• 18-04-2026, 22:57:09
    #1
    Merhaba hocalarım,
    Şuanki eve ocak 1de girdim ve 6 aylık ödeme yaptım, ev sahibiyle sorun yaşadık ve ben çıkmayı düşünüyordum ben söylemeden o şöyledi, ben daha ev bulamadım. Haziran sonu bitiyor ödemem normalde.

    Elimde sadece kiranın bi kısmını attığım Dekont var ondada şöyle yazıyor:
    DİĞER - AÇIKLAMA : 2026 yılı ilk 6 ay peşin kira ödemesinin kısmi ödemesi. 138bin-50bin, 88bin kaldı

    88bin elden ödedim. 5 6 tane evi var, hep elden alıyor.
    Bu süreçte nasıl bi yol izleyebilirim yasal olarak.

    Sözleşmeyi ben 2 3 kez istedim ama hep geçiştirdi ve sonuç olarak elde yok.
  • 18-04-2026, 23:00:15
    #2
    theodyolog adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba hocalarım,
    Şuanki eve ocak 1de girdim ve 6 aylık ödeme yaptım, ev sahibiyle sorun yaşadık ve ben çıkmayı düşünüyordum ben söylemeden o şöyledi, ben daha ev bulamadım. Haziran sonu bitiyor ödemem normalde.

    Elimde sadece kiranın bi kısmını attığım Dekont var ondada şöyle yazıyor:
    DİĞER - AÇIKLAMA : 2026 yılı ilk 6 ay peşin kira ödemesinin kısmi ödemesi. 138bin-50bin, 88bin kaldı

    88bin elden ödedim. 5 6 tane evi var, hep elden alıyor.
    Bu süreçte nasıl bi yol izleyebilirim yasal olarak.

    Sözleşmeyi ben 2 3 kez istedim ama hep geçiştirdi ve sonuç olarak elde yok.
    Buradan sonra da sözleşmesiz iş yapmazsınız umarım. Geçmiş olsun.
  • 18-04-2026, 23:02:06
    #3
    Elden ödeme diye bir şey yok kirada bu dekont ile kötü niyetli biriyse kalan parayı senden alır bilgin olsun.
    Yasal olarakta evrak olarakta kendini ispatlayamayacak konuma düşmüşsün, sözleşmesiz ve elden para vererek.
  • 18-04-2026, 23:04:07
    #4
    @theodyolog;

    Merhaba


    Gerçekten can sıkıcı bir durum ama panik yapma, ipler aslında senin elinde.
    Şu anki yasalara göre kiracı her zaman bir adım öndedir.

    Sözleşme Olmaması Senin Suçun Değil
    Yasal olarak sözlü kira sözleşmesi de geçerlidir. Ev sahibinin sana yazılı sözleşme vermemiş olması onun sorumluluğundadır.
    Senin elindeki o dekont var ya, o aslında her şeyin kanıtı. "2026 yılı ilk 6 ay peşin kira" ibaresi, aranızdaki kira ilişkisini ve kira bedelini resmen kanıtlıyor.
    Çık" Demekle Çıkaramaz
    Haziran sonunda ödemen bitiyor diye ev sahibi seni kapının önüne koyamaz. Kira sözleşmeleri (yazılı olmasa bile) kiracı feshetmediği sürece her yıl otomatik olarak yenilenir.
    Ev sahibinin seni çıkarabilmesi için ya haklı bir tahliye sebebi (ihtiyaç, yeniden imar vb.) olması ya da 10 yıllık sürenin dolması gerekir. "Sözleşme bitti, hadi dışarı" diye bir dünya yok.
  • 18-04-2026, 23:06:11
    #5
    elden kira ödenmez sözleşmesiz olmaz büyük hata hiçbir sonuç alamazsın yine de avukata sor belki çıkar yol vardır
  • 18-04-2026, 23:10:22
    #6
    Üyeliği durduruldu
    caneger adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    @theodyolog;

    Merhaba


    Gerçekten can sıkıcı bir durum ama panik yapma, ipler aslında senin elinde.
    Şu anki yasalara göre kiracı her zaman bir adım öndedir.

    Sözleşme Olmaması Senin Suçun Değil
    Yasal olarak sözlü kira sözleşmesi de geçerlidir. Ev sahibinin sana yazılı sözleşme vermemiş olması onun sorumluluğundadır.
    Senin elindeki o dekont var ya, o aslında her şeyin kanıtı. "2026 yılı ilk 6 ay peşin kira" ibaresi, aranızdaki kira ilişkisini ve kira bedelini resmen kanıtlıyor.
    Çık" Demekle Çıkaramaz
    Haziran sonunda ödemen bitiyor diye ev sahibi seni kapının önüne koyamaz. Kira sözleşmeleri (yazılı olmasa bile) kiracı feshetmediği sürece her yıl otomatik olarak yenilenir.
    Ev sahibinin seni çıkarabilmesi için ya haklı bir tahliye sebebi (ihtiyaç, yeniden imar vb.) olması ya da 10 yıllık sürenin dolması gerekir. "Sözleşme bitti, hadi dışarı" diye bir dünya yok.
    10 yillik süre mi? Evin tapusunuda mahkeme arkadasa versin en iyisi..
  • 18-04-2026, 23:12:20
    #7
    @tiscali;

    yazımı tekrar oku istersen , haklı bir tahliye sebebi yok ise evet , araştırabilirsin
  • 18-04-2026, 23:16:03
    #8
    Üyeliği durduruldu
    caneger adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    @tiscali;

    yazımı tekrar oku istersen , haklı bir tahliye sebebi yok ise evet , araştırabilirsin
    "Sözleşme bitti, hadi dışarı" diye bir dünya yok.

    Sözleşme yokmuş.. Arkadaşin yazdiklarini sen iyi oku bence..

    Kolay geslin..
  • 18-04-2026, 23:16:56
    #9
    Forumda bir avukat yok mu yahu
    Chatgpt yanıtı atmayın Allah aşkına🥲