• 07-02-2010, 00:08:11
    #19
    mustafa90 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    @YeG ikinci örnekde benden olsun mu ?
    ${1} = "R10 Ailesi  ";
    
    echo ${1};
    Bişiyleri araştırıp paylaşmak çok güzel...

  • 07-02-2010, 00:09:35
    #20
    YeG adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bişiyleri araştırıp paylaşmak çok güzel...


    Bazıları da birşeyleri öğrenmeden araştırmadan kesin konuşuyor. Sadece orası sinir bozucu
  • 07-02-2010, 00:14:01
    #21
    Üyeliği durduruldu
    üstelik bi de açıklayamıyorlar.. onu bırak bir de -rep veriolar.. cok ayıp
  • 07-02-2010, 00:15:23
    #22
    Haklısın Neyse hatasız CODER olmaz dielim geçiştirelim..
  • 07-02-2010, 00:18:09
    #23
    Üyeliği durduruldu
    YeG adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Obaaa!
    $degisken_adi="123";
    
    $$degisken_adi="Bu 123 değişkeninin değeri"; 
    
    echo $$degisken_adi;
    Bu şekilde kullandığında sisteme gereksiz bellek harcattığının farkındasındır umarım. $string ile 3 byte bellek harcayacağına $123 ile 9byte bellek harcamış oluyorsun. Bu değişkene 512 KB'lık bir veriyi atadığın zaman 1.53 MB'lık bir bellek harcamış oluyorsun. Bu sayfayı aynı anda 30 kişinin açtığını varsayarsak 1.53 * 30 = 45.9 yani 50 MB'lık bir bellek harcamış oluyorsun

    Sistem 15 MB bellek harcayacağına bu harcama 50 MB'a çıkıyor. $123 ile başlayan bir değişken atayamıyorsan bu numaradan oluşan bir değişken sayılmaz ve fazla bellek harcarsın. Dolayısıyla kazara(!) yarın bir gün büyük bir sisteme sahip olursan sitem niye aşırı CPU harcıyor sorusuna cevap ararken birşeyleri öğrenmeden araştırmadan kesin konuşan insanlarla karşılaşırsın
  • 07-02-2010, 00:20:03
    #24
    Mutlumusunuz peki?

    Konuyu bastan sona okudum, resmen bir birinizle sidik yarıştırmaktan ve hava atmaktan baska yaptıgınız birsey yok.

    Adam bir soru sormuş bilmediği için, bir kaç kişide bildiğini soylemiş. Yanlış bildiklerini bu şekilde dallandırıp budaklandırmanın ve dalga geçmenin bir anlamı yok diye düşünüyorum. Çıkarsınız efendi gibi "Yanlıs biliyorsunuz, bu bu sekilde de olur, al kardesım senın sorunun cevabıda bu" dersiniz olur biter. Herkeste sizi takdir eder.Cocuk gibi "Ben yaptım ben yaptım. Sende güya codersin hehehehe" edasıyla davranmanız cok yanlıs bence.

    Birsey biliyorsanız, adam gibi anlatın herkes bilsin!

    (Not: Kimseye -Rep vermedim. Ama -Rep verecek olan varsa buyursun verebilir.)
  • 07-02-2010, 00:24:19
    #25
    Üyeliği durduruldu
    Erturk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mutlumusunuz peki?

    Konuyu bastan sona okudum, resmen bir birinizle sidik yarıştırmaktan ve hava atmaktan baska yaptıgınız birsey yok.

    Adam bir soru sormuş bilmediği için, bir kaç kişide bildiğini soylemiş. Yanlış bildiklerini bu şekilde dallandırıp budaklandırmanın ve dalga geçmenin bir anlamı yok diye düşünüyorum. Çıkarsınız efendi gibi "Yanlıs biliyorsunuz, bu bu sekilde de olur, al kardesım senın sorunun cevabıda bu" dersiniz olur biter. Herkeste sizi takdir eder.Cocuk gibi "Ben yaptım ben yaptım. Sende güya codersin hehehehe" edasıyla davranmanız cok yanlıs bence.

    Birsey biliyorsanız, adam gibi anlatın herkes bilsin!

    (Not: Kimseye -Rep vermedim. Ama -Rep verecek olan varsa buyursun verebilir.)
    Lafın bana ise eğer, kimseyle dalga geçmedim, eğer öyle görünüyorsa özür dilerim arkadaşlardan.
  • 07-02-2010, 00:29:29
    #26
    Yoo senınle alakalı degil dostum. AYnı anda yazmısız, senın yazın benden once cıkmıs.

    Ustune alınan alınır bu arada yazın guzelmiş. +rep
  • 07-02-2010, 00:30:26
    #27
    Üyeliği durduruldu
    ben dedimki rakamdan değişken olmaz.
    o çok zeki arkadaşların yazdığı şekilde bizde biliyoruz yazmasını.
    sen php ögrenirken rakamdan değişken olmaz büyük küçük harfe duyarlıdır demedilermi zeki arkadaşım.?

    php default hali ile cevap vermek gerekir. bu soruyu soran adamın okadar bilgisi varmı.

    hadi yaz
    $1222="aaa";
    echo $1222;