• 12-05-2019, 00:32:02
    #1
    Pubg son 6 ayda gördüğüm, duyduğum ve işittiğim kadarıyla Türkiyede baya bi oyuncu kitlesine sahip. Bu oyun ne kadar masum ve eylenceli görünsede gerçek hiç o kadarda mesum değil.

    Pubg, zevkli ve eylenceli oyun olabilir, ama ülkede asıl büyük kitlesi 16-30 yaş arasına hitap ediyor. Gençlere *Peki günlük ne kadar oynuyorsun?* Sorusunu sorduğumda ise ilginç ve beni şok eden rakamlar ortaya çıkıyor. Birisi, günlük(10, 12, 18) saat olduğunu duyduğumda şoke olmuştum.

    Konunun başında da belirttiğim gibi, 16 ila 30 yaş arası büyük kitleyi oluşturmakta. Ve bu yaşta insanın en hızlı beyninin çalıştığı yaş aralığı. Ülkede ki beyinleri meşgul eden bir şeytan oyunudur. İlimle, bilimle, teknolojiyle, sağlikla uğraşmak yerine oyun oynamakta çok garibime gidiyor.

    Ülke neden gelişmiyor? Diye soranlara cevabım eskiden metin 2 vardı, sonra point blank, şimdi pubg. Oyuna gelmeyelim, araştıralım soruşturalım bilimi öğrenelim.

    Bu arada eskiden deli gibi metin2 oynuyordum, hatamı 5 sene önce fark edip bırakmıştım. O günden sonra pek oyun oynadım sayılmaz.


    Pubg oynuyan arkadaşlarım için kalp kırıcı bişey söylediysem affola,

    Herkese hayrlı sahurlar, bol iftarlar
  • 12-05-2019, 00:35:26
    #2
    Çin'deki insanları düşünün bir de. Asıl mesele bilinçli ve sorumluluk sahibi olabilmekle ilgili. Bunlara sahip olmayanı bırakın zaten 20 saat oynasın başka ne yapacak.
  • 12-05-2019, 00:36:22
    #3
    Pubg olmasa başka bir şey oynayacaklar hocam ismi değişse de bu meşguliyet hiç değişmeyecek.
    Hiç telefon ile bilgisayar ile oyun ile uğraşamasalar bu sefer televizyona saracaklar. Artık öyle, her şeye erişmek, imkanlar kolay olduğu sürece insanlar kolay olanları zor olanlara her zaman tercih edecek bu doğalarında var.
    Bunu değiştirmek için kimsenin elinden bir şey geleceğini düşünmüyorum artık. 3 5 yaşındaki çocuklar tabletleri, telefonları senden benden iyi kullanıyorlar. Bunun sebebi belli.
    Önüne geçmek isteyen ebeveynler var ama onlarda başarılı olmuyor. Bu sefer aileye düşman bir nesil yetiştirmiş oluyorlar sınırladıkları için.
    İnsanları ne yaparsan yap belirli bir rayda tutamazsın, herkes kendi doğrusunu kendisi bulacak akılları erdiği vakit. Hepimiz aynı yollardan geçtik, halen geçiyoruz.
  • 12-05-2019, 00:36:46
    #4
    Knight online hayat offline. O zamanlar tabi 12 saat oynayan kitle şimdiye nazaran daha azdı. Sürekli pc zor oluyordu. Şimdi telefon her yerde her an oynayabiliyoruz 🤷🏻♂
  • 12-05-2019, 00:37:08
    #5
    berkantipek adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çin'deki insanları düşünün bir de. Asıl mesele bilinçli ve sorumluluk sahibi olabilmekle ilgili. Bunlara sahip olmayanı bırakın zaten 20 saat oynasın başka ne yapacak.
    İnşAllah herkes bilinçli olmayı ve kendine gelmeyi öğrenir. Bi silkelenir.

    Zaten ülkenin çoğunun durumu iyi de ufak kesim içim bahsettim hocam



    Aliburaak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Knight online hayat offline. O zamanlar tabi 12 saat oynayan kitle şimdiye nazaran daha azdı. Sürekli pc zor oluyordu. Şimdi telefon her yerde her an oynayabiliyoruz 🤷🏻♂

    Exp Çıkmadık Yerden Ümit Kesilmez!!
  • 12-05-2019, 00:38:43
    #6
    Hocam herkes kendi isteği ile oynuyor .Metin2 demişşiniz o oyun sayesinde kaç tane yazılımcı arkadaş çıktığı gördüm . kendini geliştirmek isteyen her sektörde geliştirir. Oyun sayesinde yazılımcı olanda var oyun bağımlısı olanda var. Doğru türkiye gelişmiyor fakat bu eğitim sisteminden kaynaklı oyunlardan değil eğitim sistemi bize araştırmayı öğretmeyi amaçlasaydı böyle olmazdık. Sıkıntıdan zorluktan bunaltıdan bu kdr ilgi alaka oluyor oyunlara malesef.
  • 12-05-2019, 00:40:15
    #7
    YavuzTR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Pubg olmasa başka bir şey oynayacaklar hocam ismi değişse de bu meşguliyet hiç değişmeyecek.
    Hiç telefon ile bilgisayar ile oyun ile uğraşamasalar bu sefer televizyona saracaklar. Artık öyle, her şeye erişmek, imkanlar kolay olduğu sürece insanlar kolay olanları zor olanlara her zaman tercih edecek bu doğalarında var.
    Bunu değiştirmek için kimsenin elinden bir şey geleceğini düşünmüyorum artık. 3 5 yaşındaki çocuklar tabletleri, telefonları senden benden iyi kullanıyorlar. Bunun sebebi belli.
    Önüne geçmek isteyen ebeveynler var ama onlarda başarılı olmuyor. Bu sefer aileye düşman bir nesil yetiştirmiş oluyorlar sınırladıkları için.
    İnsanları ne yaparsan yap belirli bir rayda tutamazsın, herkes kendi doğrusunu kendisi bulacak akılları erdiği vakit. Hepimiz aynı yollardan geçtik, halen geçiyoruz.

    Aileler çok üzülüyor hocam, çocuğunun geleceği için eğitimi için yemiyorlar.
  • 12-05-2019, 00:41:38
    #8
    Sorunu oyunlarda aramayın.
  • 12-05-2019, 00:42:24
    #9
    Gulen1Adam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam herkes kendi isteği ile oynuyor .Metin2 demişşiniz o oyun sayesinde kaç tane yazılımcı arkadaş çıktığı gördüm . kendini geliştirmek isteyen her sektörde geliştirir. Oyun sayesinde yazılımcı olanda var oyun bağımlısı olanda var. Doğru türkiye gelişmiyor fakat bu eğitim sisteminden kaynaklı oyunlardan değil eğitim sistemi bize araştırmayı öğretmeyi amaçlasaydı böyle olmazdık. Sıkıntıdan zorluktan bunaltıdan bu kdr ilgi alaka oluyor oyunlara malesef.
    Hocam o ufak bi kesim, metin2 oynayan 20 arkadaşımdan 1 tanesi çıkmıştı. O da @hasansercan; kendini bana r10 davetiyesi vermişti kendisine çok teşekkür ederim.