duskorc adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
Rc- Hava araçları
40
●4.432
- 04-11-2012, 11:40:34sadece accelerometer mı kullanacaksın?duskorc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
yoksa imu dahil flight board mı aldın hazır?
ivme ölçer ile quad ı havada tutamazsın, açısal hızıda bilmen gerekiyor gyro şart. - 04-11-2012, 13:14:34Olur dostum , tecrübe kazanacak kadar ilerlersek zaten ilerde sorulara cevap veriririm.Yudra adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Yok şuan sadece ivmeölçer ve ultrasonic mesafe ölçer aldık testlerine başlayacağız bu hafta. Bizde hazır kart yok , 80c59a31 kulanacağız. Bitirme projem olduğundan mayıs ayına kadar yavaş yavaş yapacağız. Motor KV-Pervane-ESC ve sahip olduğum pil için en uygun kombinasyonu araştırıyorum şuan. 3 bıçaklı 5*4.5 pervane almıştık 2CW 2CCW olarak ancak galiba uymayacak. Çünkü 1400KV motor almayı düşünüyoruz , rolanti devri bile quadrocopteri uçuracak değerlerde çıkıyor. Ayrıca 3 bıçaklı pervanelerde , 2 bıçaklılara göre daha fazla vibrasyon oluyormuş, bu da dengeye negatif etkiliymiş.myHalici adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
son 2 hafta da günde en az 2 saat araştırma yapıyorum , her yerde farklı şeyler yazmışlar, gerçek bilgiye ulaşmak biraz zor. Bu nedenle acele etmiyorum mekanik edevat seçiminde.
Ayrıca şuan en kafamı kurcalayan , SPI mı yoksa I2C mi kullanmam gerektiği. I2C genel çalışması hakkında derste bilgiler vermişlerdi ama protokolünü nasıl öğreneceğim bakalım
- 04-11-2012, 13:19:21duskorc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
protokole ne gerek var?
senin aldığın accelerometer Analog çıkış ise ADC den okuyacaksın,
SPI ise, SPI dan, I2C ise ı2C den.
Yani bunlar IC lerin özelliğine göre değişir seni pek etkilemez ve seçme şansın yoktur. Ürünü aldıysan ve o SPI çıkışa sahipsa bitti, SPI kullanacaksın.
mesafe ölçeri dikey kullanırsan yerden yüksekliğini bir ihtimal hesap edersin, ama gerek yok.
Sebep? Çünkü her zaman düz yüzeyde uçurmak istemeyebilirsin, engebeli arazide sürekli sıkıntı çıkarır, yada ev içinde , yükseklik bilgisi için barometre veya gps almanı tavsiye ederim.ultrasonik veya kızılötesi uzaklık ölçümü ile işini görmez.
motor ve pervane hesabından anlamam ama, quad ı havada tutacaksan, IMU sensör al. I2C olan... kolayca işini görürsün..
www.sparkfun.com da vardır.
TR distributorleri çok pahalıya satıyor. - 04-11-2012, 13:31:20ADXL345 hem SPI hem I2C destekliyor yani digital. Ondan hangisi daha kolay olur diye karar veremedim. Mesafe ölçeri düşüş anında yere çarpmasın diye, belirli aralıkla ölçebildiği mesafeyi programda dizi içine atarak ,alçak irtifada hızlı değişimi engellemesi için kullanacağım. Yoksa komple dikey konum belirleme için kullanmam.myHalici adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
IMU gryro ile accelerometer birleşimi değil mi hocam? Öyleyse zaten ayrı ayrı kullanacağım ben ikisini. - 04-11-2012, 14:25:46bir kullanman daha iyi diye okumuştum. nihayetinde tek kart üzerinde olduğunda ona göre tasarlanıyor. ben analog kullanmıştım, ayrı ayrı olduğunda birbirini etkiliyordu. tek imu kart da sıkıntı olmuyordu.duskorc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
protokollerde sample rate farkı varsa onu araştır. yoksa farketmez kullanacağın. - 04-11-2012, 14:50:23Peki tavsiyeleriniz için teşekkürler, örnekleme zamanı olayına da bakacağım.myHalici adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle