emreires adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
İskonto (indirim) bilgisini faturada vermesem, direkt genel olarak genel toplam 90TL olarak kesim uygularsam bir zararı olur mu acaba?
Çok teşekkürler
Katma Değer Vergisi Kanunu’nun 25. maddesine göre “teslim ve hizmet işlemlerinde fatura ve benzeri vesikalarda gösterilen ticarî teamüllere uygun miktardaki ıskontolar” matraha dahil edilmeyecektir.


Bu bakımdan fatura toplamı, yani indirim öncesi fiyattan ıskonto miktarı çıkarıldıktan sonra kalan tutar, KDV Kanunu nazarında teslim veya hizmet bedeli olarak dikkate alınmaktadır. Kanun ne indirim öncesi satış tutarının ne de fatura üzerinde gösterilen indirim tutarının bildirilmesini istemektedir.


Yani iskontoyu göstermek ya da göstermemek sizin tercihinizdir.