Merhaba arkadaşlar, çalıştığım ajansta bir müşterimizin sitesini taşıdıktan sonra veritabanı yükleme dosya boyutu kısıtlı olduğu için eski çalışanımız tarafından 2ye bölerek import edilmiş. Veritabanının ikinci yarısıyla birlikte gelen içeriklerde Türkçe karakter problemi oluşmuş. İşleri ben devraldıktan sonra problemi uzun bir süre çözmeye çalıştım fakat çözemedim ve öylece kaldı. Müşterimiz arayıp ne zaman çözülecek diye sıkıştırıyor. Şimdiden sonra orjinal veritabanını yükleme şansımız yok çünkü arşive yüzlerce haber eklenmiş durumda. Bu bozuk karakterleri toplu şekilde düzeltme şansımız var mıdır?
Örnek içerik:
https://www.asigazetesi.com/yazarlar...ili-olmak/826/
Taşıma Sonrası Çözülemeyen Türkçe Karakter Problemi
7
●184
- 17-10-2019, 15:47:29Üyeliği durduruldu
- 17-10-2019, 15:54:06PHP sürümü kaç mysql de baktığındada türkçe karakterler bozukmu yoksa çıktı olarak gelincemi bozuluyor.HatayMaster adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 17-10-2019, 15:58:21Üyeliği durdurulduEvet karakterler mysql de de problemli. php sürümü 5.6.LOADERPHP adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 17-10-2019, 16:14:33veritabanında da bozuk haldeyse geçmiş olsun. İçe aktarım yapılırken utf_8 turkish_ci seçilseydi problem olmazdı. şuan önerebileceğim bir yöntem var.
veritabanı bağlantısını SET etmelisiniz
SET CHARACTER SET 'utf-8'R10'da örnek bir konu var.
https://www.r10.net/dersler/577583-p...derilmesi.html
tabi buradaki konuda mysql bağlantısına göre. PDO ile falan bağalntı sağlandıysa biraz daha farklı işlemler yapılması gerekli.
PDO ile yapıldıysa burayı inceleyebilirsiniz
https://www.kodevreni.com/620-pdo-t%...Cm%C3%BC-utf8/
büyük ihtimalle sorun çözülecektir. Fakat yinede söylüyorum veri tabanındaasıl problem olduğu için işlem başarısızda olabilir. - 21-10-2019, 12:30:37Üyeliği durdurulduProblemim devam ediyor arkadaşlar. Yardıma ihtiyacım var. Mysql komutuyla içerik içindeki bu karakterleri nasıl dönüştürebiliriz? Bu mümkün müdür?
- 21-10-2019, 13:55:01böyle bir şey mümkün değil hocam çünkü "??" böyle soru işareti olan kelimelerin hangi harfi temsil ettiğini bilemezsiniz o yüzden tek tek elle düzeltmek zorundasınız bence datanın ilk halini almaya bulmaya çalışın sonrasında veritabanında bir tablo oluşturup karakter setini utf8_general_ci yaparsanız hiçbir sorun olmayacaktır
- 21-10-2019, 17:46:05Üyeliği durdurulduMerhaba, veritabanını doğru bir şekilde bölmenin yolunu buldum o şekilde 10a bölüp ctrl h ile 10 dosyayı da düzenleyip birleştirdim. Problem çözülmüş oldu mesajlarınız için çok teşekkürler arkadaşlar.asanprogrammer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle