Merhaba Arkadaşlar,
Bir sayfada yer alan ürün no ve ürün isimlerini diğer bir excel sayfasına ürün no ile aktarmak istiyorum.
Örnek : a.xlsx de ki ürün nosunu ve ürün ismini b.xlsx ye aktarmak istiyorum. (sayfalar arası - aktarma işlemi olabilir. ) b.xlsx de ki ürün no kısmına ürün nosunu girdiğimde ürün ismininde yanında gelmesini istiyorum. Böyle bir makroyu nasıl yapabilirim ? Acil yardımınız gerekiyor. Teşekkür ederim.
Dipnot: Elinde örnek olan varsa paylaşırsa sevinirim.
ACİL , Excel yardım
3
●9.832
- 23-07-2014, 11:18:30Makroya gerek yok;
sıra no - Ürün Kodu - Ürün ismi - Üretim Tarihi - Depo bilgisi
Elimizde bu başlıklar olsun:
1. sayfada bütün ürünlerimizi yazdık, şimdi gelelim 2. sayfaya rapor dökümüne
=düşeyara(başvurulacak hücre;tablo yani 1. sayfadaki tablo;hangi satırı getireyim;yanlış)
yanlış yazısını olduğu gibi yazabilirsin. Şimdi bu yazdığımı B1 hücresine yazdığımı düşün ve başvurulacak hücre ise A1. Bu formül, A1 hücresine bakacak, ardından 1. sayfaya gidip tabloda öyle bir veri var mı bulacak, bulursa karşısında hangi satırı istediğinize bakacak örneğin 3.sütundaki Üretim Tarihi olsun onu alacak ve oraya yazacak.
Bu örneği arttırabilirsiniz. Satır sayısını yazarken tablo seçimi yaptığınız alanı baz alır eğer siz sıra noyu da içine alırsanız bahsettiğimiz sütun 3 değil 4 olacaktı.
Bu örneği =dikeyara(....;....;yanlış/doğru) formülü ile de yapabilirsiniz. - 23-07-2014, 11:40:27Cevap için teşekkür ederim,
Acaba ekte ki dosya da bu teori açıklamanızı uygulayıp tekrar dosyayı yükleye bilir misiniz ? Daha iyi kavrayabilmem için.
Ek : http://s3.dosya.tc/server26/pAPHcj/g...stesi.xls.html
02265-05 ürün kodu ile 1 L AYÇİÇEK YAĞI ürün ismini 2.sayfaya çekmeniz benim için yeterli olacaktır. - 24-07-2014, 09:45:10http://s3.dosya.tc/server26/qiaSJm/g...stesi.xls.htmlasiajans adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Uzun uzun anlattım hatta Veri doğrulama kullanarak extra bir formül yazdım. aklına takılan birşey olursa yada detaylı sormak istediğin birşey buradan ve özel mesajdan yazabilirsin.
Bende büyük bir stok programı hazırlıyorum, makro kullanmak pek işime gelmiyor şimdilik çünkü basit ve karşı tarafında güncellemesi gereken ve öğrenmesi gereken birşey olması taraftarıyım.
Kolay gelsin