Obaaa!
$degisken_adi="123";
$$degisken_adi="Bu 123 değişkeninin değeri";
echo $$degisken_adi;
Bu şekilde kullandığında sisteme gereksiz bellek harcattığının farkındasındır umarım.

$string ile 3 byte bellek harcayacağına $123 ile 9byte bellek harcamış oluyorsun. Bu değişkene 512 KB'lık bir veriyi atadığın zaman 1.53 MB'lık bir bellek harcamış oluyorsun. Bu sayfayı aynı anda 30 kişinin açtığını varsayarsak 1.53 * 30 = 45.9 yani 50 MB'lık bir bellek harcamış oluyorsun
Sistem 15 MB bellek harcayacağına bu harcama 50 MB'a çıkıyor. $123 ile başlayan bir değişken atayamıyorsan bu numaradan oluşan bir değişken sayılmaz ve fazla bellek harcarsın.

Dolayısıyla kazara(!) yarın bir gün büyük bir sisteme sahip olursan sitem niye aşırı CPU harcıyor sorusuna cevap ararken birşeyleri öğrenmeden araştırmadan kesin konuşan insanlarla karşılaşırsın