• 04-05-2026, 02:29:01
    #1
    Merhabalar dostlar

    Benim babamın üzerine bir müstakil ev var.
    1200 MT. Babam daha sağken üstüme yapmak istiyor.

    Ortada herhangi bir para dönmeyecek.
    Rayiç bedele baktığımızda 420 bin yazıyor.

    Rayiç bedel üzerinden benim adıma tapu yapıldığında ceza yer miyiz. Çünkü ortada hiçbir para dönmeyecek. Sadece daha sağken üstündeki tapuları bölüştürdü ve benim üzerime yapmak istiyor.

    Sorun çıkar mı


    Birde tapu harcı ne kadar veririm bilen var mı her şey dahil ne kadar öderim şimdiden teşekkürler
  • 04-05-2026, 02:33:44
    #2
    15 bin tl cıvarı harç çıkar 6 bin küsürde döner sermaye çıkar
  • 04-05-2026, 02:36:28
    #3
    Baban gelir etmediği için sorun çıkmaz diye düşünüyorum. Net bilgiyi tapu müdürlüğü verebilir.
  • 04-05-2026, 12:18:15
    #4
    En iyisi sanırım
    Hediye olarak tapu transferi edilebilir diye biliyorum akrabadan akrabaya harçta çıkmadan.
  • 04-05-2026, 12:23:46
    #5
    Aile içinde sorun olacağını düşünmüyorum.
    Daha kolay yolları var mı araştırmakta fayda var.
    Ama kimse babana niye para almadın , parayı nereden aldın deme şansı zaten yok. Aile içinde olan bir devir sonuçta. Vergi kaçırma yok aksine ödenen vergi var , teşekkür etmeleri lazım.
  • 04-05-2026, 13:13:05
    #6
    Gelistirici adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hediye olarak tapu transferi edilebilir diye biliyorum akrabadan akrabaya harçta çıkmadan.
    O şekilde yapılan işlemlerde alınan ücret normal satıştan daha fazla oluyor. En iyisi tapu satışı yapmak sadece %4 + döner sermaya ödeyip kurtulursunuz. Tapu düşük gösterildi diye vergi dairesinden ceza gelme olasılığı var. En iyisi tapu dairesine danışılıp ona göre satış rakamı belirlemek daha iyi olur.