma saçmalığı olabilir? 10 kişi aramızda para toplasak, bu parayı her ay birine versek bunun kanunsuz, yasal olmayan neyi olabilir? Mahallede gün yapan teyzeler yasadışı bir şeyler yapıyor da bizim mi haberimiz yok?

    Sırf muhalefet olmak için olmayın.
  • 18-11-2018, 00:14:28
    #21
    Bastiques adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Doğru söylüyor olabilirsin, eğer yasal olmayan bir şey varsa zaten yapılmaz. Ayrıca bu işi yönetimin yapması gerektiğini ilk mesajımda belirttim zaten. Ben sadece fikrimi sundum. Konuya hakim değilim doğru fakat hakim olan arkadaşlar açıklama yaparsa daha sağlıklı olur.
    Bu olay çekiliş, kura vs olarak belirttim diye bu kadar büyütülecek şeyin ne olduğunu hala anlayamıyorum. Biz çok kez arkadaşlar arasında para toplayıp ihtiyacı olan birine vermişizdir. Bunun için devletten ne tür bir izin alma saçmalığı olabilir? 10 kişi aramızda para toplasak, bu parayı her ay birine versek bunun kanunsuz, yasal olmayan neyi olabilir? Mahallede gün yapan teyzeler yasadışı bir şeyler yapıyor da bizim mi haberimiz yok?

    Sırf muhalefet olmak için olmayın.
    Hocam, diğer hocalarım haklı. Bakın Araba Çekilişi olsun, Para Ödülü olsun ne olursa olsun kısaca. Adı duyulan ki r10'da yapacağız bunu illa ki duyulacaktır duyulmasa bile hazımsız olan birinin şikayetiyle illa ki duyulur Milli Piyango İdare'sinin iznini almak gerekir.

    Bakın mesela en basitinden örnek veriyorum; Magnum'un araba çekilişi, Nescafe'nin araba çekilişi.. Bu ikisinin resmi çekiliş sitelerine bakın illa ki çekiliş ile ilgili detay veren bölümünde ".... sayılı Milli Piyango Idaresi'nin izni ile 20.00.2000 tarihinde Noter huzurunda çekilecektir." ibaresi bulunur.

    Bu katılımcılara verilecek güvenin teminatıdır. Çünkü kimse çekilişi, çekilişi yapan kişi kadar yakından takip edemez. Mevzubahis herkesin cebinden çıkacak 20 lira belki ama birikince sizde söylediniz büyük meblalar ortaya çıkıyor. Takibi ve izni alinması gerek.

    Kimin bilmem ne sokağında bilmem ne apartmaninda yapılan gün ile bir değil bu, ben sizi anladım ama her şeyin bir yolu yordamı var.
  • 18-11-2018, 00:20:26
    #22
    hibravez adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam, diğer hocalarım haklı. Bakın Araba Çekilişi olsun, Para Ödülü olsun ne olursa olsun kısaca. Adı duyulan ki r10'da yapacağız bunu illa ki duyulacaktır duyulmasa bile hazımsız olan birinin şikayetiyle illa ki duyulur Milli Piyango İdare'sinin iznini almak gerekir.

    Bakın mesela en basitinden örnek veriyorum; Magnum'un araba çekilişi, Nescafe'nin araba çekilişi.. Bu ikisinin resmi çekiliş sitelerine bakın illa ki çekiliş ile ilgili detay veren bölümünde ".... sayılı Milli Piyango Idaresi'nin izni ile 20.00.2000 tarihinde Noter huzurunda çekilecektir." ibaresi bulunur.

    Bu katılımcılara verilecek güvenin teminatıdır. Çünkü kimse çekilişi, çekilişi yapan kişi kadar yakından takip edemez. Mevzubahis herkesin cebinden çıkacak 20 lira belki ama birikince sizde söylediniz büyük meblalar ortaya çıkıyor. Takibi ve izni alinması gerek.

    Kimin bilmem ne sokağında bilmem ne apartmaninda yapılan gün ile bir değil bu, ben sizi anladım ama her şeyin bir yolu yordamı var.
    Allah razı olsun hocam, sonunda mantıklı bir açıklama geldi. Açıkladığın içinde ayrıca emeğine sağlık. Anladım olayı, sağolasın.
  • 18-11-2018, 00:26:50
    #23
    Bastiques adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Allah razı olsun hocam, sonunda mantıklı bir açıklama geldi. Açıkladığın içinde ayrıca emeğine sağlık. Anladım olayı, sağolasın.
    Estağfurullah hocam, keşke diğer hocalarım da üslubunu gereğince takınıp örneklerle anlatabilselerdi. Yardımcı olduysam ne mutlu bana
  • 18-11-2018, 01:15:45
    #24
    Bastiques adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Allah razı olsun hocam, sonunda mantıklı bir açıklama geldi. Açıkladığın içinde ayrıca emeğine sağlık. Anladım olayı, sağolasın.
    diger mesajlarda da ayni sey anlatilmak istenmis zaten hocam. ki bence gayet de acikca anlatilmis. herkes demis yani "yasa var, kural var." diye.
  • 18-11-2018, 01:29:26
    #25
    piyango ve çekiliş düzenlenmesi ile ilgili yönetmeliklerin tamamını milli piyango idaresi düzenler. bu yasak ve yasadışı olmasaydı kahvehanede arasında para toplayıp tombala çekenlerin suçu nedir bir etkinlik için böyle bir ihtiyacım vardı aradım milli piyango idaresi ile görüştüm bir ton ihtiyaç ve belge istediler.
  • 18-11-2018, 21:50:30
    #26
    paradan ziyade üyelik, reklam alanlarının kullanımı sponsor konu açılması verilse güzel olurdu.
  • 18-11-2018, 22:55:08
    #27
    Üyeliği durduruldu
    ben bi rulet birde blackjack istiyorum

    senin bahsettiğin şeyi yapabilmek için resmi izin alman lazım aksi takdirde kumar mevzularına girer