veritabanında da bozuk haldeyse geçmiş olsun. İçe aktarım yapılırken utf_8 turkish_ci seçilseydi problem olmazdı. şuan önerebileceğim bir yöntem var.
veritabanı bağlantısını SET etmelisiniz
SET CHARACTER SET 'utf-8'R10'da örnek bir konu var.
https://www.r10.net/dersler/577583-p...derilmesi.html

tabi buradaki konuda mysql bağlantısına göre. PDO ile falan bağalntı sağlandıysa biraz daha farklı işlemler yapılması gerekli.

PDO ile yapıldıysa burayı inceleyebilirsiniz

https://www.kodevreni.com/620-pdo-t%...Cm%C3%BC-utf8/

büyük ihtimalle sorun çözülecektir. Fakat yinede söylüyorum veri tabanındaasıl problem olduğu için işlem başarısızda olabilir.