Bence doğrusu bu olmalıdır. Bir televizyonu açıp bakın bakalım İngiltere bizim devlet kanalımıza ne diyor? (Ti-ar-ti) Peki biz ne diyoruz onların kanalı için? (Bi-Bi-Si) Onlar kendi dillerinde söyledikleri için onların ülkesinde problem olmuyorda bizim ülkemizde herkes ingilizce konuşmak zorunda kalıyor. Ne kadar eğitim dili ingilizce olan bir okulda okusamda hala ülkede ki bu özentiliği anlayamıyorum. Azerbeycan bu konuda bizden çok daha başarılı. Adamlar kendi dillerinde neyse o şekilde konuşuyor ve yazıyor. Biz bu şekilde kendimize ne Türkiye dedirtebiliriz (ki onlar Turkey demeye devam eder) ne de dilimize sahip çıkabiliriz. Bakın avrupa birliği vb. organizasyonlarda İsrail ismini İbranice yazdırıyor biz Türkçe karakter dillerinde yokmuş diye Turkey diyoruz Turkiye bile değil. Ben milliyetçi biri değilim bu yazdıklarımda herhangi bir ırkı yüceltmek ya da aşağılamak gibi bir amacım yok. Sahip olduğumuz bir kültür ve dil var bunun bilincinde olalım yeter.

Dipnot: microsoft a mikrosoft diyorum maykrosoft demiyorum.