• 16-03-2020, 01:35:28
    #1
    Merhaba Arkadaşlar.
    post methodu ile textbox a üyenin yazdığı emoji veritabanına yerleşmiyor htmlspecialcars ı açarsam saçma sapan şeyler çıkıyor onu yanlızca html algılıyor ben node js ye çektiğim için veriyi php ile veritabanına kaydettiğim emojiyi node js ilede aynı şekilde göstermek isiyorum
    unicode olarak yüklüyorum emojiyi ama veritabanına geçmiyor bazende anlamadım gitti kafam karıştı bunu yazarkende

    mesela bu emojiyi 🙂 unicode halinde ama genede yüklemiyor veritabanı hatası veriyor yardımcı olursanız sevinirim uğraşılacak iş değil diyip yazmak istemezseniz çok işime yarıyacak bişey olduğu için ısrarla yardımınızı istiyorum

    not: sorunu çözdüm
    bağlantı dosyamdaki şunları şuna çevirdim
    mysql_query('set charset utf8',$db);
    mysql_query('SET names utf8',$db);
    mysql_query('set character_set_client="utf8"',$db);
    mysql_query('set character_set_connection="utf8"',$db);
    mysql_query('set character_set_result="utf8"',$db);
    yenisi bu
    mysql_query('set charset utf8mb4',$db);
    mysql_query('SET names utf8mb4',$db);
    mysql_query('set character_set_client="utf8mb4"',$db);
    mysql_query('set character_set_connection="utf8mb4"',$db);
    mysql_query('set character_set_result="utf8mb4"',$db);
  • 16-03-2020, 01:43:07
    #2
    Hocam veriyi normal yollayın o sırada tarayıcının network kısmından ağı izleyin giden isteğe bakın ne şekilde gönderilmişse aynı şekilde yollamayı deneyin unicode değilde mesela başka şekilde gidiyordur.
  • 16-03-2020, 01:45:32
    #3
    TheAvenqer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam veriyi normal yollayın o sırada tarayıcının network kısmından ağı izleyin giden isteğe bakın ne şekilde gönderilmişse aynı şekilde yollamayı deneyin unicode değilde mesela başka şekilde gidiyordur.
    gelen post verisini var_dump() yapsam çıkarmı ham hali yani gönderilen hali teşekkürler bu arada ilginiz için



    ek: yaptım string olarak bir veri gönderdi veritabanı emojiyi istemiyormu yoksa benmi yanlış anladım varchar olarak kullanıyorum

    text yapsam düzelirmi
  • 16-03-2020, 01:52:53
    #4
    networkten baktınız mı acaba post ederken nasıl ediyor diye ?? post ettiği pakette bakın en altta gösterecektir nasıl post ettiğini
    Edit : siz kendi sisteminizi mi kodluyorsunuz bir yere bot post yoluyla veri mi yollamaya çalışıyorsunuz ??
  • 16-03-2020, 01:56:51
    #5
    TheAvenqer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    networkten baktınız mı acaba post ederken nasıl ediyor diye ?? post ettiği pakette bakın en altta gösterecektir nasıl post ettiğini
    Edit : siz kendi sisteminizi mi kodluyorsunuz bir yere bot post yoluyla veri mi yollamaya çalışıyorsunuz ??
    bunu buldum yanlış değil demi
    encoded halide bu :




    TheAvenqer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    networkten baktınız mı acaba post ederken nasıl ediyor diye ?? post ettiği pakette bakın en altta gösterecektir nasıl post ettiğini
    Edit : siz kendi sisteminizi mi kodluyorsunuz bir yere bot post yoluyla veri mi yollamaya çalışıyorsunuz ??
    kendi sistemim evet emojileri veritabanına atmıyor yani sorun o sadece



    yapıdamı bir hata yaptım ki




    Sorun Çözülmüştür
    bağlantı dosyamdaki şunları şuna çevirdim
    mysql_query('set charset utf8',$db);
    mysql_query('SET names utf8',$db);
    mysql_query('set character_set_client="utf8"',$db);
    mysql_query('set character_set_connection="utf8"',$db);
    mysql_query('set character_set_result="utf8"',$db);
    yenisi bu
    mysql_query('set charset utf8mb4',$db);
    mysql_query('SET names utf8mb4',$db);
    mysql_query('set character_set_client="utf8mb4"',$db);
    mysql_query('set character_set_connection="utf8mb4"',$db);
    mysql_query('set character_set_result="utf8mb4"',$db);