exchager adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ben Azerbaycanda okuyorum. oraya öss ye girerek gitmiştim. yurtdışı ünversitelerine 2 şekilde gidebilirsin 1. üniversite sınavı ile 2. sınava girmeden bunların farklı sınava girip gittiklerinin türkiyede denklikleri vardır yani sana mezun olunca denklik belgesi verirler yani türkiyedeki bi üniversiteden mezun olmuş gibi devlet kurumlarında çalışma hakkın vardır. sınava girmeden gidersen bu hakkın yok. sınava giripde gidebileceğin üniversiteleri ösym kitapçığının son tarafındaki yurt dışı üniversiteler bölümünden bulabilirsin orda yazılan tüm üniversiteler için yök sana mezun olunca denklik belgesi verir
Aslında bu denklik mevzusu sadece devlet kurumlarında çalışamıyacağıma denk geliyorsa pek gereksiz gibi zaten devlet kurumlarında da çalışmayı düşünmüyorum.