• 19-07-2010, 17:14:48
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Avusturya da bi üniversiteyi gitmeyi düşünüyorum(z) benim bildiğim r10 da bu tarz konular vardı öss ye girmek vs. yoktu diye hatırlıyorum.

    Yardımcı olucak arkadaşlara şimdiden teşekkürler...
  • 19-07-2010, 17:29:05
    #2
    bildiğim kadarıyla avrupadaki üniversiteler için öss den Türkiyede herhangi bir bölüme girebilecek kadar puan almış olma şartı var. Fakat para çoksa bu şartı aramıyorlar hatta hiç bir şartı harvard'da bile.
  • 19-07-2010, 23:53:14
    #3
    Ben Azerbaycanda okuyorum. oraya öss ye girerek gitmiştim. yurtdışı ünversitelerine 2 şekilde gidebilirsin 1. üniversite sınavı ile 2. sınava girmeden bunların farklı sınava girip gittiklerinin türkiyede denklikleri vardır yani sana mezun olunca denklik belgesi verirler yani türkiyedeki bi üniversiteden mezun olmuş gibi devlet kurumlarında çalışma hakkın vardır. sınava girmeden gidersen bu hakkın yok. sınava giripde gidebileceğin üniversiteleri ösym kitapçığının son tarafındaki yurt dışı üniversiteler bölümünden bulabilirsin orda yazılan tüm üniversiteler için yök sana mezun olunca denklik belgesi verir
  • 20-07-2010, 08:25:29
    #4
    Üyeliği durduruldu
    exchager adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben Azerbaycanda okuyorum. oraya öss ye girerek gitmiştim. yurtdışı ünversitelerine 2 şekilde gidebilirsin 1. üniversite sınavı ile 2. sınava girmeden bunların farklı sınava girip gittiklerinin türkiyede denklikleri vardır yani sana mezun olunca denklik belgesi verirler yani türkiyedeki bi üniversiteden mezun olmuş gibi devlet kurumlarında çalışma hakkın vardır. sınava girmeden gidersen bu hakkın yok. sınava giripde gidebileceğin üniversiteleri ösym kitapçığının son tarafındaki yurt dışı üniversiteler bölümünden bulabilirsin orda yazılan tüm üniversiteler için yök sana mezun olunca denklik belgesi verir
    Aslında bu denklik mevzusu sadece devlet kurumlarında çalışamıyacağıma denk geliyorsa pek gereksiz gibi zaten devlet kurumlarında da çalışmayı düşünmüyorum.
  • 20-07-2010, 09:27:15
    #5
    Weave adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aslında bu denklik mevzusu sadece devlet kurumlarında çalışamıyacağıma denk geliyorsa pek gereksiz gibi zaten devlet kurumlarında da çalışmayı düşünmüyorum.
    Askerlik içinde önemli...