• 09-03-2021, 11:58:39
    #1
    Merhabalar,

    Sepet sisteminde kupon kodunun mantığı nedir? Kupon kodu uygulanınca ürünün adet fiyatını bir yüzdeye mi bölmem gerekir? Bunu nasıl bir tablo yapısında tutabilirim MYSQL'da? Yapı mantığını anlatabilirseniz çok sevinirim.

    Ek olarak kupon kodu ile satın alınmış bir ürünün faturasını keserken, kupon kodu ile alındığı belirtilmeli midir? Yoksa direk indirimli fiyatı yazılıp sanki indirim yapılmamış gibi mi kesilmelidir? ( @MaliMevzuat; etiket için kusura bakmayınız, sormak ve emin olmak istedim )

    Teşekkürler.
  • 09-03-2021, 12:02:12
    #2
    Kupon kodları için bir tablo oluşturun ve status değeri verin.
    Kullanıcı kupon kodu girdiği vakit status değeri 1 ise kupon kullandırtın 2 ise kullanılmış vs. dedirtin.
    Ek olarak tabloya payment_id veya order_id gibi bir sütun daha girerek hangi ödeme de veya siparişte kullanılmış onun id değerini girin.
    En basit olarak bu şekilde yapabilirsiniz.
  • 09-03-2021, 12:05:15
    #3
    BySocial adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kupon kodları için bir tablo oluşturun ve status değeri verin.
    Kullanıcı kupon kodu girdiği vakit status değeri 1 ise kupon kullandırtın 2 ise kullanılmış vs. dedirtin.
    Ek olarak tabloya payment_id veya order_id gibi bir sütun daha girerek hangi ödeme de veya siparişte kullanılmış onun id değerini girin.
    En basit olarak bu şekilde yapabilirsiniz.
    Tablonun içinde yüzdelik indirim miktarınıda eklediğimi varsayarak kupon kodu kullanıldığı takdirde, ürünün yada ürünlerin ADET fiyatını yüzde işlemini sağlayarak gösteriyorum sanırım bu kadar değil mi? Aynı şekilde sanal posa iletilirkende yüzde işlemi yapılmış halini iletiyorum bu kadar sanırım.
  • 09-03-2021, 12:07:02
    #4
    emreires adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tablonun içinde yüzdelik indirim miktarınıda eklediğimi varsayarak kupon kodu kullanıldığı takdirde, ürünün yada ürünlerin ADET fiyatını yüzde işlemini sağlayarak gösteriyorum sanırım bu kadar değil mi? Aynı şekilde sanal posa iletilirkende yüzde işlemi yapılmış halini iletiyorum bu kadar sanırım.
    Evet kupon kodu kullanılmış fiyatıyla beraber iletebilirsiniz ve tabloya da o şekilde kaydedin.
    Zaten kupon kodu kullanılmışsa admin tarafında kontrol ettirip kupon kodsuz fiyatını vs. de çıkarıp yazdırabilirsiniz.
  • 09-03-2021, 12:37:59
    #5
    Kurumsal PLUS
    emreires adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar,

    Sepet sisteminde kupon kodunun mantığı nedir? Kupon kodu uygulanınca ürünün adet fiyatını bir yüzdeye mi bölmem gerekir? Bunu nasıl bir tablo yapısında tutabilirim MYSQL'da? Yapı mantığını anlatabilirseniz çok sevinirim.

    Ek olarak kupon kodu ile satın alınmış bir ürünün faturasını keserken, kupon kodu ile alındığı belirtilmeli midir? Yoksa direk indirimli fiyatı yazılıp sanki indirim yapılmamış gibi mi kesilmelidir? ( @MaliMevzuat; etiket için kusura bakmayınız, sormak ve emin olmak istedim )

    Teşekkürler.
    Tabiki bilmediğiniz konularda yardımcı olabiliriz.
    Bizimle ilgili olan kısmı söyleyelim ; İndirim kodları alışverişlerimizi belirli bir tutarda düşüren kampanyalardır. Kupon indirim tutarı kadar İskonto uygulayarak fatura edeceksiniz.İskonto tutarını da faturada belirtmelisiniz. 100 liralık satışa 10 lira inidirim sağlayan bir kupon ise fatura genel toplamı 90 tl olacaktır.
  • 09-03-2021, 13:06:25
    #6
    MaliMevzuat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tabiki bilmediğiniz konularda yardımcı olabiliriz.
    Bizimle ilgili olan kısmı söyleyelim ; İndirim kodları alışverişlerimizi belirli bir tutarda düşüren kampanyalardır. Kupon indirim tutarı kadar İskonto uygulayarak fatura edeceksiniz.İskonto tutarını da faturada belirtmelisiniz. 100 liralık satışa 10 lira inidirim sağlayan bir kupon ise fatura genel toplamı 90 tl olacaktır.
    İskonto (indirim) bilgisini faturada vermesem, direkt genel olarak genel toplam 90TL olarak kesim uygularsam bir zararı olur mu acaba?
    Çok teşekkürler
  • 09-03-2021, 13:14:36
    #7
    Kurumsal PLUS
    emreires adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İskonto (indirim) bilgisini faturada vermesem, direkt genel olarak genel toplam 90TL olarak kesim uygularsam bir zararı olur mu acaba?
    Çok teşekkürler
    Katma Değer Vergisi Kanunu’nun 25. maddesine göre “teslim ve hizmet işlemlerinde fatura ve benzeri vesikalarda gösterilen ticarî teamüllere uygun miktardaki ıskontolar” matraha dahil edilmeyecektir.


    Bu bakımdan fatura toplamı, yani indirim öncesi fiyattan ıskonto miktarı çıkarıldıktan sonra kalan tutar, KDV Kanunu nazarında teslim veya hizmet bedeli olarak dikkate alınmaktadır. Kanun ne indirim öncesi satış tutarının ne de fatura üzerinde gösterilen indirim tutarının bildirilmesini istemektedir.


    Yani iskontoyu göstermek ya da göstermemek sizin tercihinizdir.
  • 09-03-2021, 13:40:51
    #8
    MaliMevzuat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yani iskontoyu göstermek ya da göstermemek sizin tercihinizdir.
    Bu yeterlidir İskontoyu göstermemek en iyisi olacak kafa karışıklılığı olmaması adına.

    Teşekkürler.
  • 09-03-2021, 14:05:11
    #9
    Kurumsal PLUS
    rica ederim iyi çalışmalar.