Makroya gerek yok;
sıra no - Ürün Kodu - Ürün ismi - Üretim Tarihi - Depo bilgisi
Elimizde bu başlıklar olsun:
1. sayfada bütün ürünlerimizi yazdık, şimdi gelelim 2. sayfaya rapor dökümüne
=düşeyara(başvurulacak hücre;tablo yani 1. sayfadaki tablo;hangi satırı getireyim;yanlış)
yanlış yazısını olduğu gibi yazabilirsin. Şimdi bu yazdığımı B1 hücresine yazdığımı düşün ve başvurulacak hücre ise A1. Bu formül, A1 hücresine bakacak, ardından 1. sayfaya gidip tabloda öyle bir veri var mı bulacak, bulursa karşısında hangi satırı istediğinize bakacak örneğin 3.sütundaki Üretim Tarihi olsun onu alacak ve oraya yazacak.
Bu örneği arttırabilirsiniz. Satır sayısını yazarken tablo seçimi yaptığınız alanı baz alır eğer siz sıra noyu da içine alırsanız bahsettiğimiz sütun 3 değil 4 olacaktı.
Bu örneği =dikeyara(....;....;yanlış/doğru) formülü ile de yapabilirsiniz.