Ehliyetsiz Araç Kullanma Cezası nekadar ?
27
●9.619
- 01-12-2012, 00:17:45her yerde her zaman değil ama yerine göre var bunun örnekleri..yigit1907 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
benim amcamı muayene yüzündendi galiba polis durduruyor. ceza yazacakken polis kendi git karşıdaki büfeye 20 lira ver diyor.. iş ehliyet meselesi gibi ağır olmadığından fiyat güzel
parayı da kendi almıyor memur.. uyanık..
sonra amcamda uyanık tabi.. büfeye gidiyor. 10 lira alacakmışsın diyor.. büfecide ne 10 lirası 20 alacam olum diyor..
amcam param yok walla deyince polise bi el işareti yapıyor on lira olsun şeklinde.. polis okey diyor ve 10 lira ile yırtıyor.. 2 seneyi geçmiş galiba bu olay olalı..
- 01-12-2012, 03:38:32Taksim'de sallandırsınlar olmadı.digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ehliyet almak için şöförlük bilgisi gerekmiyor. Haliyle acemiliği yüzünden kaza yapacak adam için ehliyet olmuş olmamış hiç farketmiyor. - 01-12-2012, 06:13:24Bir adam ehliyetsi,z direksiyona geçiyorsa ya yaşı yetmiyordur, ya ehliyeti elinden alınmıştır. Adam gibi adam gider ehliyet alır, kaçak olarak milletin hayatı ile oynamaz.KMLGRLR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ayrıca ehliyet almak için sadece sürücülük öğretilmez, temel ilkyardım, motor, trafik kuralları bilgisi öğretilir. Aracı hareket ettirmekle şoför olunmuyor. Ehliyeti olanların bile beceriksiz ya da vurdumduymaz olduğu bir ülkede senin gibiler ehliyeti olmayan ahmaklarla beraber araç kullanmak istiyor herhalde.
Diğer taraftan ehliyeti ile hata yapıp kaza yapanlara da büyük ceza verilmeli. Kusurlu kaza yapıp ölüme yaralanmaya neden olanlara öyle büyük ceza verilmeli ki o gaza basarken dizleri titremeli canavarların. - 01-12-2012, 10:52:56Üyeliği durdurulduKısa mesafede zaten araç kullanıyorum hocam okulumun önünde boş arazide daha vitese takıp araç kaldıramayan adamlara ehliyet verirlerken şuan zamanım olmamasından dolayı ehliyete yazılamadım suçum buysa VURUN BENİ HOCAM VURUN.digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 01-12-2012, 11:40:24Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hocam kesinlikle haklısınız ancak bir zamanlar bu ülkede ehliyet parayla satılıyodu örnek olarak eniştemler zamanında 100lira verip almışlar kursa falan gitmeden adam arabayı kaldıramıyo
- 01-12-2012, 12:37:14Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.ülke senin gibiler yüzünden böyleFZaman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 01-12-2012, 12:42:26Üyeliği durdurulduarabayı ehliyet mi sürüyomuş arkadaş öyle mi söylüyor tam anlamadımKMLGRLR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 01-12-2012, 19:20:48BAROFF adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bu ülkenin kültüründeki en büyük yanlışlardan biri budur. Başkasının hatası ile kendi hatasını kıyaslamak ve sorumluluktan yırtmak. Bu kafa heryerde vardır. En son Fenerbahçe şikeden yakalanınca herkes yapıyordu bize de ceza vermeyin dediler. Aynen senin gibi. Sen başka bir yanlışı örnek göstererek kendi yaptığın hatayı hafifletemezsin. Adamlar ehliyeti parayla almış, ehliyeti varmış ama araba süremiyormuş, ehliyeti varmış ama kaza yapıyormuş bunlar seni temize çıkarmaz. Onlara da ağır ceza vermek gerekir. Ehliyeti süreli vermek en az 5 senede bir sağlık kontrolünü, sınavı ve direksiyon sınavını yenilemek lazım. Ehliyet ile hata yapana da en ağır cezayı vermek lazım özellikle yaralamalı ve ölümlü kazaya karışana.
Ehliyeti olduğu halde araba kullanamayanlar ya da kurallara uymayanlar seni bağlamaz. Onlar ilk kural olan ehliyet alma işin almışlar. Ehliyet bir ruhsattır sadece yetki vermez sorumluluk da verir.
O zaman birini öldürmediğin sürece doktorluk da yapabilirsin. İnsanlara çıkıp reçete de yazabilirsin şansın yaver gittiği sürece. Biri sahte doktorluk yapma dediğinde ben kimseyi öldürmedim ama yanlış tedavi ile hasta öldüren doktorlar mı var diyeceksin.
Hiç farkı yok. Hakkın olmayan şekilde insanların hayatını riske atıyorsun.