İsteğe göre iki tabloya kayıt yapmak?
15
●1.169
- 31-01-2009, 23:29:41Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.selam arkadaşlar bi formdan emlak bilgilerini alıp veritabanında emlak tablosuna yazdırıyorum ancak ben bu formun en altına bir check box koyup vitrine eklemek isterse orayı işaretlesin ve eklediği bilgiler veritabanında hem emlak tablosuna hemde vitrin tablosuna eklensin.. normalde iki tabloya kaydı iki defa mysql_query yaparak yapıyorum ancak benim istediğim kullanıcı bunu kendisi seçsin. eğer vitrine eklemek için tik atarsa eklesin atmazsa sadece emlak tablosuna eklesin.. umarım karışık anlatmamışımdır. yardımcı olursanız sevinirim..
- 01-02-2009, 00:01:15alttaki resimdeki gibi bir emlak ekleme formu var ekle butonunun üstünde vitrine ekle diye biyer varya şimdi eklemeyi yapan kişi ona tik atarsa veritabanında hem emlak hemde vitrin tablolarına kaydetsin ama eğer oraya tik atmazsa sadece emlak tablosuna kaydetsin... umarım şimdi daha açıklayıcı olmuştur

- 01-02-2009, 00:06:21
$eklenenid = mysql_insert_id(); //Yeni eklenen emlagin id si $vitrin = $_POST[vitrin]; if ($vitrin == 1) { $sql = mysql_query("INSERT INTO vitrin (emlakid) VALUES('$eklenenid')") or die (mysql_error()); }$_POST[vitrin]; 'daki vitrin input a verdigin isim name="vitrin"
if ($vitrin == 1) buradaki 1 ise checkbox a verdigin value degeri
örnek checkbox
<input type="checkbox" name="vitrin" value="1">
biraz daha actim durumu - 01-02-2009, 00:24:08hocam ben bi denedim ufak bi formda ancak ikinci tabloya ekleme yapamadım
<form action="ekle.php" method="post"> <table width="100%" border="1"> <tr> <td width="4%">isim</td> <td width="96%"><label> <input type="text" name="ad" id="ad" /> </label></td> </tr> <tr> <td> </td> <td><label> <input type="checkbox" name="vitrin" id="vitrin" /> vitrine ekle</label></td> </tr> <tr> <td> </td> <td><label> <input type="submit" name="submit" id="submit" value="Submit" /> </label></td> </tr> </table> </form>ekle.php
<?php include("ayar.php"); $ad=$_POST["ad"]; $vitrin = $_POST["vitrin"]; if(($ad=="")){ echo "<center><hl>Lütfen Boş Alan Bırakmayınız...<br><a href=index.php>Geri Dön</a>"; }else{ $ekle=mysql_query("insert into tablo1 values('','".$ad."'); "); if ($vitrin == 1) { $ekle=mysql_query("insert into tablo2 values('','".$ad."'); "); } if($ekle){ echo "Haberler Yazısı Başarıyla Eklenmiştir.<br><a href=index.php>Geri Dön</a> "; }else{ echo "Haberler Yazısı Eklenirken Bir Hata Oluştu. Lütfen Tekrar Deneyiniz.<br><a href=index.php>Geri Dön</a>"; } } ?>böyle bişe yaptım ama olmadı kodlama mantığında yanlış var herhalde
