• 07-11-2010, 01:58:32
    #10
    Bence doğrusu bu olmalıdır. Bir televizyonu açıp bakın bakalım İngiltere bizim devlet kanalımıza ne diyor? (Ti-ar-ti) Peki biz ne diyoruz onların kanalı için? (Bi-Bi-Si) Onlar kendi dillerinde söyledikleri için onların ülkesinde problem olmuyorda bizim ülkemizde herkes ingilizce konuşmak zorunda kalıyor. Ne kadar eğitim dili ingilizce olan bir okulda okusamda hala ülkede ki bu özentiliği anlayamıyorum. Azerbeycan bu konuda bizden çok daha başarılı. Adamlar kendi dillerinde neyse o şekilde konuşuyor ve yazıyor. Biz bu şekilde kendimize ne Türkiye dedirtebiliriz (ki onlar Turkey demeye devam eder) ne de dilimize sahip çıkabiliriz. Bakın avrupa birliği vb. organizasyonlarda İsrail ismini İbranice yazdırıyor biz Türkçe karakter dillerinde yokmuş diye Turkey diyoruz Turkiye bile değil. Ben milliyetçi biri değilim bu yazdıklarımda herhangi bir ırkı yüceltmek ya da aşağılamak gibi bir amacım yok. Sahip olduğumuz bir kültür ve dil var bunun bilincinde olalım yeter.

    Dipnot: microsoft a mikrosoft diyorum maykrosoft demiyorum.
  • 07-11-2010, 04:12:56
    #11
    Yav bu adamlar kendi dillerini bile tam çeviremiyorlar. En basit örneğini filmlerde görürsünüz, telefonda ismini soruyor sonra tekrar nasıl yazıldığını soruyor. Türk'lerin bu aramayı yapması çok normal.
  • 07-11-2010, 06:49:12
    #12
    Üyeliği durduruldu
    @KatjmondO oraya "feysbuk" yazarsanız sonrasında o şekilde tamamlaması normal.

    lost42 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    onu dinleyen ve aratan kekolar'da ingilizce o kadar geride...
    Ben bahsi geçen müzik türünü / şarkıcıyı sevmiyorum,dinlemem de. Ancak insanlara isim takmanın anlamı yok,isteyen istediğini dinler. Başkasına zarar vermedikçe özgürlükleri desteklemek gerek.
  • 07-11-2010, 07:32:26
    #13
    boşver dostum kafana takma,ilerlememiz şuan için imkansız zaten baştakilerle
  • 07-11-2010, 07:56:10
    #14
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    allycan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    boşver dostum kafana takma,ilerlememiz şuan için imkansız zaten baştakilerle
    + π
  • 07-11-2010, 08:19:34
    #15
    Üyeliği durduruldu
    AllyCan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    boşver dostum kafana takma,ilerlememiz şuan için imkansız zaten baştakilerle
    Baştakileri savunduğum falan yok da ne alakası var yani? Adamlar gelip kişisel gelişiminizi mi engellediler?

    Yabancı dil öğrenmek isteyen insanlar gayet güzel öğrenebilirler,çoğu konuda baştakilerle karşıt görüşteyim ama o kadar da değil yani.
  • 07-11-2010, 08:40:42
    #16
    AllyCan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    boşver dostum kafana takma,ilerlememiz şuan için imkansız zaten baştakilerle
    ilerlemek ingilizce bilmek demek midir? Atatürk duymasın
  • 07-11-2010, 09:20:46
    #17
    buna göre belirleyemezsin ki.. en azından bizim tabirimizle krolar bile yes no yu bilir. ukraynada bunu bile bilmeyenleri gördüm
  • 07-11-2010, 09:30:08
    #18
    gkhnfnd adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bence doğrusu bu olmalıdır. Bir televizyonu açıp bakın bakalım İngiltere bizim devlet kanalımıza ne diyor? (Ti-ar-ti) Peki biz ne diyoruz onların kanalı için? (Bi-Bi-Si) Onlar kendi dillerinde söyledikleri için onların ülkesinde problem olmuyorda bizim ülkemizde herkes ingilizce konuşmak zorunda kalıyor. Ne kadar eğitim dili ingilizce olan bir okulda okusamda hala ülkede ki bu özentiliği anlayamıyorum. Azerbeycan bu konuda bizden çok daha başarılı. Adamlar kendi dillerinde neyse o şekilde konuşuyor ve yazıyor. Biz bu şekilde kendimize ne Türkiye dedirtebiliriz (ki onlar Turkey demeye devam eder) ne de dilimize sahip çıkabiliriz. Bakın avrupa birliği vb. organizasyonlarda İsrail ismini İbranice yazdırıyor biz Türkçe karakter dillerinde yokmuş diye Turkey diyoruz Turkiye bile değil. Ben milliyetçi biri değilim bu yazdıklarımda herhangi bir ırkı yüceltmek ya da aşağılamak gibi bir amacım yok. Sahip olduğumuz bir kültür ve dil var bunun bilincinde olalım yeter.

    Dipnot: microsoft a mikrosoft diyorum maykrosoft demiyorum.
    arkadas vermıs cevabı daha ne tartısırsınız ecnebının dılı ıcın ya bırakın nasıl yazıyosa yazsınlar

    afedersınız elalemın yazısı sızene bıze ne bos konularda tartısıyorsunuz