• 28-07-2008, 21:35:14
    #1
    Merhaba Arkadaşlar,

    PHP script yazmaya yeni başladım bu nedenle işin ustalarından gelecek yardıma ihtiyacım var.

    Sorunumu kısaca anlatmam gerekirse: mail() fonksiyonunu kullanarak başarıyla e-mail yollayabiliyorum. Ancak yolladığım mailler ne olursa olsun hatalı gösteriliyor. Konu ve içerik kısmında bulunan Türkçe karakter hatalı gösteriliyor. Headers içinde content-type tanımlamayı da denedim ancak başarısız oldum.

    Aramadığım yer kalmadı. Mailin düzgün görüntülenmesi için ne yapabilirim? Lütfen yardım edin...
  • 14-03-2009, 16:11:12
    #2
    O zamanlar cevap alamamışım. Aynı sorunla karşılaşacak diğer arkadaşlar için yazmak istedim.

    Örnek Kullanım: $subject="=?iso-8859-9?Q?Hesap Aktifleştirme?=";

    Sorun olursa sorabilirsiniz.
  • 14-03-2009, 17:27:23
    #3
    teşekkürler
    ama bu seferde gmailde =? kısımları çıkıyor
  • 15-03-2009, 10:27:11
    #4
    Üyeliği durduruldu
    kod sayfanlar maildeki karakter uyuşmuyorsa PHP: mb_convert_encoding - Manual mb convert encoding ile dönüştürmen gerekir
  • 15-03-2009, 12:26:32
    #5
    mail konusu sadece gelen kutusuna bakarken hatalı görünüyor.
    maili okurken gayet normal.
    gmailde sorun yok
  • 15-03-2009, 19:43:29
    #6
    Requem,

    Gmail'de bende bir sorun bulunmuyor ancak Hotmail'deki subject sorununu bu şekilde hallettiysen, Gmail için bir exception yaratabilirsin. Domain gmail olursa Subject kısmını normal yollarsın çünkü Gmail'de subject'de sorun olmuyordu.

    Sorununuz olursa yine geri dönüş yaparsınız.
  • 15-03-2009, 19:45:54
    #7
    Bir de $subject'i

    $subject= mb_encode_mimeheader($subject,"UTF-8", "B", "\n");

    şeklinde değiştirip yollamayı deneyin. Sonucu bana bildirin.
  • 15-03-2009, 19:47:43
    #8
    $charset='UTF-8';
    $subject='Türkçe karakterli konu';
    $encoded_subject="=?$charset?B?".base64_encode($su bject)."?=\n";

    $encoded_subject'i yollayacaksınız.

    Bunu da deneyin. Sonucu bekliyorum.