Selamlar arkadaşlar;
Önceikle nasıl bir başlık yazacağımı biemediğim için bu başlığı attım hemen soruma geçeyim.
Kendime bir dizi scripti hazırlamayı düşünüyorum yada hali hazırda elimde bulunan scripte diziler için kısım olayı eklemek istiyoprum ama bu "kısım" olayını nasıl bir mantık ile yapacağımı yani Birdizinin aynı bölümü için ekleyeceğim videoları nasıl bir mantık ile birbiri ile ilşkilendireceğimi çözemedim örnek olarak aşağıdaki linke bakabilirsiniz linkde videonun üzerinde kısımlar var işte onu nasıl bir mantık ile yapacağımı çözemedim bir fikir verebilirmisiniz şimdiden teşekkürler...
Kısım olayı için örnek sayfa
(Mantık Sorusu) Video script için kısım olayı nasıl olur?
8
●507
- 29-03-2009, 00:39:33
- 29-03-2009, 00:44:35Üyeliği durdurulduDiziler videolar ve bölümler diye 3 tablon olur, diziyi açarsın IDsını alır o ID'ye bağlı bölüm oluşturursun, en sonda o bölüme bağlı video eklersin, videolar tablonda da ek olarak Kisim diye bir alanın olur bu alanda kaçıncı kısım olduğunu yazarsın bu kadar...
- 29-03-2009, 00:50:45Üyeliği durdurulduAslında Basit bi Yöntem.
Verdiğin Örnekteki JS Olayını Es Geçiyorum.
1. Seçenek : Dizileri yada Filmleri Eklerken Kategori Sistemini Sınırsız KAtegori Olarak Ayarlayacaksın. (id,parent_id,categori_name) gibi...
2. Seçenek : Veritabanındaki İlgili Tabloda 10'a Yakın Sutun Açacaksın. ve Her Bölüm İçin Embed Kodu Gireceksin.
Bana Soracak Olursan Sınırsız KAtegori (Seçenek 1)
3. Seçenek İse Kısımları Farklı Bir Tabloda Tutacaksın. (İd ye Göre Çekip Dönguye Alacaksın.)
Kolay Gelsin. - 29-03-2009, 01:28:55Üyeliği durduruldu3 tablon olsun birincisine dizilerin isimlerini ve benzeri bilgilerini gir mesela
(diziler tablosu)
id dizi
1 kurtlar vadi
2 kavak yelleri
3 aşkı memnu
2. tabloda ise bölümler bulunacak ve 1. tablodaki id yi ikinci tabloda da birincil değil ama yinede bir id şeklinde belierle bu tabloya bölümleri giireceksin mesela
(bölümler tablosu)
b_id bölüm_no id
1 bölüm (1) 1
2 bölüm (1) 2 buradan anlıyoruz ki birinci bölüm(1) kurtlar vadisi ikincisi ise kavak yelleri
3. tablo da ise partlar yer alacak ve 2. tablodaki b_id yine burada yer alacak
(partlar tablosu)
p_id part 1 b_id
1 part(1) 2
2 part(2) 2
3 part(1) 1
Yani mesela kurtlar vadisini sorgulatacaksın sonra sayfaya kurtlar vadisi bölümlerini yazdıracaksın diyelim (select * from bölümler where id=1(1 in kurtlar vadisinin id si olduğunu biliyoruz yada önce kurtlar vadisini arattırıp id sini oradan çekip oradan da buraya çekebilirsin ) gelen verileri sıralatırsan kurtlar vadisinin bölümlerini sıralamıs olur. İzlemek isteyen ise gitti 3. bölüme tıkladı mesela 3. bölümün b_id si 4 olsun
bundan sonra da (select * from partlar where b_id=4) buradan gelenleride sıralatırsan olur. Tabi veritabanına partların linklerini koyarsak daha iyi olur tüm embed koyacağına onu dışarda bırakıp sorgudan gelen linki o embed içine yerleştirebilirsin. Bunları tek tablodada yapabilirdin ama ben olsam böyle yapardım - 29-03-2009, 01:39:29Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.Bir mantıkda benden gelsin o zaman, 2 farklı tablodada bu işi yapabilirsin, belirli bir imlecin olur o imlece göre explode yaparsın, örneğin kısımların arasına xkisimx gibi uydurma ama kodlarda çakışmayacak bir imlec koyarsın explode ile bunları ayırır sayfada explode sayısına göre liseteler ve görüntülettirirsin.
- 29-03-2009, 01:46:46Üyeliği durduruldualternatif
ek bi sütun/tablo açmadan direk embed (adı neyse) sütununa dizide gönderirsin
$kisimlar = array('1 kısım embed kodu','2 kısım embed kodu','3 kısım embed kodu')
vt eklerken serialize($kisimlar)
çekerken unserialize($kisimlar);
?kaç kısım var sizeof(unserialize($kisimlar));
1.kısım
$a = unserialize($kisimlar);
$a[0];
2.kısım
$a[1];
.
.
kolay gelsin - 29-03-2009, 02:00:45Herkese çok teşekkür ederim arkadaşlar... Çözdüm olayı
Allah razı olsun hepinizden
hadi bakalım yok mu arttıran...