• 14-05-2013, 00:21:29
    #1
    Merhaba arkadaşlar c# ve sql 2008 ile hazırlanmış bir projenin bilgisayarlara kurulumu için bilgisayarda sql yüklü olması gerekiyor.Bunun yerine daha kolay izlenebilecek bir yol mevcut mu ?

    Msde var ama sanırım 2008 ile hazırlanmış projeleri desteklemiyor.
  • 14-05-2013, 00:32:59
    #2
    sql server yüklü olmadan nasıl veritabanınıyla iletişime geçeceksiniz ki? access için bile en azından ms access in driverları yüklü olması gerek..
    alternatif olarak nosql yapılarına bakabilirsiniz (mongodb, couchdb gibi) bunlar verileri xml/json formatında tutuyor-gönderiyor bu sayede normal veritabanı sağlayacılarına oranla çok hızlıdır. Bir çok büyük firma da bunları kullanıyor bazı bölümlerinde (facebook,twitter...) tabii transaction desteklemiyorlar..

    ms sql server a geri dönersem, onu kurmak zorundasın, setup hazırlarken requipments kısmında eklersen setup esnasında kurdurabilirsin bir de db nin script dosyasını çıkartırsın ve kurulum bittikten sonra bir batch file aracılığı ile çalıştırabilirsin ya da kendi programının içinde bir kontrol yaparak sql kodlarını çağırarak db ve tabloları oluşturabilirsin. ya da mdf dosyasını exenle birlikte verip, sql connection stringini ona göre belirlemen gerek ..
  • 14-05-2013, 00:40:54
    #3
    ertan2002 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    sql server yüklü olmadan nasıl veritabanınıyla iletişime geçeceksiniz ki? access için bile en azından ms access in driverları yüklü olması gerek..
    alternatif olarak nosql yapılarına bakabilirsiniz (mongodb, couchdb gibi) bunlar verileri xml/json formatında tutuyor-gönderiyor bu sayede normal veritabanı sağlayacılarına oranla çok hızlıdır. Bir çok büyük firma da bunları kullanıyor bazı bölümlerinde (facebook,twitter...) tabii transaction desteklemiyorlar..

    ms sql server a geri dönersem, onu kurmak zorundasın, setup hazırlarken requipments kısmında eklersen setup esnasında kurdurabilirsin bir de db nin script dosyasını çıkartırsın ve kurulum bittikten sonra bir batch file aracılığı ile çalıştırabilirsin ya da kendi programının içinde bir kontrol yaparak sql kodlarını çağırarak db ve tabloları oluşturabilirsin. ya da mdf dosyasını exenle birlikte verip, sql connection stringini ona göre belirlemen gerek ..
    benim sql tablolarını oluşturmada sıkıntım yok sorunum sql i kullanıcıya yükletmem zor oldugu için msdn tarzı sorun çıkartmıcak sql denetim paneli olmayan bir yapı varmı onu ögrenmek istiyorum
  • 14-05-2013, 00:57:28
    #4
    hocam bu ms sql sorunundan dolayı artık desktop yazılımlar ya web servis bağlantılı yazılıyorlar ya da firebird ve ertan'ın da bahsettiği alternatif veritabanları kullanıyorlar.. bu ufak bi not sadece.. ayrıca o desteklememe sorunu sql 2008 ve sql 2008r2 farkından kaynaklanması muhtemeldir..

    sorunun çözümüne gelince sql 2008 r2 express versiyonu için bir batch hazırlaman ve "silent" kurulum yapman yeterli.. silent kurulum için gerekli bilgiler burada mevcut. iyi çalışmalar.

    http://blogesh.wordpress.com/2008/09...l-server-2008/
  • 14-05-2013, 01:11:09
    #5
    eğer sql server ı kullanıcıya yükletmek istemiyorsan rawo nun dediği gibi global şeylere bakmak lazım. bir web servis kullanabilirsin ya da bi tane host satın alırsın tüm kullanıcılar oradan kullanır. her kullanıcı için ayrı bir db oluşturabilirsin..ya da üye id si ile bu işi halledebilirsin..
  • 14-05-2013, 01:31:50
    #6
    RAWO adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam bu ms sql sorunundan dolayı artık desktop yazılımlar ya web servis bağlantılı yazılıyorlar ya da firebird ve ertan'ın da bahsettiği alternatif veritabanları kullanıyorlar.. bu ufak bi not sadece.. ayrıca o desteklememe sorunu sql 2008 ve sql 2008r2 farkından kaynaklanması muhtemeldir..

    sorunun çözümüne gelince sql 2008 r2 express versiyonu için bir batch hazırlaman ve "silent" kurulum yapman yeterli.. silent kurulum için gerekli bilgiler burada mevcut. iyi çalışmalar.

    http://blogesh.wordpress.com/2008/09...l-server-2008/
    teşekkürler inceleyeceğim.

    ertan2002 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    eğer sql server ı kullanıcıya yükletmek istemiyorsan rawo nun dediği gibi global şeylere bakmak lazım. bir web servis kullanabilirsin ya da bi tane host satın alırsın tüm kullanıcılar oradan kullanır. her kullanıcı için ayrı bir db oluşturabilirsin..ya da üye id si ile bu işi halledebilirsin..
    Tavsiyeler için teşekkürler.Aslında web servis aracılığı ile düşündük fakat internet olmayan kullanıcılarda sorun olacak diye alternatif çözüm arıyoruz olmazsa web tabanlı yapacağız mecburen.
  • 14-05-2013, 11:08:44
    #7
    Bunu konuda kullanıcıları aydınlattığınız için teşekkürler daha önce sql ile çalışmıştım bir sözlük yapmıştım setup oluştururken sql serveri oluşturamadım için access kullanmıştım.
  • 14-05-2013, 20:32:02
    #8
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Yapabileceğin en iyi yöntem xml.