• 08-06-2010, 00:30:23
    #1
    Arkadaşlar Lise 2' ye gidiyorum anadolu lisesi ve sayısal bölümündeyim.
    Şimdi ben sınıfı geçmek için 2.dönemin ortalamasına mı bakcam yoksa yıl sonu ortalamasına mı ? Ayrıca bu not ortalaması konusunda herkes farklı bir yöntemle hesaplıyor doğrusu nedir ? Durumlar kritikte bir yardımcı olursanız
  • 08-06-2010, 00:40:08
    #2
    Üyeliği durduruldu
    2. Dönem not ortalamasına bakılırsa, 1. dönem sınavları ne işe yarıcak

    Bunu öğrenmen için 1. dönem ve 2. dönem ortalamasına göre yapılır.

    Benim zamanımda örnek vereyim

    1. dönem Matematik 3 ise 2. Dönem 5 aldın. Yıl sonu ortalaması 4 olur.
    1. dönem Edebiyat 0 ise 2. dönem 4 aldın. Yıl sonu ortalaması 2 olur.

    tüm derslerin ortalamasını alıcaksan yine benim zamanımdaki gibi söyliyim.

    Matematik 6 ders ise haftalık.. Kredisi 4x6 olur. Haneye 24 kredi olarak geçer..
    Edebiyat 6 ders ise. Kredisi 6x2 olur Haneye 12 kredi geçer

    Bütün derslerin ortalamasını bu şekilde aldıktan sonra tüm derslerin ortalamasını Tüm ders saatlerin toplamı ile böleceksin.

    Örneğin kredin 123 ise Haftalık 41 ders saatine böleceksin. Ortalama 3.00 olur..

    Geçmek için en fazla 3 tane zayıfın olabilir. Ve edebiyat dersi kesinlikle en az 2 olması gerekiyor..


    BENİM ZAMANIMDA BÖYLEYDİ. 8 SENE ÖNCE LİSEDEYDİM. LİSELİ ARKADAŞLAR DOĞRU İSE DOĞRULARSA SEVİNİRİM..
  • 08-06-2010, 00:44:28
    #3
    8 Senede bazı şeyler değişmiş Mesela edebiyat değil o dil anlatım.
  • 08-06-2010, 00:46:12
    #4
    Üyeliği durduruldu
    Ha edebiyat ha dil anlatım sen sisteme bak dersin adına değil
  • 08-06-2010, 00:47:11
    #5
    pLive adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ha edebiyat ha dil anlatım sen sisteme bak dersin adına değil
    Sistem olarak bende öyle biliyorum ama kesin doğru olup olmadığından emin değilim.
  • 08-06-2010, 00:52:10
    #6
    Üyeliği durduruldu
    Yıl sonu ortalamasından kredin kurtarırsa geçersin (2. dönem baraj derslerin zayıf olmamak koşuluyla..)
  • 08-06-2010, 07:38:14
    #7
    İkinci döneme bakılıyor.Yaklaşık 4 senedir düzenli olarak sınavlara giriyorum.Kredin 73 ve üzeri yani 2.5 ortalamaya sahipsen sene sonu ortalamasında baraj derslerden zayıfın yok ise geçiyorsun.